Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkähiuksiset: Onko kellään muulla "kampaajakammoa?"

Vierailija
16.03.2009 |

Vai olenko ainoa, joka potee "kammoa" kampaajien valtavaa leikkaushimoa kohtaan?

Ikää kohta 40 lasissa, joten olen ehtinyt kokeilla aivan kaikenlaiset hiustyylit hyvin lyhyestä kiharoihin, kerroksittainleikatusta tasapitkään, polkkatukkan kaikki eri variaatiot tasamittaisista rikottuihin ja you name it. Viimeiset viitisen vuotta mulla on ollut pitkähköt hiukset, hieman hartioiden alapuolelle ulottuvat, latvaosista kerroksittain leikatut, otsatukka. Viihdyn itse näissä hiuksissa todella hyvin, muiden mukaan mulle ja mun tyyliini sopii tämä pituus todella hyvin. Mielestäni nämä hiukset ovat myös kaikkein helppohoitoisimmat, koska eivät vaadi hirveästi muotoilutuotteita (olen lievästi atooppinen ja etenkin päänahkani on erittäin herkkä, lähes kaikki muotoilutuotteet ärsyttävät päänahkaa, joten vältän ihotautilääkärin suosituksesta niitä päivittäiskäytössä.)

Kaikki hyvin siis tähän asti, mutta: miksi tuntuu olevan kiven alla löytää kampaaja, joka ei väen väkisin halua leikata 10 cm latvoista? Siis sama kädenvääntö joka ainoa kerta kun käyn leikkauttamassa latvani tai haluaisin tehdä jotain uutta otsatukalle. Kampaajilla on ikäänkuin pakkomielle että hiukset PITÄÄ leikata, ikäänkuin he saisivat tosi kicksit siitä että saavat leikata mahdollisimman paljon. Olen tottakai samaa mieltä, että kuivat ja haaroittuneet hamppulatvat pitää leikata, ne eivät ketään kaunista, mutta kun se ei tunnu kampaajille riittävän. Kävisin paljon useammin kampaajalla esim. leikkauttamassa otsista, ottamassa kiiltohuuhteluita ja nipsimässä latvoja, jos ei tämä sama virsi toistuisi joka AINOA kerta. Miksi näin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kampaajat yrittäneet väen väkisin hiuksiani lyhentää. Viimeisen 20-vuotta ovat olleet pitkät hiukset. Aina on leikattu sen verran kun olen pyytänyt.

Vierailija
22/25 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lupaa että leikkaa 5 cm, niin varmasti lähtee ainakin 10 cm. Kerroksittain leikatut latvat ovat tietenkin eri asia ja vaikeammin leikattavat, mutta sama pätee myös tasaisiin latvoihin. Itse asiassa ainoa tapa saada pitkät hiukset on lopettaa kampaajalla käynti pariksi vuodeksi. Ihan yksinkertaista matematiikkaa: hiukset eivät kasva pituutta, jos niitä parin kuukauden välein leikataan 5 cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjotaan aina kaikenmoisia monivärjäyksia ja pinkkejä sinettejä, mitä en todellakaan halua.

Vierailija
24/25 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyttelemällä yhdellä ja ainoalla luottokampaajalla. Olen käynyt hänen luonaan jo vuosikaudet, luulisin että noin 7 vuotta. Ja hyvin on mennyt, hän tekee juuri niin kuin sanon. Ja yhdessä aina pohdimme ratkaisuja (hiuksiin ja elämään ;)).

Pitkät hiukset on ja pysyy.

Vierailija
25/25 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raitoja ruskeisiin pitkiin hiuksiini, niin kampaaja alkoi väittää että ei sellaisia pysty värjäämään, vaan alkoi tuputtaa sinettiraitoja, jollaiset hänellä oli omassa päässänkin. En todellakaan ottanut, vaan ostin kaupan värin ja laiton toivomani raidat itse. Tulos oli todella kaunis ja raitoja kehuttiin useassa paikassa. Eräs kampaajakaan ei uskonut että olisin kaupanväreillä laittanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi