Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

taas synnytyskuolema suomessa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suuremmassa sairaalassa päivystysvalmius ja osaaminen on nopeampaa hätätilanteessa. Esim. joka paikassa ei ole päivystävää lastenlääkäriä, anestesiologia ei saada heti paikalle jne. Sektio on rutiini toimenpide, mutta kyllä se on miettimisen paikka tuossa sairaalassa silti. olen itse kuullut gynekologin suusta sen, kuinka pienissä sairaaloissa huonolla ammattitaidolla varustetut nk. "pikkulääkärit" (= nuoret ja erikoistuvat) saavat yksin leikata, kun isommissa eivät yksin toimenpiteitä saa vielä suorittaa. Minusta se on väärin! Ja itse olen sektiossa vammautunut tällaisen söhelön vuoksi, joten tiedän kyllä mistä puhun. Valitettavasti.

Vierailija
22/26 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkusairaaloiden palveluita karsitaan ja keskitetään vaativaa sairaanhoitoa ja syynytykisä isoihin sairaaloihin. Mukava se on sitten hengenhädässä ajella taksilla tai ambulanssilla 500 kilometriä lähimpään synnytyssairaalaan. Ei siinä paljon auta, vaikka perillä olisi huipputekniikka ja osaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös seulomaan riskitapaukset etukäteen ja reagoimaan asioihin ennaltaehkäisevästi. esim. suunniteltu sektio suuremmassa sairaalassa sovitusti olisi saattanut pelastaa hengen?

Vierailija
24/26 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain sen takia että on tosiaan sen verran pieni sairaala ettei ole valmiuksia ja kokemusta hätätilanteissa. Esim. ennen rv 35 synnyttävät äidit lähetetään muualle synnyttämään.

Vauvalehdestä tai kaksplussasta luin monta vuotta sitten erään lääkärin mielipiteen näistä pienistä sairaaloista. Sanoi että hänen mielestään niissä ei pitäisi hoitaa synnytyksiä. Mainittiin nimeltä Pietarsaari.

Esikoista odottaessa en tuntenut odotusta turvalliseksi täällä. Oli paljon ongelmia. Joita en nyt tässä ala selvittämään.

Päätin siirtyä kokkolaan äitiyspolikäynneille ja synnyttää siellä. Isompi ja turvallisempi sairaala. Siellä eräs lääkäri sanoi että leikkaa molemmissa sairaaloissa, sekä Pietarsaaressa että Kokkolassa. Onnitteli minua päätöksestä synnyttää mielummin Kokkolassa. Hätätilanteen sattuessa apu lähempänä.

Täällä en synnyttäisi... en mistään hinnasta. Syksyllä kuolleen äidin tunsin ja nyt

vielä tämä uusi tapaus...

Vierailija
25/26 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todella niin vaikea uskoa, että vaikka olisi maailman paras hoitohenkilökunta ja hoitava lääkäri, niin synnytykseen, kuten muihinkin lääketiteellisiin toimenpiteisiin liittyy AINA omat riskinsä?

Vaikka miten seulotaan ja reagoidaan, keskitetään riskiraskaudet Naistenklinikalle jne niin AINA sattuu kuolemia! Sitä ei pysty nykylääketieteen keinoilla estämään.

myös seulomaan riskitapaukset etukäteen ja reagoimaan asioihin ennaltaehkäisevästi. esim. suunniteltu sektio suuremmassa sairaalassa sovitusti olisi saattanut pelastaa hengen?

Vierailija
26/26 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskithän syntyvät juuri siitä, että joko lapsella tai äidillä on jokin piilevä ominaisuus, jonka vaikutus synnytykseen on peruuttamaton. Synnyttäminen ei ole riskitöntä, siihen voi kuolla, myös suomessa.