Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millaisia kokemuksia kätilöopiskelijoista?

Vierailija
16.03.2009 |

.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisessä synnytyksessä myös kätilöopiskelija mukana. En olisi etukäteen ollut varmasti kovin innoissani ajatuksesta, mutta siinä kohtaa kun mua vietiin saliin olin jo niin kipeä etten edes oikein tajunnut saatikaan jaksanut ruveta protestoimaan. Ja ihana olikin! Hieroi mun selkää aivan taivaallisesti ja muutenkin oli jo ihan täys ammattiulainen. Harmittaa vaan kun en enään myöhemmin nähnyt enkä kerennyt kiittämään. Ihan oikealla alalla oli.

2/10 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oli reipas vaikka ei selvästikään ollut kokemusta.

Mietin vain että miltähän se olisi hänestä tuntunut jos olisin kieltäytynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytin esikoiseni 2 viikkoa sitten naistenklinikalla ja loppuvaiheen kätilöopiskelija hoiti synnytyksen omatoimisesti. erittäin ammattitaitoista toimintaa. suuri kiitos inkerille!

Vierailija
4/10 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli synnytyksessä kätilöopiskelija, josta oli hyötyä paljon. Piti myös mm. ponnistusvaiheessa mun jalkaa ylhäällä toiselta puolen, mies toiselta! ;D Ja muutenkin kaikki opiskelijat, joita synnärillä oli, olivat oikein mukavia, auttavaisia ja erityisen innokkaita! Joten olin onnellinen heidän olemassaolostaan. :)

Vierailija
5/10 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään pahaa sanottavaa.

Vierailija
6/10 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin se että aina kun koitettiin kohdunsuuta tai tutkittiin niin sen teki sekä kätilö että opiskelija. eli piti kaks kertaa jonkun tunkea käsi värkkiin.

Vierailija
7/10 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen valmistumistaan opiskelijalta vaaditaan todella paljon erilaisia hoitotilanteita.. esim. 40 synnytyksen hoitoa, 100 vastasyntyneen hoitoa, 100 raskaanaolevan tutkimusta ja hoitoa, useita riskiraskauksien tutkimuksia ja hoitoa, neuvolaseurantoja, naistentautienhoitoa yms.

Kiireisinä hetkinä kätilö ehtii synnytyshuoneessa olemaan suhteellisen vähän. Näissä tilanteissa opiskelija voi olla luonasi niin paljon kun vain itsestäsi tuntuu hyvältä. Hän on myös usein innokas keksimään uusia konsteja helpottamaan oloasi lääkkeettömästi ja auttaa mm. asentojen vaihdossa.

Ensimmäisellä synnytyssalijaksolla opiskelija toimii käsikädessä kätilön kanssa ja kun tieto ja taito karttuu opiskelija hoitaa synnytyksiä itsenäisemmin ja kätilö toimii taustatukena ja vastuunkantajana. Loppuvaiheen kätilöopiskelijalla on jo takanaan paljon kokemusta ja hän pystyy hoitamaan synnytyksen lähes itsenäisesti , jolloin kätilö vain katselee vierestä.

Mitä enenmmän annatte opiskelijan opetella harjoittelujaksollaan sitä taitavampia kätilöitä saatte jatkossa teitä hoitamaan.

t. joskus itsekkin kätilöopiskelijana ollut :)

Vierailija
8/10 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli todella mukava (belgialainen vaihto)opiskelija, annoin tehdä kaiken paitsi ommella epparin ja repeämät. Jostain syystä mulla on nimittäin kammo ompelua vastaan. Ja toisaalta hyvä etten antanut, oli sellainen repeämä, jonka kätilö "vahingossa" huomasi (emättimessä onkalomainen repeämä) jonka sitten lääkäri tuli hoitamaan.

Mutta suosittelen! Todella positiivinen kokemus ottaa opiskelija mukaan.

Vierailija
9/10 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla opiskelijallekin eka kerta koska tyttö ei juuri muuta tehnyt kun toi mehua ja kävi kysymässä vointia. Sisätutkimuksia kyllä teki mutta ponnistusvaiheessa jäi jähmettyneenä sivuun tuijottamaan mun valitusta ja kätilö joutui tuuppimaan kauhistunutta tyttöä sinne jalkopäähän.ei haitannut yhtään.

Vierailija
10/10 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jäi kyllä huono maku suuhun. Kolmannella kerralla sanoin jo heti sairaalaan tultua että ei opiskelijoita kiitos, tai et ne ei ainakaan saa yksin olla tilanteessa.

Mun toka synnytys ajoittui juuri vuoron vaihtoon, eli päivystävä kätilö istui raportilla. Opiskelija oli sen ajan mun luona, ja juuri silloin oli pakko ponnistaa. Opiskelija ei ollut ihan "mukana", se yritti esitellä eri vaihtoehtoja (mm. istua pallon päällä) kivunlievitykseks, eikä uskonut kun sanoin että nyt ei ole enää aikaa siihen. Vauva oli jo lantiossa matkalla ulos, ja vasta kun kätilö ei kuullut sydänääniä mahan päältä, lähti hän vihdoin hakemaan toista kätilöä (ja oli jo hiki pannassa, luuli vauvan kuolleen tms.). Ja ilokaasu ei toiminut, maskista puuttui joku osa mutta sitä ei opiskelija tiennyt..

Kun varsinainen kätilö tuli paikalle, ehti hän sanoa että seuraavalla ponnistuksella tulee varmaan vauva ulos, ja niin tulikin. Ja repesin järkyttävästi!! Piti hakea kirurgi mua ompelemaan.

Mulla kävi siis huono tsäkä kun oli vuoron vaihto. Muulloin ei opiskelija ollut yksin mun kanssa. Ja synnytys lähti hitaasti käyntiin alunperin, joten opiskelija ajatteli että se menee hitaasti loppuun saakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi