Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitotieteen opiskelu

Vierailija
16.03.2009 |

Olen erikoislaboratoriohoitaja ja haluaisin lähteä opiskelemaan. Hoitotiede kiinnostaa..

Mutta hakukelpoisuutena on että hakija on suorittanut terveydenhuoltoalan terveydenhuollon opistoasteen erikoistutkinnon (esim. erikoisairaanhoitaja tai muu samantasoinen tutkinto).

Tarkoittaneeko tuo että myös labrahoitaja voi hakea? Vai? Vai mikä on samantasoinen tutkinto sairaanhoitajan kanssa?

Tietääkö kukaan?

Ja milllaista opiskelu on? Kannattaako lähteä opiskelemaan?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet suorittanut opistoasteisen 3 1/2 vuotta tutkinnon tai 2 1/ 2vuotta +1 vuosi erikoistuminen ja tietenkin amk. Itse en ole sh tai th, mutta kylläkin 3 1 /2vuotinen terveydenhuollon opistoasteinen koulutus ja opiskelen nyt hoitotiedettä. Vaatii itsen lisäksi myös miehen ja vanhempieni sitoutumista, sillä opiskelu vie hurjasti aikaa. Eri yliopistoissa on eroja läsnäolo velvoitteissa, samoin, miten painottunut esim.kuntoutus tai perhehoitotieteellinen. Laitoksena kokemukseni mukaan hoitotieteenlaitos on nousukashenkinen, jnv. joustamaton ja "tietyllä tapaa" itseriittoinen- varsinkin kun vertaa, vapaavalintaisia tai sivuainetta suorittaessa, toisiin laitoksiin. Voi tosin olla yliopistokohtaista. Itse olen tyytyväinen ratkaisuuni, vaikka opiskelen lasten, perheen ja työn ohella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla