Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta on törkeää että lapsenvahti-tyttöset kiskovat palveluistaan 10e/h!

Vierailija
14.03.2009 |

Ainakin pääkaupunkiseudulla hinnoittelu näyttää olevan nykyään tämä! Minusta aivan törkeää! Siis ilman koulutusta ja pimeänä saavat tuon käteen. Kaipa se sitten niin menee, että ei se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa.

Mielestäni tällä annetaan noille nuorille vääristynyt kuva työmarkkinoista. Esim. moni kouluja käynyt ei saa käteen tuota summaan, vaikka olisi ollut töissä jo vuosia. Ja kyllä, olen harmistunut juuri sen takia, että itse saan tuon summan bruttona, en nettona. Pitää varmaan ruveta itsekin tekemään lastenhoitokeikkoja...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. On totta, että kun MLL korotti hintoja lastenhoidosta, me tavallisetkeskituloiset perheet, joilla ei mummoja apuna, jotka asumme kaukana, olemme täysin yksin ilman mitään apua. siis ainkin jos äiti on kotiäiti. Ei mitenkään varaa mkasaa kotihoidontuella (miehen palkka menee lainaan ja laskuihin, omani ruokaan) 10 euron palkkoja.

Mutta toisaalta. Kahden lapsen ätinä olen huomannut, että lastenhiotaminen on hurjan raskasta. Olen tehnyt noin 10 eri alan töitä, siivousta, lehdenjakoa, omaa akateemisen alan työtäni. minusta lastenhoito on raskainta. Miksi sitä pitäisi ilmaiseksi tehdä?

Ja miksi ne poikaset saavat välttää tuon rahan tienaamisen hoitamalla lapsia? Hekin vain raskaaseen työhön lapsia hoitamaan, koulunkäyntiavustajiksi, perhepäivähoitajiksi.

Vierailija
2/19 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syyhän on MLL. Ei kukaan suostu tulemaan lastenhoitajaksi enää alle MLL:n palkkojen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinmiten nämä tytöt ovat vielä sellaisia, että hyvä että kakkavaipan osaavat vaihtaa. En ymmärrä kuinka heidän vanhempansa antavat tyttäriensä pyytää tuollaista summaa. Jos vertaa vaikkapa Helsingin ja Vantaan kaupungin kesätyöpaikkoihin leikkipuistoissa ja päiväkodeissakin. Siellä kesätyöntekijät saavat kuukaudesta palkkaa 1000e. Siinä kokemus / palkka -suhde enempi kohdallaan.

Tuntuu että näiltä tytöiltä puuttuu jonkin sortin nöyryys työtä kohtaan. Tai sitten vaan halutaan nykyajan nuorison tapaan kaikki-nyt-helposti!

Vierailija
4/19 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitopalveluja tarjoavat kaupalliset yritykset nostivat metelin siitä, että MLL polkee hintoja ja vääristää kilpailua. Työssäkäyville lastenhoidon hinta on kotitalousvähennyksen ansiosta nyt suunnilleen sama kun ottaa hoitajan yksityiseltä palveluntarjoajalta tai MLL:stä. Mutta jos perhe saa kotihoidontukea, ei kotitalousvähennystä lastenhoidosta saa, joten nämä perheet ovat nyt tässä kärsijöitä, kiitos markkinatalouden.

Vierailija
5/19 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on törkeetä, että Dogsitterit ottavat hommastaan 15e/tunti!!!

Vierailija
7/19 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on törkeetä, että Dogsitterit ottavat hommastaan 15e/tunti!!!

varmaankin markkinatalous jyllää. koiranomistajilla on rahaa, lapsiperheillä ei...

Vierailija
8/19 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t sh

Vierailija
9/19 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut meidän lastenvahdille sitten aivan liian vähän.... *nolo*.

Olen maksanut 5eur/h, toki aina pyöristetty reilusti ylöspäin ja usein myös viety autolla kotiin. Mut täytyy nyt sitten antaa palkankorotus, jos tosiaan yleinen taksa paljon parempi! :-D

Vierailija
10/19 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon halvemmaksi tulee maksaa heille 10e/h pimeenä kuin 8e/h + työnantajamaksut.

Mun mielestäni ihan ok hinta. Sain itse lähes saman kymmenen vuotta sitten.

Vierailija
11/19 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärissä palkat ovat kahdeksan euron tasoa, plus miinus. Lastenhoitotyössä on omat riskinsä eikä se ole fyysisesti aina kovinkaan helppoa. Lisäksi moni vanhempi mamma varmaan pitää suunnilleen orjan asemassa palkkaamaansa tyttöä, koska tämä on nuorempi eikä "tiedä mistään mitään".

Vierailija
12/19 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne poikaset? Miksi he eivät mene tienaamaan rahoja vaan ovat käsi ojossa äidiltä kinuamassa?

ja kyllä, ap voi vaihtaaa alaa jos lastenhoitotylö kiinnostaa. Minusta ei siihen olisi. omat kaksi lasta saa riittää, että jää voimia lastenlasten hoitoonkin.

Vierailija
13/19 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa hoitamassa teidän työssäkäyvien muksuja : ) Ja palkka tosiaan jää verojen jälkeen reilusti alle kympin. Tuosta maksan tietenkin vielä omien lasten päivähoitomaksut. Senpä takia minusta tuntuukin niin väärältä, tyttöset saavat yhden lapsen hoidosta enempi kuin minä 12 lapsen hoidosta (ryhmässämme on 24 lasta ja yksi kolmesta hoitajasta vähän väliä sairaslomalla)

Vakavasti harkitsen alkaisinko tekemään keikkatöitä lapsenvahtina. Mutta luulen että tällaiselle äiti-ihmiselle motkotettaisiin jos en maksa veroja lastenhoitokeikoista. Vai motkotettaisiinko : ) ?

Vierailija
14/19 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa, että nuori, joka tekee jokusen keikan silloin tällöin saisi vääristynyttä kuvaa työmarkkinoista lapsenvahtityön pohjalta. Kuukausiansiot jäävät minimaalisiksi. No, itselle ei ainakaan tullut vääristynyttä kuvaa.

Mäkkäreillä ja Heseillä on peruspalkka vähän alle 9e/h +lisät. Ja sitä saa myös kouluttamaton. Toki työntekijä maksaa tästä verot, ja työnantajalle työntekijä maksaa huomattavasti enemmän kuin tuon 9e/h+lisät.

Lapsenvahdin kanssa voisi siten ajatella, että molemmat säästätte.

Siitä vaan, keikkaa tekemään!

Vierailija
15/19 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin silloin nuorempana pyysin 10e tunti mutta sitten sain tämän äidin toisen lapsenkin hoidettavakseni ja sain edelleen vain sen 10e tuntu.

Vieraan lapsen hoitaminen on oikeasti todella rankkaa. Loppujen lopuksi se meni siihen että menin heille aamulla ennen kuin lapset heräsi ja illalla laitoin ne nukkumaan eikä äitiä ne lapset ikinä nähneet. Hoidin myös heidä kauppaostokset sekä lasten lääkkeet ja muut. Ruokaa jouduin loppuaikana lapsille ostamaan omilla rahoilla kun jääkaapissa ei ollut kirjaimellisesti kuin valo. Lapsille ei ollut edes D-vitamiinia vaikka sitä he tarvitsikin ja nekin sitten niille ostin ja annoin koska äitiä ei kiinnostanut.

Myös siivosin ja pyykkäsin heillä kun äiti ei ikinä siivonnut, astiat oli homeessa ympäri asuntoa ja vaatteita ei ollut lapsille puhtaana.

Lopuksi lopetin koska oli todella rankkaa ja aivan liian vähän palkkaa työhön nähden.

Minä en todellakaan istunut myöskään missään netissä tai tehnyt omia juttuja. Lapsia vein puistoihin ja yritin keksiä kaikkea kivaa tekemistä heille ja opettaa hyvät käytöstavat ja ostin heille kehittäviä leluja, askartelimme usein lasten kanssa ja paljon aina ahmin tietoa lasten kasvatuksesta ja kehityksestä. Neuvoja kyselin äidiltäni ja sukulaisilta koska he ovat alalla. Lasten äidiltä kyselin mitä hän toivoisi että lasten kanssa tekisin tai minkälaista päivärytmiä haluaa minun noudattavan mutta itse ei pitänyt niille lapsille mitään rytmiä ja antoi niiden tehä mitä vaan.

Itse opetin ne lapset käymään potalla ja sen jälkeen pöntöllä. Ihania lapsia olivat harmittaa niiden lasten puolesta kun äiti oli mitä oli.

Vierailija
16/19 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa palkkataso huomioon kun opiskelette itsellenne ammatin. Jos 12€ /tunti on liian vähän, opiskelkaa sellaiseen josta saa vaikkapa 200€/tunti.

Vierailija
17/19 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin silloin nuorempana pyysin 10e tunti mutta sitten sain tämän äidin toisen lapsenkin hoidettavakseni ja sain edelleen vain sen 10e tuntu.

Vieraan lapsen hoitaminen on oikeasti todella rankkaa. Loppujen lopuksi se meni siihen että menin heille aamulla ennen kuin lapset heräsi ja illalla laitoin ne nukkumaan eikä äitiä ne lapset ikinä nähneet. Hoidin myös heidä kauppaostokset sekä lasten lääkkeet ja muut. Ruokaa jouduin loppuaikana lapsille ostamaan omilla rahoilla kun jääkaapissa ei ollut kirjaimellisesti kuin valo. Lapsille ei ollut edes D-vitamiinia vaikka sitä he tarvitsikin ja nekin sitten niille ostin ja annoin koska äitiä ei kiinnostanut.

Myös siivosin ja pyykkäsin heillä kun äiti ei ikinä siivonnut, astiat oli homeessa ympäri asuntoa ja vaatteita ei ollut lapsille puhtaana.

Lopuksi lopetin koska oli todella rankkaa ja aivan liian vähän palkkaa työhön nähden.

Minä en todellakaan istunut myöskään missään netissä tai tehnyt omia juttuja. Lapsia vein puistoihin ja yritin keksiä kaikkea kivaa tekemistä heille ja opettaa hyvät käytöstavat ja ostin heille kehittäviä leluja, askartelimme usein lasten kanssa ja paljon aina ahmin tietoa lasten kasvatuksesta ja kehityksestä. Neuvoja kyselin äidiltäni ja sukulaisilta koska he ovat alalla. Lasten äidiltä kyselin mitä hän toivoisi että lasten kanssa tekisin tai minkälaista päivärytmiä haluaa minun noudattavan mutta itse ei pitänyt niille lapsille mitään rytmiä ja antoi niiden tehä mitä vaan.

Itse opetin ne lapset käymään potalla ja sen jälkeen pöntöllä. Ihania lapsia olivat harmittaa niiden lasten puolesta kun äiti oli mitä oli.

Vierailija
18/19 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin alle 20 vuotiaana sitä ajatteli niin naivisti, että ei sillä palkalla väliä, kunhan saa tehdä työtä jota rakastaa. Eli hoitaa lapsia. Ei tullut mieleenkään valita alaa rahan takia! Ja tiedän sata muuta jotka ovat tehneet saman ratkaisun. Ja ei tässä elämäntilanteessa enää tosta noin vaan lähdetä kouluttautumaan uudelleen. Varsinkaan jos motivaationa ei ole muu kuin parempi palkka.

Ja aloituksessani ei ollut pointtina päiväkotien lastenhoitajien pieni palkka, vaan se, että kouluttamaton ja kokematon saa lastenhoidosta paremman palkan kuin koulutettu.

Ottakaa palkkataso huomioon kun opiskelette itsellenne ammatin. Jos 12€ /tunti on liian vähän, opiskelkaa sellaiseen josta saa vaikkapa 200€/tunti.

Vierailija
19/19 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka hoitoon uskallan rakkaan lapseni jättää voin maksaa sen 10e. jopa enemmänkin jos leikittää ja lukee vaikka kirjoja lapselleni. Mikäli lapsenhoitoaika katsotaan vain videoita maksaisin sen 10e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme