pesukone rikki ja harmittaa niin vietävästi
Pyykkikone sitten jumitti. On vaatteet sisällä ja rumpu ei pyöri. Ottaa kupoliin. Pakko ensin suursiivota koti, ennen kuin ketään voi päästää sitä korjaamaan. Siinä meni sunnuntaipäivä eikä huomiseksi ole töihin kunnon vaatteita.
Kommentit (35)
Itselleni on noin käynyt ja kyllä ne päivän jälkeen alkoi jo haisemaan.
Miksi et voi pyytää nyt jotain katsomaan? Ei kai nyt ketään siivo haittaa, tosin jos sulla on kaatopaikka siellä meneillä.
Kyllä ne huomenna alkaa jo haista.
En ole ikinä tajunnut kuinka sotkuiseksi jotkut päästävät kotinsa, jos pitää tehdä suursiivous/joulusiivous/kevätsiivous erikseen.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:31"]Miten kauan muuten uskaltaa antaa märkien vaatteiden olla siellä rummussa? Milloin ne homehtuu? En todennäköisesti saa vielä huomisillaksi korjaajaa.
[/quote]
Pitää ne ottaa sieltä pois. Korjaajalle pitää sen koneen kumminkin olla tyhjä. Tyhjennä rumpu ja kokeile pyörittää rumpua käsin. Minulla kerran jumi rumpu ja kun käsin pyöritin se rupesi sitten toimimaan ilman mitään korjausta.
Ystävällä ollut jo viikon pyykit koneessa. Väitti ettei ne homehdu kun pyöräyttää sen koneellisen päivittäin:) Kone toimii mutta luukku ei aukee. Sääliks käy sitä miestä, joka sen luukun saa auki.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:31"]Miten kauan muuten uskaltaa antaa märkien vaatteiden olla siellä rummussa? Milloin ne homehtuu? En todennäköisesti saa vielä huomisillaksi korjaajaa. [/quote] Pitää ne ottaa sieltä pois. Korjaajalle pitää sen koneen kumminkin olla tyhjä. Tyhjennä rumpu ja kokeile pyörittää rumpua käsin. Minulla kerran jumi rumpu ja kun käsin pyöritin se rupesi sitten toimimaan ilman mitään korjausta.
[/quote]
Ei sitä voi tyhjentää, kun se rummun luukku on alla. Olen jo yrittänyt vääntää käsin kumpaankin suuntaan.
Kiitti vaan teille, jotka haluatte moralisoida toisen ihmisen siivoa. Teillä itsellänne on aina paikat tip-top, tiedetään.
Ei ne korjaajat siisteyttä tai siivottomuutta katso, on tottuneet näkemään kaikenlaista. Ja mitä se niille edes kuuluu.
No tässä tapauksessa sitä korjaajaa ei saa kuitenkaan kuin aikaisintaan huomiseksi oman työpäivän jälkeen. Eli ne vaatteet lilluu nyt siellä yli vuorokauden joka tapauksessa. Mahdollisesti tiistai-iltaan asti.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:37"]En ole ikinä tajunnut kuinka sotkuiseksi jotkut päästävät kotinsa, jos pitää tehdä suursiivous/joulusiivous/kevätsiivous erikseen.
[/quote]
Suursiivous on se, kun pestään matot ja ikkunat ja sohvanpäälliset ja verhot ja tyhjennetään kirjahyllyt ja astiakaapit pesua varten, sulatetaan pakastin ja pestään jääkaappi ja heitetään turha krääsä pois ja järjestellään vaatekaappi jne. En usko että sinäkään joka viikko tuota kaikkea tee.
Minullakin kone alkoi rutista pahaenteisesti kesken pesuohjelman ja sammutin koneen. Luukku ei tietenkään auennut ensin ja kaikki parhaat vaatteet sisällä. Jonkin ajan päästä se kuitenkin avasi lukituksen. Teilläkö ei aukea luukun lukitus ollenkaan edes odottamisen jälkeen? Eikö onnistu edes ohjelman vaihto, jos laittaisi pelkän huuhtelu/linkousohjelman?
Mun luukku jumiintui , ja kesti kaksi päivää ennen kuin korjaja ehti paiklle. Mutta parilla pesulla pyykkistä tuli ihan puhdasta ja raikasta.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:19"]
Minullakin kone alkoi rutista pahaenteisesti kesken pesuohjelman ja sammutin koneen. Luukku ei tietenkään auennut ensin ja kaikki parhaat vaatteet sisällä. Jonkin ajan päästä se kuitenkin avasi lukituksen. Teilläkö ei aukea luukun lukitus ollenkaan edes odottamisen jälkeen? Eikö onnistu edes ohjelman vaihto, jos laittaisi pelkän huuhtelu/linkousohjelman?
[/quote]
Tämä on sellainen päältä täytettävä. Kannen saa auki, mutta siinä rummussa on oma luukku, joka nyt on alhaalla ja rumpu jumissa.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:23"]
Mun luukku jumiintui , ja kesti kaksi päivää ennen kuin korjaja ehti paiklle. Mutta parilla pesulla pyykkistä tuli ihan puhdasta ja raikasta.
[/quote]
Kiitos, toivottavasti tässäkin käy niin. Parhaimmat työvaatteet sisällä.
Eikö siinä lukossa ole sähköinen ajastin? Laita vedenpoisto, sammuta virta ja ota johto pois seinästä. Jos ei ole vedenpoistomahdollisuutta, niin valuta vesi pois, irrottamalla suodatin. Ota johto pois seinästä ensin!
Heo, jos on päältä täytettä va se sisempi luukku on auenut sinne sisälle, niin sitä ei saa aukaistua ilman koneen seinän avaamista. Näin päältä avattavissa konissa, ja kyseessä sisällä oleva rummun luukku. Ohis.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:36"]
Eikö siinä lukossa ole sähköinen ajastin? Laita vedenpoisto, sammuta virta ja ota johto pois seinästä. Jos ei ole vedenpoistomahdollisuutta, niin valuta vesi pois, irrottamalla suodatin. Ota johto pois seinästä ensin!
[/quote]
Edelleenkin on päältätäytettävä, se rummun luukku on jumissa ala-asennossa, kun rumpu ei pyöri enää. Jäi siis jumiin kesken pesuohjelman. Olen valuttanut mitä olen voinut, mutta märkiähän ne vaatteet on ja pesuaineissa.
Vedet pois valuttamalla vaan. Säilyttäkää nyt hyvät ihmiset sen koneen käyttöohjeet ja katsokaa ohjeet sieltä!
Ei noin avuton saa olla, aikaihminen!
Minun koneen poistoletku on kiinnitetty suoraan viemäriin. saa sen toki irti, mutta ei se vedn pois laskeminen tilannetta juuri muuta.
Miten kauan muuten uskaltaa antaa märkien vaatteiden olla siellä rummussa? Milloin ne homehtuu? En todennäköisesti saa vielä huomisillaksi korjaajaa.