Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~(~(~TOUKOTOIVEET VKO 12~)~)~

16.03.2009 |

Viime viikon pino oli pudonnut jo seuraavalle sivulle, joten aloitan tän uuden pinon jo nyt jos ette pahastu. Ollaanhan sitä jo maanantain puolella. :D

Linkki edelliseen:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*miimi* oli mua huudellutkin.. olen käynyt täällä aina pikaisesti lueskelemassa teidän kuulumisia, mutta ollut laiska kirjoittamaan tai sitten mahan kiristely on jättänyt homman kesken. Mulla oli taas maanantaina äitipolilla kontrolli, jossa tilanne oli onneksi pysynyt samanlaisena kuin tähänkin saakka. Seuraava käynti ensi perjantaina, ellei muutoksia ole tullut, kontroillit lopetetaan ja sovitaan leikkauspäivä. Hyvä uutinen oli se, että nyt kun viikkoja on 32+ kaikkein kriittisin aika on kuulemma ohi, 34 viikosta eteenpäin vauvaa ei enää estellä syntymästä. Aika tulee vain päivisin toooooodella pitkäksi. Välillä tuntuu, että ajantaju on kadonnut kun kirjaimellisesti makaa kaiket päivät kotona, kolme viikkoa tuntuu kolmelta kuukaudelta. Töihin ja omaa luokkaa on välillä kova ikävä. Toisaalta taas pahin huoli alkaa hellittää ja tieto siitä, että vauva voi ja kasvaa hyvin (varmistui tytöksi ja on musta ihan isänsä näköinen) rauhoittaa kummasti mieltä.

*imetyksestä*: Olen ollut joskus niin naiivi, että olen menyt kuvittelemaan tuon homman hoituvan muka kuin itsestään, nyt tosin stressaan jo etukäteen, tuleeko mistään mitään. Muuten, millaisia kokemuksia teillä on erilaisista rintapumpuista?

*ninnukka86*: tervetuloa, meillä on tismalleen sama la.

Mukavaa viikonloppua!

C ja neiti 32+1

Vierailija
42/45 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan taas,

Onnea vielä paljon Hyttyselle naimisiin menon johdosta!! :) Ehdittehän te sinne Thaimaahan matkustaa myös sitten myöhemmin, vauvan kanssa.

Joku kyseli Kelan päätöksistä; mullekaan sitä ei ole vielä tullut, mutta se johtuu siitä, että työnantaja ei ole vielä ilmoittanut palkkatulojani niille...

Olette puhuneet siitä mitä sitten meinaa tehdä kun vauva on syntynyt - mulla on aika samanlaiset kaipaukset kun monella muullakin; eli meinaan ainakin nukkua mahallani, juoda jonkun siiderin ja sitten punaviiniä ruoan kanssa. Ja urheilemaan on myös kova ikävä. Juoksulenkille sitten heti kun se vaan on mahdollista.

ON: Vauva potkii vimmatusti, varsinkin öisin. Todella aktiiviselta tapaukselta vaikuttaa. Supistukset ovat ehkä hieman vähentyneet sairaslomalle jäätyäni, joka ilahduttaa suunnattomasti! :) Olen ollut aika huolissani, ettei vaan tulis ennenaikasta synnytystä... Mutta ei kai se asia huolehtimisella parane! Otetaan vaan päivä kerrallaan ja toivotaan parasta. Tänään mennään ostamaan vaunut, joka onkin ihan ensimmäinen hankinta vauvalle tässä taloudessa (voitteko kuvitella?!) :)

Kaunista sunnuntaipäivän jatkoa teille kaikille!!

-riikka 30+3-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestini tulikin tallennettua ensi väärään paikkaan, mutta toivottavasti nyt osoite on oikea eli toukotoiveett....

Muiden viestejä olen lueskellu useastikin, mutta en ole itse saanut pitkään aikaan kirjoitettua tänne. Minulla periaatteessa kaikki hyvin, välillä vähän väsyneempiä päiviä ja välillä sitten pirteämpi olo... Vauva on vielä poikkitilassa ja viikko 34 alkoi juuri, mutta neuvolan mukaan vauvalla on vielä muutama viikko aikaa kääntyä oikeinpäin.

Sitten kun vauva on syntynyt, aion monien muiden tapaan nauttia lasillisen kuohuviiniä ja joskus punaviiniä ja todella myös kaipaan liikuntaa. Ihanaa kun voi esim. taas ajaa pyörällä ja käyttää normaaleja vaatteita!!!!

Mutta kaikista eniten odotan näkeväni vauvan. En itse tiedä kumpi on tulossa enkä ole pitkään aikaan käynyt ultrassakaan, vielä pitäisi olla kärsivällinen noin toukokuun alkuun asti !

Jaksamisia kaikille!

Vierailija
44/45 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, viime viikolla oli sitä verensekaista ja verta jota tiputteli ihan huoleen asti.

kävin sitten viime tiistaina lääkärillä joka laitto äippäpoille. siel sitten käyrässä tunti yli piti olla kun ei vauvan sydän ääniä saatu paperille piirrettyä, jotenkin syvällä ja hukassa, mut oli siel kuitenki.sydän käyrä oli hyvää et vauva voihyvin. mulla tuli tunnin aikana pari kunnon supistustakin sihen, mut itse en niitä kokenut kovina vaan kivuttomina kovetttumisena, kotona ne on kipeemmät jos supistaa, mut kätilö et kyl se ihan sitä supistusta on.

no sit tehtiin tutkimus et mistä veren vuoto tulee, ja se tulee kohdunkaulasta/ kanavasta-. syytä ei tiedetä miksi ja kuinka syvältä. mut lapsivettä ei tiputellut, ei mitään tulehduksia tai mitään kaikki testattiin. istukka näytti ok, eli kaikki oli ok se vaan verta tiputteleli vähemmän tai enemmän. pääsin kotiin kun sanoin et tuun heti takas jos supistaa tai lisääntyy kun ei tuolle oiekin voi mitään ja kun ei hätää ni ok.

se vaan et sormin oli kanava lyhentyny 2cm ja reilulle sormelle auki (kiik) ja ultralla oli sen 3 cm pitkä kanava viel jälel. tää oli yks syy miks ne mietti laittaako vuode lepoon vai pääsenkö kotiin. no lähellä asutaan ja lupasin etten tee mitään ei sallittua.ja kun ne supistuksia piirsi siihen käyrään...

nyt sit ollu ja elokuvia katellu lasten kans.

eilen ulkoiltiin järven jäällä kävelin kun hieno ilma, mukavaa tepsuttelua.

illalla siiten omassa pihassa hietikolla yks kaks meni jalat alta ja kaaduin suorilta jaloilta selälleen ja löin vielä pääni. hetken oli pimeetä mut ei pahasti kuitenkaan käyny, vähän arka olo liikkua oli eilen ja makoilinkin sit illan ettei van ala supistaa.

tää on nyt hissukseen oloa, ja näin pitää mennä.

koko arvio oli tiistaina 1570g, et hyvin kasvaa pikkuinen.

meil on nyt nuorimmaiselta maitopullo otettu pois pari iltaa sitten, ihan ok menee, mut yöllä huutaa mammaa ja osoittaa sängyllä keittiöön mut tarjoon nokka mukia. mukava saada se pullo pois ennen kuin vauva syntyy, saa poika nyt kaiken huomion ja säälin kun ei oo rakasta mammapulloa enää mistä ottaa. mut ihmeen hyvin on sujunut, ainut et unien aikaan se kaipaa sitä mut ok menee sekin. meil on kaikilla muksuilla tuttipullot lähteneet 1v 8kk mennessä pois, joten niin oli tälläkin sit jo aika. tutit on yksi vuotiaana jo unohettu. tuntuu et tää nuorin on kyl varmaan mustasukkainen uudesta vauvasta kun se syntyy, se on niin isin ja äitin poika, että!! ei isosiskotkaan saa meidän vieressä olla kun se jo on lyömäs et pois hänen paikka. saas nähä miten toukokuussa käy.

mut mä lähen lepää, koittaa ottaa nyt iisisti et sinne toukokuulle pääsee.

korasa 31+1

Vierailija
45/45 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin heitin kunnon lipat yhtenä tosi liukkaana talvipäivänä ja hetki piti kyllä kuulostella masukuulumisia, että siellä on kaikki ok. Onneksi sinäkin ilmeisesti selvisit pelkällä säikähdyksellä. Kompastuitko/liukastuitko johonkin vai ihanko pyörryit tmv?

CHRISTINA, Avent Isis-rintapumppu on ihan ykkönen! Ei voi kuin suositella.

RIIKKA, hyvä jos supistelut ovat hellittäneet levon myötä. Itselläni jatkuu edelleen ihan ennallaan, ja jos ei ole vatsa kivikovana, niin vauvan liikkeet ovat niin "pinnassa" ja kipeitä, että on hankala olla melkein missään asennossa. Osa liikkeistä tuntuu selässä saakka, ja välillä meinaa taas happi loppua, kun tuntuu, että vauva punkee itseään ylöspäin. Että ihanaa tämä odotusaika;) Onneksi ollaan jo hyvää vauhtia matkalla kohti maalia, ihan voiton puolella jo:)

Yksi juttu tuli vielä mieleen ajasta jälkeen synnytyksen: NORMIVAATTEET!!! Vaikka tavallaan alussa on ihanaakin ostella mammavaatteita, niin jossain vaiheessa ne alkavat kyllästyttää toden teolla. Tuntuu, että samat vaatteet pyörivät päällä (vaikkakaan ei sananmukaisesti;) ja olisi ihanaa jo päästä "vaihtamaan vapaalle".

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille toukokuisille, toivotaan että kevät edistyy yhtä huomaa vauhtia kuin viime päivinä.

rvaT 30+4