Kun laihdutus menee överiksi
Haluaisin kuulla tunnetteko ketään tai oletko itse laihduttaessasi mennyt äärimmäisyyksiin tai muuten vain vetäneet överiksi.
Mulla on menossa suuri laihdutusprojekti, kiloja on lähtenyt 29 ja vielä on jonkin verran jäljellä. Yritän elää terveellisesti, syön paljon vihanneksia ja kasviksia mutta myöskin 2 lämmintä ateriaa päivässä. En laske kaloreita enkä suosi mitään diettiä. Syön aivan kaikkea mutta kohtuudella. Jos huomaan syöväni liian vähän, lisään syömisiä.
Yritän siis kaikkeni että syön hyvin.
Mutta. Meitä on kymmenisen hengen porukka tässä urakassa. Osa on vuosia laihduttanut tuloksena enemmän painoa. Osa onnistuu välillä mutta paino palaa korkojen kera. Olen huolissani eräästä joka syö nykyään aivan liian vähän, kaloreissa korkeintaan 500-700 päivässä. Ja kyse on todella isosta ihmisestä. Myös toinen on jo vuosia ollut melkein syömättä, muutamalla palalla leipää elää päivän.
Miksi tämä menee näin? Mikä saa ihmisen ajautumaan tuohon syömättömyyteen?
Todella kamalaa katsoa vieressä kun toinen iloitsee kadotettuja kiloja mutta kun tietää miten ne on lähteneet niin...
Miten sanoa kauniisti että ei noin, ei tosiaan noin. Kun helpommallakin pääsisi ja saisi syödä vaikka kuinka.
Kertokaa mulle mitä voin tehdä?
Kommentit (9)
googlaa säästöliekistä. elimistö tarvii tarpeeks kaloreita ja rasvaa että voi laihduttaa. eli eivät laihdu koska syövät ihan liian vähän! eivät vaa tajua asiaa.
Päinvastoin, paino pakostakin tippuu jos syön alle 1000 kalorin. Ja nopeasti.
Päinvastoin, paino pakostakin tippuu jos syön alle 1000 kalorin. Ja nopeasti.
Taas näitä! Mikä siinä terveellisesti syömisessä on niin vaikeaa? Kuka edes haluaa elää noin pienellä määrällä? Kerroppa mulle mitä vauhtia sitten laihdut?
Koska tyrmään tuon määrän nyt heti. Olen laihtuntut kilon viikossa jo tuon 29 viikkoa. Eikös se ole aika nopeaan? Alussahan lähti kilot ihan ropisten.
Ja en todellakaan ole nälkäkuurilla, niin suurta pakkoa mulla ei ole olla laiha. En maksa terveyttäni siitä.
mutta olen laihduttanut muutaman kerran elämässäni, 10-15 kiloa. Jos syön 1000 tai alle, siis joskus voin syödä vain iltaruoan - toisinaan on niin kiire, että unohdan syödä - niin parissa päivässä lähtee kilo. 10 kiloa lähtee 3-4 viikossa. Ei ole kokemusta kymmenien kilojen laihduttamisesta, mutta kun laihdutan, teen sen yhdessä rysäyksessä, koska en kestä pitkää kuuria. Ei varmaan terveellisin tapa laihtua, mutta toimii mulle. Normaalipainostakin tuntuu, että paino tippuu tosi helposti. Huomaamatta mässäämällä painoa kertyy, mutta aina kun haluan pudottaa, niin kyllä se tippuu äkkiä kans. Mutta mitään säästöliekkiä en ole huomannut, vaan jos tosiaan syö vähän niin paino pakostakin tippuu. Minullla ainakin. En tajua mistä muualta keho energian saa, jos ei ruoasta tai läskistä?
Me ollaan niin erilaisia lihoessa että laihduttaessakin. Ehkä tämä tyyli on ainoa jolla ystäväsi saa sen painonsa putoamaan.
Samanlainen olen minäkin, jos en välillä vetäisi näitä kitukuureja, painaisin jo varmaan yli 100 kiloa. Nyt olen normaalipainoinen, kun joka kevät kiskasen sen 5-10 kiloa pois jotka talvella kertyvät.
niin kitukuurista ei välttämättä ole mitään haittaa. Mutta jos ruokavalio on ihan rempallaan, niin kannattaa kyllä opetella uusia ruokailutapoja ja pudottaa kiloja hitaampaan tahtiin.
Se on kai 1000-1200kcal (20p). Jos syö järkevästi, niin se riittää hyvinkin, eikä ole nälkä.
Naurettavaa edes väittää mitään muuta. Onko se sitten terveellistä ja hyväksi niin tuskin.
Itse ryin painon alas alle 1000 kalorilla päivässä sen jälkeen alkaa vasta terveellisesti eläminen.
On totta että hetkeksi painon putoaminen tyssää. Mulla se oli noin kahden viikon jälkeen. Toiseen kahteen viikkoon ei paino pudonnut, mutta ei tullut lisääkään. Tässä kohtaa kun jatkaa vähillä kaloreilla elimistö luovuttaa ja alkaa kuluttaa rasvavarantoja. Tämä on fakta.
On täysin luonnon vastaista jos keho kuolisi ennemmin kuin kuluttaa rasvavarastot ja sitähän ne ovat aikojen alusta varastoja pahanpäivän varalle.
Mun mielestä jokainen saa laihduttaa niin kuin haluaa. Jos haluaa mättää naamaansa voita ja kermaa niin antaa mennä vaan.
Mulle sopii itsekurittaminen koska muuten olen liian heikko. Se on kaikki tai ei mitään.
hieman yli vuodessa ylipainoisesta alipainoiseksi. Oli ennen 165/82 ja sitten yli vuosi myöhemmin painoi vain 49kg ja joutui osastolle anoreksian takia.. :S