Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkkijyrkkä painonnousu raskaana; onko syytä huolestua? :(

Vierailija
13.03.2009 |

Tämä on jo neljäs raskaus ja joka kerralla kiloja on kertynyt parikymmentä (joista synnytyksen jälkeen jäljellä kymmenisen).

Paino on aina laskenut alussa kilon-pari ja alkanut sitten nousta tasatahtia loppua kohti.

Tällä kertaa paino on heittänyt ihan häränpyllyä:

Lähtö bmi oli 27 eli ylimääräistä riitti.

Paino tippui ekan 3kk aikana 8 kiloa koska oksentelin jatkuvasti.

Keskikolmanneksen aikana paino pysyi aika samassa kilon tarkkuudella.

Nyt on kuitenkin tapahtunut jotain todella outoa: rv 23-26 välillä paino on noussut neljä kiloa! Siis aika paljon kolmessa viikossa.

Kädet ja jalat on hiukan turvoksissa mutta verenpaineet on pysyneet todella alhaalla.

Onko mulla syytä huolestua = onko tämä ehkä enne esim. raskausmyrkytyksestä tms?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen vaaditaan yli 140/90 paineet ja valkuaista virtsassa. Tosiaan voit kokeilla jos saisit turvotusta pois ananaksella, mansikoilla, kurkulla, suolattomalla (ja salmiakittomalla!) ruokavaliolla, ja juomalla reilusti (kofeiinittomia) juomia.

Vierailija
2/4 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähentänyt suolaa reippaasti (ennestänkin söin aika vähäsuolaista) ja juon paljon vettä.. oon syönyt tomaatteja, omenoita, kotimaisia marjoja ja salaattia reippaasti.

Ananas olis varmaan hyvä lääke myös mutta mulla on nyt herkkä suu ja kirvelee herkästi.. :P

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan kanssa neljättä rv 34 ja viikoilla 30-32 oli tullu 3,2kg painoo. Muuten oli tullu aika tasasesti kans tohon mennessä oli vain 7kg ja sit hyppäs. Nyt oli kuitenkin taas vaan 400g/viikko joten jos ei koko ajan tule noi huimaa nousua niin tuskin haittaa

Mulla eka raskaus päätty myrkytykseen, mut muissa ei ongelmaa.Paino kyllä aina noussu ainakin 15kg et kai se jossain vaiheessa ottaa kiinni kun mullakaan ei oo alussa (15vko pahoinvointia) tullu painoo vaan lähteny.

Vierailija
4/4 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä 1,3kg viikossa muka ole kova vauhti? :/

tällä tahdilla tulee kuukaudessa +5,3kg................................

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi