Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaine 170/110

Vierailija
11.12.2008 |

Kun pari viikkoa mittaisin noita lukuja on syke yleensä 60-70 (alle 60:kin), lkrin mukaan omituisen alhainen noille paineille. Lääkkeeksi sain kuitenkin sydamen sykettä hidastavaa lääkettä (?).

En kysynyt asiaa lääkäriltä koska luin tästä lääkkeestä vasta lääkepaketista. Ja testaan tätä joulun yli ja sitten takaisin lääkäriin, mutta lopputulos oli sitten etten uskalla lääkettä aloittaa...

Olisikohan jollain teistä kokemusta verenpaineesta tai sen hoidosta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten millä tahansa lääkkeellä. Minä syön verenpainelääkettä jonka YKSI vaikutus on sydämen sykkeen lievä hidastuminen. Sinuna ottaisin lääkkeen ohjeen mukaisesti ja mikäli vointisi todella noista lääkkeistä huononee ottaisin yhteyttä esim. päivystykseen jos et saa heti kiinni omaa lääkäriasi. Huomioithan sen että esim leposyke 50 on ihan normaalin rajoissa ja huippu-urheilijoilla voi olla jopa 40 luokkaa. Eli hidas syke itsessään ei liene vaarallista.

Mutta jos olet oikeasti tosi huolissasi, niin ota heti yhteys lääkkeen määränneeseen lääkäriin, koska hän tuntee kokonaistilanteesi parhaiten. AV:lta saat vain tällaisia mutu-vastauksia.

Vierailija
2/6 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on saada nuo paineet alemmaksi tavalla tai toisella. Muitakin lääkkeitä on verenpaineen alentamiseksi ja olisi voinut sellaista määrätä. Voit toki soittaa vastaanotolle ja kertoa epävarmuudestasi ja kysyä onko tämä oikea lääke koska syke on välillä 60-70

Aloita rohkeasti lääke ei syke romahda siitä, mittaile verenpainetta aamuin illoin. Ilmeisesti käytössäsi on verenpainemittari josta näkee sykkeenkin.

Ota lääke nyt. Mittaa verenpaine/syke parin tunnin kuluttua.

Vaarallisempaa on pitkään koholla oleva verenpaine kuin se että syke vähän tippuu. Itselläni syke on 63. Äidilläni syke on vähän yli 40 ja pärjää.

Jos syke tippuu alas alkaa huippaamaan.

Minulla verenpainetauti on ollut jo vuosia alkoi alle kolmekymppisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleinen verenpainetaudin hoidossa. Jos epäröit, soita lääkärillemutta ei tuo sykkeesi mitenkään erityisen hidas ole, en usko että se lääke sitä veisi liian alas.

Vierailija
4/6 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kuulu taudin kohderyhmään ollenkaan (BMI 19, liikun paljon, kasvissyöjä, ikää 30, en käytä paljoa alkoholia (lasi viiniä joskus)...).

Ap

Vierailija
5/6 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhemmat sairastaa verenpainetautia ja niin sen onnistun nappaamaan.

Tutkittiin laajasti kun tauti puhkesi niin nuorena 28 olin ja sain hillittömän päänsäryn takaraivolle ja tule heijaava olo - menin lääkäriin. Ottivat sisälle sairaalaan kun verenpainelukemat oli 190/130.

Tuntui että mun pää heiluu vaikka oli kuulemma paikoillaan.

Vierailija
6/6 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukurasitusta on paljon. Liikun runsaasti ja ylipainoa ei ole. Sysämessä vas.kammion paksuntumaa paineista johtuen.

Beetasalpaaja alensi mulla pulssia niin , että heti tuli huono olo jos lähti lenkille. Lääkäri sit sanoikin , ettei se oikein nuorille sopiva lääke yleensä ole , kun alentaa myös suorituskykyä.

Nyt olen 5v syönyt atacand nimistä lääkitystä , ei ole sivuvaikutuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi