Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saisin muutettua tyyliäni siistimmäksi ja tyylikkäämmäksi?

Vierailija
13.03.2009 |

Ärsyttää, kun olen aina jotenkin niin homssuinen. Vaatteeni ovat hyvin yksinkertaisia. Kaikki paidat ovat yksivärisiä, sillä en voi sietää kuvioita. Housuina on melkein aina farkut. Kengät ovat laadukkaita nahkakenkiä, merkit esim. Ecco ja Legero. Kengät ovat tasapohjaisia, sillä asentovirheen takia en voi pitää korkkareita pitkään. Tyypillisin asuni on farkut, trikoopaita ja neuletakki.

Tukka on puolipitkä, tumma ja hiukan luonnonkihara. Useimmiten hiukset on ponnarilla. Ihoni on hyvä. Meikkinä on arkisin kulmakynä ja ripsari, joskus meikkivoide (harvoin).

Kuinka saisin tyyliäni jotenkin siistimmäksi? Onko ainoa vaihtoehto ostaa kalliimpia vaatteita, jolloin ne ehkä istuisivat paremmin? Vai onko ainoa vaihtoehto olla homssuinen? Vai olenkohan edes homssuinen - onko tää vain tunne?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä kehiin naiset! :)

Vierailija
2/8 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässä kuitenkin muutama vinkki:

Alusvaatteet. Niitä ei yleensä muut näe, mutta ITSE tiedät, kun ne ovat istuvat ja laadukkaat. Yli puolet naisista (kaikenmaalaisista länsimaisista, ei vain suomalaisista) käyttää vääränkokoisia ja kulahtaneita, vanhoja rintsikoita. Satsaa kauniisiin ja hyvinistuviin rintsikoihin niin ryhtisi kohenee automaattisesti.

Itse kun mietin minkälainen ihminen on homssuinen, niin hän ei koskaan ole ryhdikäs. Ryhdikkyyttä kaipaa sekä selkärankaan, että kasvoihin. Sanot käyttäväsi kulmakynää, loistavaa!! Mutta ovathan kulmasi myös huollitellut? Suomalaisnaisten yksi ISO virhe on unohtaa nyppiä kulmat. Katso ketä tahansa julkkista vaikka Hollywoodista, kulmat on aina tip top, se luo sitä ryhtiä kasvoihin!

Meikkipuuterin käyttö on antanut ainakin mulle ihan uuden naaman. En ole koskaan (vaivautunut) opettelemaan meikin käyttöä eikä varsinaista tarvetta ole, koska mulla on hyvä iho. Mutta, tossa 25v ikävuoden jälkeen iho kuin iho alkaa menettää nuorekasta hehkuaan ja tulee pieniä värivirheitä. Aloin viime syksynä käyttää cliniquen double meikkipuuteria ja olen valehtelematta saanut enemmän kohteliaisuuksia sekä naisilta että miehiltä sen jälkeen kuin yhteensä ennen elämässäni! Meikkipuuteria suosittelen lämpimästi. Ja luonnollisesti pyydä, etä joku ammattilainen näyttää miten sitä laitetaan. Vähän vain, ei liikaa!

Mun mielestä sun vaatteet kuulostaa oikeen hyviltä, yksivärinen on aina tyylikkäämpi ja siistimpi kuin kuviollinen. Mutta väri ei vielä kerro kaikkea. Materiaaleissa ja laaduissa on kyllä valtavasti eroja. Osta klassisia ja vähän arvokkaampia, hyvälaatuisia merkkejä. Ei tarvii olla mikään designer kallis haute couture vaatekaappi, mutta on siinä eroa ostatko henkkamaukasta vai esim jonkun kalliimman, vaikkakin päällisin puolin saman näköisen vaatteen.

Hyvä laadukas vaate myös antaa sitä ryhtiä :-)

Ai niin, sellanen juttu vielä, että onhan tukassasi silti joku leikkaus, vaikka usein ponnarilla pidätkin? Puolipitkään tukkaan kannattaa leikata joko kerroksittain tai tasalatvainen kampaus. Hiukset ovat kruunumme ja jotta niitä voi pitää myös kauniisti auki, niitten täytyy olla puhtaat ja hyväkuntoiset ja leikatut.

Ja, nythän oikein innostuin, farkuissakin on eroja! Kokeilepa mustia tai hyvin tummansinisiä, ei vaalennettuja, hyvin istuvia farkkuja yksivärisen neuleen ja neuletakin kanssa. Ei varmasti ole homssuisen näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huollitellut kädet ja kynnet. Hoidata kyntesi säännöllisesti tai hoida ne itse. Kätemme ovat käyntikorttimme, ne kertovat todella paljon uudelle ihmiselle meistä. Mä käyn manikyyrissä kerran kuukaudessa - pieni investointi suureen iloon ja kynsistäni olen siitä lähtien viikottain saanut positiivista palautetta, jälleen sekä naisilta että todella paljon miehiltä myös. Älä pidä liian pitkiä ja provokatiivisia kynsiä, vaan oikean mittaiset ja kauniisti lakatut. Ja joka ilta ennen nukkumaanmenoa käsirasvaa.

Nyt kolmonen vaikenee ;-)

Vierailija
4/8 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän meikkivoiteen lisäksi tarvitset vain sipauksen puuteria, jos sitäkään, ja ripsaria ja huulikiiltoa.

Muuta:

-nypityt kulmakarvat

-manikyyri (ja kesällä myös pedikyyri)

-kampaus

(ja mielellään myös suorat, kauniin valkoiset hampaat)

Näillä pääset pitkälle. Rönttävaattetkin näyttävät hyviltä jos on muuten huoliteltu.

Vierailija
5/8 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässä kuitenkin muutama vinkki:

Alusvaatteet. Niitä ei yleensä muut näe, mutta ITSE tiedät, kun ne ovat istuvat ja laadukkaat. Yli puolet naisista (kaikenmaalaisista länsimaisista, ei vain suomalaisista) käyttää vääränkokoisia ja kulahtaneita, vanhoja rintsikoita. Satsaa kauniisiin ja hyvinistuviin rintsikoihin niin ryhtisi kohenee automaattisesti.

Itse kun mietin minkälainen ihminen on homssuinen, niin hän ei koskaan ole ryhdikäs. Ryhdikkyyttä kaipaa sekä selkärankaan, että kasvoihin. Sanot käyttäväsi kulmakynää, loistavaa!! Mutta ovathan kulmasi myös huollitellut? Suomalaisnaisten yksi ISO virhe on unohtaa nyppiä kulmat. Katso ketä tahansa julkkista vaikka Hollywoodista, kulmat on aina tip top, se luo sitä ryhtiä kasvoihin!

Meikkipuuterin käyttö on antanut ainakin mulle ihan uuden naaman. En ole koskaan (vaivautunut) opettelemaan meikin käyttöä eikä varsinaista tarvetta ole, koska mulla on hyvä iho. Mutta, tossa 25v ikävuoden jälkeen iho kuin iho alkaa menettää nuorekasta hehkuaan ja tulee pieniä värivirheitä. Aloin viime syksynä käyttää cliniquen double meikkipuuteria ja olen valehtelematta saanut enemmän kohteliaisuuksia sekä naisilta että miehiltä sen jälkeen kuin yhteensä ennen elämässäni! Meikkipuuteria suosittelen lämpimästi. Ja luonnollisesti pyydä, etä joku ammattilainen näyttää miten sitä laitetaan. Vähän vain, ei liikaa!

Mun mielestä sun vaatteet kuulostaa oikeen hyviltä, yksivärinen on aina tyylikkäämpi ja siistimpi kuin kuviollinen. Mutta väri ei vielä kerro kaikkea. Materiaaleissa ja laaduissa on kyllä valtavasti eroja. Osta klassisia ja vähän arvokkaampia, hyvälaatuisia merkkejä. Ei tarvii olla mikään designer kallis haute couture vaatekaappi, mutta on siinä eroa ostatko henkkamaukasta vai esim jonkun kalliimman, vaikkakin päällisin puolin saman näköisen vaatteen.

Hyvä laadukas vaate myös antaa sitä ryhtiä :-)

Ai niin, sellanen juttu vielä, että onhan tukassasi silti joku leikkaus, vaikka usein ponnarilla pidätkin? Puolipitkään tukkaan kannattaa leikata joko kerroksittain tai tasalatvainen kampaus. Hiukset ovat kruunumme ja jotta niitä voi pitää myös kauniisti auki, niitten täytyy olla puhtaat ja hyväkuntoiset ja leikatut.

Ja, nythän oikein innostuin, farkuissakin on eroja! Kokeilepa mustia tai hyvin tummansinisiä, ei vaalennettuja, hyvin istuvia farkkuja yksivärisen neuleen ja neuletakin kanssa. Ei varmasti ole homssuisen näköinen.

Kulmat on nypitty muotoonsa. Ne ei ole viivat, vaan ihan luonnolliset, mutta siistit. Hiukset on leikattu malliin, mulla on etuhiukset, jotka kampaan hiukan vinoon. Luonnonkiharuus kyllä hankaloittaa tukanlaittoa, sillä tukka lerpsattaa aina eri suuntiin. Mulla on lisäksi aika hennot ja liukkaat hiukset ja esimerkiksi hiuslenkki valuu päivän aikana enkä mä edes aina huomaa sitä... Ei kovin tyylikästä.

Mun farkut on tummansinisiä, keskisinisiä ja mustia. Merkki taitaa olla kaikissa tällä hetkellä Esprit, ja yhdet Lee Cooperit löytyy.

Ryhdissä tosiaan voisi olla kohentamisen varaa. Huomaan välillä itse esim. kaupungilla (paljon peilejä), että kuljen hiukan lysyssä.

Olen vielä opiskelija, joten rahaa vaatteisiin ei kamalasti ole. Suurin osa vaatteista on lisäksi äidin peruja, mutta onneksi äidillä on hyvä maku ;-) Jos ostan itse vaatteita, ne on useimmiten Hennesiltä tai Zarasta, eli halpismerkkejä. Farkkuihin ja kenkin haluan panostaa, sillä ottaa päähän, jos ne leviää heti.

Takkipuolikin on hiukan ongelma. En pidä villakangastakeista, sillä talvella niistä tuulee läpi. Tänä talvena mulla on ollut tosi halpa (ja ruma) toppatakki. Keväämmällä pidän samettista takkia, joka on klassinen farkkutakkimalli. Laukkuina mulla on reppu tai sitten Marimekon olkalaukku.

Mä mietin noita mainitsemiasi asioita. Tosiaan ryhtiin voisin panostaa. Ja iloisempaan ilmeseen.

ap

Vierailija
6/8 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. tumpelo meikkauksen kanssa:(

Vierailija
7/8 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-farkut pitää olla tummat ja kapeat

-unohda trikoopaidat, tilalle silitettyjä paitoja tai pitkä laadukas neule.

-pitkät yläosat näyttävät paremmilta kuin lyhyet

-vaatteiden materiaalien pitää olla laadukkaita

-älä käytä sekalaista valikoimaa pieniä koruja, vaan muutamaa isoa ja tyylikästä

-kun ostat vaatteita, niin kiinnitä huomiota siihen, että ne istuvat ja ovat juuri oikean kokoisia

-miten olisi pukeutumisneuvoja?

Vierailija
8/8 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäisin pikku sipauksen poskipunaa, varsinkin talven kalpeanaamalle.

Kokeile laittaa joskus hiukset vaikka hainhampaalla kiinni puoliylös tai leikkauttaa edestä puolipitkiksi kerrostetuiksi.

Vaatteista. Ostaisin yhdet mustat housut ja ehkä yhdet siistit harmaat. Trikoopaitoja kannattaa kokeilla eri pituuksilla (eri kropille sopii erilaiset paidat), joskus pelkka trikoo riittää. Neuleiden pitää olla ryhdikkäitä.

Kenkiä kannattaa katsoa myös esim. Vagabondilta.

Sitten panostaisin vielä assoihin. Eli kaulakorut yms. piristävät, varsinkin jos käytät yksivärisiä paitoja.

Ja tosiaan kivoissa alusvaatteissa on kiva olla ja oikeasti hyvinistuvat rintsikat ovat paitsi miellyttävät, pitävät ryhtiä.