Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuliko teillä kiireellisessä sektiossa sellainen olo että kuolette siihen paikkaan?

Vierailija
13.03.2009 |

.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä laskeeko siinä verenpaineet jotenkin vain mitä, mutta mulle tuli aivan sellainen olo etten saa happea ja en nouse siitä enää.. mistähän se johtui? Anestesialääkäri ei ottanut kuuleviin korviinsa kun kerroin että en saa happea...

Vierailija
2/11 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän hyperventiloit? Mulla ainakin meni kaikki ihan ok, vaikka kiire olikin. Sektiosta aikaa 4kk ja päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oli ihan suunniteltu sektio. Tuntui, että taju lähtee, happi loppuu ja kuolen siihen paikkaan. alan ihmisenä tiedän, että epiduraali/spinaali saattaa tipauttaa verenpaineen nopeastikin.

Mulla tipahti verenpaine ja lääkäri antoi vastalääkettä, jonka jälkeen olo parani. pelko jäi. Oli se sen verran hurja tunne.

Vierailija
4/11 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kyllä pelotti aluksi, kun puudutus alkoi nousemaan. Nousi nimittäin toiselta puolelta melko ylös. Pelkäsin nimittäin hengitysvaikeuksia, mutta ei tullut juurikaan.

Vierailija
5/11 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun ottivat happimaskin pois niin silloin tuntui vähän raskaalle hengittää. Ekalla kerralla myös tärisin ihan hirveästi, suu vain löi loukkua ja kädet tärisi. Toisella kerralla ei niin paljoa.

Ekasta kerrasta en muutenkaan muista juurikaan mitään meni ijotenkin sumussa koko juttu.

Toisen kerran muistan oikein hyvin, sen miten lääkärit juttelivat hanna pakarisesta kun mua tikkasivat yms.

Mutta toka kerralla sektio ei ihan yhtä yllätyksenä tullut kuin ekalla jolloin siihe ei ollu tosannut yhtään varautua.

Vierailija
6/11 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nimittäin ensin synnärillä sen epiduraalin ja kun tuli leikkaussaliin lähtö niin joku puudutus laitettiin.. Mutta itse en saanut mitään vastalääkettä enkä edes maskilla happea. kiva kuulla et jollain muillakin.. se on jäänyt kalvamaan koska aikaa on 4,5 vuotta ja muistan elävästi sen tunteen..tuntui että yläosa "valjahtaa" ja voimat katoaa, sydän tuntui hakkaavan jne..

t.ap

Vierailija
7/11 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kans tunne etten saa happea ja nenä meni tukkoon. Tuli myös huono olo ja oksensin (vaahtoa, jotain lääkkeitä? kun en ollut melkein vuorokauteen syönyt enkä juonut), antoivat sitten jotain lääkettä mikä vie sitä huonoa oloa, toisella kerralla kun aloin oksentaa en saanut happea, yökin vain eikä mahasta tullut enää edes sappinesteitä. Se oli hirveä tunne, silloin luulin että tukehdun! Kun siitä tokenin oli pikkuinen jo vierellä isin sylkyssä.. Pienoinen kammo jäi tuohon leikkaukseen, todennäköisesti jos vielä toinen meille siunaantuu, ei sekään mahdu syntymään... mutta ehkä seuraavalla kerralla osaa vähän varautua?

Vierailija
8/11 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kouristeli ja koski ihan sairaana joka puolelle kehoa kun makasin siina leikkauspoydalla ja taisi olla kadetkin kiinni siina sivuilla. Odotin vain etta paasisin uneen... Epiduraalikaan ei ollut onnistunut aikaisemmin joten nukuttivat sitten minut.

Vierailija
9/11 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut hengenahdistusta, mutta tarisin ihan horkassa, enka pystynyt mitenkaan sita lopettamaan. Pelotti myos aivan kauheasti. En enaa ikina halua sektioon. : ( Toivottavasti tama kolmonen syntyy alakautta ja kaikki menee ok.

Valttelen taman seurauksena muitakin leikkauksia. Minullaon lieva kuulovaurio, jonka voisi leikkauksella korjata, mutta en mene. En halua sita fiilista enaa kokea.

Vierailija
10/11 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty suunniteltu sektio ja yhdessä vaiheessa tuntui siltä etten saa happea. Sanoin hoitajalle ja hän lisäsi heti hapen virtaa mulle ja tuli parempi olo.

Vierailija
11/11 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo helpottui sillä sekunnilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä