Mulla on aivan käsittämättömät appivanhemmat! Appi on kunnon tyranni!
sanotte, että ette ole suunnitelleet maalata taloa punaiseksi. Mitä siitä raivoamaan, ei se appi sitä väkisin voi omalla värillään maalata.
Kommentit (6)
kysyä mielipidettänne ja hups nyt on tullut hankittua väärä väri mutta ei se haittaa me ostamme kyllä oikean värin, koska talokin on meidän. Hymyilet ja olet hyvän tuulinen kun kerrot tuon.
Et vain yksinkertaisesti käytä apen ostamaa maalia. Ei tuosta kannata meteliä nostaa.
Minä painin saman asian kanssa ja aina on appi jäänyt toiseksi, jos on ollut kyse meidän asioistamme. Näkemyksiä saa kertoa mutta me päätämme meidän asiat. Joskus se kyllä kysyy pinnaa.... :o)
miksi kuluttaa omaa energiaa toisen moukkamaisuuteen? Tuhlaat omia voimavarojasi turhaan. MItä siitä jos appi kantaa vaikka 100 maalipurkkia vääränväristä maalia? Eihän teidän pidä sitä käyttää =) Kerrotte apelle ystävällisesti, että väärä väri ja että käytte kyllä aikanaan hankkimassa taloonne sopimanne maalit.
Miksi ihmeessä stressata tuollaisia naurettavuuksia?
Ja kai muistatte käyttää hengittävää maalia vanhaan taloon?
Maalaatte talon just sillä värillä kuin itse haluatte. Se on apin kukkarosta pois jos tuo väärän värin ja on "auttavinaan". Meillä kanssaon joskus tarvinnut olla tosi tiukkana kun on yrittänyt maksattaa asioita, joita itse sählännyt muka meidän hyväksi.
Talon rakennusaika ja esikoisen elämän ensimmäiset kuukaudet meni siihen, että saatiin appi ja anoppi ruotuun. Puuttuivat aivan kaikkiin asioihimme, touhusivat rakennuksella itsekseen jne. Vaikea sitä on selittää, mutta ne jotka se on kokenut tietää mitä tarkoitan.
Nyt tuosta kaikesta on pari vuotta aikaa ja meillä on tosi hyvät välit. Tuolloin hankalassa vaiheessa oli jopa kuukausien mykkäkouluja ja tässä talossa huudettiin ja kirottiin niin, etten ois koskaan uskonut. Anoppi ja appi myös paiskattiin pihalle useamman kerran, se oli niille ehkä pahinta. Nyt kaikki on ok. Kysyvät mitä voivat tehdä tai miten voivat auttaa, sanovat oman mielipiteensä, mutta kunnioittavat meidän tekemiä päätöksiä.
Tsemppiä ap!
joka kestää aikaa.
Vanhempiemme kesäpaikka maalattiin viime kesänä punamultamaalilla ja on just passeli, aiemmin oli vaalea.
Ymmärrätkö että appi on halunnut auttaa ei suinkaan tehdä pahaa. Ajattelematon hän on sen myönnän kun ei kysynyt teiltä sopiiko se että ostaa maalin. Rahallisestikin on tukemassa tällä hankilla teitä.
Ehkä appi ajatteli että kahdesta mahdollisesta perinteisestä maalista punainen on se parempi, nimittäin toinen vaihtoehto on keltainen.
On siis punamulta tai keltamulta.
Tulivat illalla meille, eläkkeellä kuin ovat. Viikonloppuna on tarkoitus kaapia rintamamiestalomme ulkoseinistä maalia ja talo maalataan sitten ilmojen lämmettyä.
Appiukko toi mukanaan maalit taloa varten. Hieno homma vaan kun ei ole sanallakaan edes kysynyt meidän mielipidettä saatika minkä väriseksi olemme ajatelleet talon maalattavan. Toi sitten ämpäritolkulla punaista maalia, kun kyllähän sen "kuuluu" olla punainen mummontupa ja perunamaa! Punainen on ainut väri, josta olemme miehen kanssa samaa mieltä, ettei IKINÄ!
Miten jotkut voi olla tuollaisia? Mitähän he tykkäis, jos me vaan yks kaks yllättäen ilmoitettaisiin heidän talonsa värin muuttuvan ripulipaskankeltaiseksi?
Oon ihan raivona!