Kuinka usein käyt itse pissalla?
Minä juon rusaasti vettä ja käyn pissalla aamulla, päivällä ja nukkumaan mennessäni. Minulla on tilava virtsarakko :) joskus käyn useamminkin, mutta ei mikään pakko käydä kuitenkaan. Näet minut ulkona kesät talvet vesipullon kanssa eli todellakin minua janottaa ja minä juon ja pissaankin runsaasti.
Olen synnyttänyt kolme lasta alateitse. Raskaana ollessani pidätyskykyni oli yhtä hyvä. Tosin kävin silloin yöllä pissallakin, jos olin herännyt ja kävelyllä suonenvetojen vuoksi.
Kommentit (9)
Mulla samanlaista vaivaa ja raastaa hermoja todella.
Näin on ollut aina. Minulla on pieni virtsarakko ja pidättäminen tuntuu kidutukselta. En juo paljoa vettä, aivan liian vähän. Osittain juuri siksi, että paljon juomalla virtsaamistarpeeni yltyy. Kahvi ja tee tekevät saman. Siideriä en voi juoda, ellen ole vessan lähettyvillä, koska se tulee 10 minuutin päästä pissana pois.
Olen synnyttänyt kaksi lasta ja itseasiassa tilanne parantui hieman ensimmäisen alatiesynnytyksen jälkeen, ihan kuin rakko olisi hieman isontunut?!? Ennen kävin vielä useammin.
ihmetteli sitä. Ei vaan tarvitse käydä.
Minulla ei ole koskaan kuitenkaan ollut esim virtsatietulehduksia.
ap
että liian tilava rakko ja harvoin virtsaaminenkin voivat aiheuttaa ongelmia. En muista tarkalleen mitä kaikkea mutta olen lukenut parikin artikkelia missä on kerrottu että liian isoksi ei pitäisi rakkoaan venyttää virtsaamalla harvoin. Oli esimerkkitapauskin jolla tosin oli ihan järkyttävän kokoinen rakko, joutui sen takia leikkaukseenkin.
Ei kyllä pidä liian useinkaan virtsata, eli mitään kymmeniä kertoja päivässä. Tuo jonkun 6 kertaa vuorokaudessa on vielä normaalia
Itselläni vaihtelee kovin, joskus ei tarvitse käydä tuntikausiin ja yökin menee pissaamatta, mutta joskus on käytävä useammin. Minullakin on yliaktiivinen rakko (tuli vuoden kestäneen tulehduskierteen seurauksena) ja nyt "koulutan" sitä vähemmän aktiiviseksi. Useimmiten virtsaa tulee kuitenkin reilusti, eli ihan pikku tippojen takia en joudu vessassa ravaamaan mutta esim., aamulla saatan joutua käymään kolmekin kertaa puolen tunnin välein vessassa
joillekin lapsille vaihdetaan vaippaa. Meidän lapsilla on muuten myös tilavat virtsarakot. Pienempänä heillä meni vaippoja kakkavaipat poislukien 5-6 päivässä. Nyt isompina ilman vaippoja voimme hyvin viettää päivän kaupungilla ja oikein täytyy kehoittaa, että kävisivät pissalla yhden kerran.
ap
Eli n 20-30 kertaa päivässä. Useamminkin jos olen juuri juonut kahvia.