Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saavatko MUMMOT juoda viinaa?

Vierailija
17.03.2009 |

Tai ylipäätään alkoholia?

Tuntuu, että moni sellainenkin äiti-ihminen, joka itse rentoutuu viikonloppuisin viinin voimalla, ei hyväksy sitä, että mummo ottaa ollenkaan, saati sitten lastelapsien nähden.

Eli ei väliä, jos äiti ottaa lasillisen tai useammankin lastensa nähden, mutta mummon on syytä pysyä Äitiyden jalustalla ja vesiselvänä.

PS: en ole itse mummo, ja huomaan itsessäni sen, että äidin satunnainen hiprakka ärsyttää ihan tavattomasti. Ei äitini jatkuvasti dokaa, mutta saattaa vaikkapa jouluna ottaa kyllä viintä ruualla ja glögiä päälle.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun juon niin lähden kavereiden tai mieheni kanssa baariin. t. äitinä 24v ja mummina 2v

Vierailija
2/13 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sinun lastesi isoäiti sinun mielestäsi juoda alkoholia?

Omasta käytöksestäsi ei tässä nyt ole kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä silloin, kun on vastuussa lapsista.

Vierailija
4/13 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt kun puheeksi tuli, niin ap voi hyvin olla oikeassa, on siinä kaksinaismoralismia. Äitien alkoholinkäyttökin on tabu, mutta mummojen nyt varsinkaan ei sovi ottaa häppää.

Vierailija
5/13 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa isoäiti juoda viinaa. t. 2

Vierailija
6/13 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on sitä, ettei mummojen ennen maailmassa koskaan ollut tapana ottaa alkoholia. Mummouteen liittyy mansikkamehu ja tuore pulla! Punaviini rikkoo pahasti kuvaa.

Ja jos äiti on itse salaa alitajuisesti nolo/pahoillaan omasta alkoholinkäytöstä, tuntuu ehkä erityisen huonolta se, jos oma äitikään ei kykene raittiuteen lasten nähden. En tiedä. Voi se mennä toisinkin päin eli koska äiti dokaa, mummokin saa dokata, koska se tekee tavallaan sen oman alkoholinkäytön legitiimiksi?

(mun mielestäni saa juoda alkoholia, mutta ei se ketään kaunista, jos kamalasti juo)

Vierailija
7/13 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no muiden mummit tehkööt mitä haluavat, mutta mun äitini on niin helketin huonolla viinapäällä varustettu, että se alkaa puhua outoja ja kaatuilla jo muutamasta viinilasillisesta. Noloa katsottavaa. Eikä sen rytmihäiriökään varsinaisesti hyödy alkoholista...

Vierailija
8/13 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en halua että ottaa kun lapset ovat mukana, saatikka että olisi yksin lasten kanssa. Käytös muuttuu heti, eikä olut/viinilasi jää yhteen. Kontrolli pettää.

Näin ei kaikilla, mutta meillä mummi ei osaa ottaa vain sitä yhtä lasillista ruoan kanssa, joka olisi ihan fine. Omalla ajalla saa olla niin räkäkännissä kun haluaa, mutta ei tosiaan lasten nähden.

Vierailija
9/13 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up :-----)

Vierailija
10/13 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki, olen mummi ja otan "omalla" ajalla sekä olen kyllä ottanut kun lapsenlapsetkin ovat paikalla ja ihan ilman omia vanhempiaan :D

Omalla ajalla saatan ottaa enemmänkin, lastenlasten aikana muutaman lasin punkkua tai saunasiiderit!!

Ja oma äitini ja anoppini on toiminut myös näin.

Vierailija
11/13 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa juoda, muttei humaltua lapsenlastensa seurassa. 

Vierailija
12/13 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin pikkulapsi, mummi otti aina sormustimellisen konjakkia ennen unta.

Kun olin vähän isompi lapsi, sormustimellinen oli kasvanut snapsilasiksi.

Ja kun olin yläasteella, ennen unta otti mummo jo ihan reilun lasillisen konjamiiniaaan.

Mikään noista ei mitenkään haitannut.

Myöhemmin, toisenkin puolisonsa kuoltua ja lastenlastensakin kasvettua aikuisiksi, mummi taisi nostaa ilta-annostaan enemmän. 99 vuoden iässä se oli jo siinä mallilla että jo aikuiseksi varttunut lapsenlapsenlapsi hymähti, että jos yhden pullon yhteen isoon tuoppiin kaataa  niin mummi saa pitää kiinni "lasillisestaan"...  ja rakasti ja kunnioitti silti isomummiaan kovin ja haki ne konjamiinitkin, jos mummi pyysi ihan siinä missä hoiti pihatyöt, teki polttopuut, siivosi, kuskasi ja kokkasi valmiita annoksia mummin lämmitettäväksi.

Ja siinä vaiheessa se todellakin oli täysin ok. Ihminen saa 99 vuoden iässä tehdä itselleen mitä tahtoo kunhan ei tietoisesti vahingoita muita. "Moraalinvartijat ja kuolemallapelottelijat"  (jälkimmäiset varsin huvittava ryhmä tuossa iässä jossa jo puolisonsa ja kaikkien ystäviensä lisäksi kaikki lapsensakin ja osan lapsenlapsitaankin  haudannut) järsiköön koodeksejaan. Jos maksa sanoo poks, niin so what? Jokin poksahtaa pian kuitenkin.

Ja kyllä. Mummi saa juoda viininsä ja viinansa. Mitä vanhemmaksi ihminen tulee (yli 60- 70 iässä) sitä terveempää on pitää kiinni omista nautinnoistaan ja ohittaa elämänilonkielteiset tiukkikset.

Vierailija
13/13 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on peräti suotavaa. Onko sen turavallisempaa ja lämpöisempää olentoa maan päällä kuin viinantuoksuinen isoäiti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi