Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Touhula päiväkodeista?

Vierailija
28.02.2015 |

Erityisesti Fallåker kiinnostaa. Kannattaako laittaa lapsi sinne?

Kommentit (492)

Vierailija
381/492 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fallåker Touhulasta;

-Työntekijät vaihtuneet todella paljon ja rekryt eivät ole järin hyviä (osa hoitajista on todella ihania mutta hekin omasta mielestä vaikuttavat suht stressaantuneelta koko ajan..)

-Päiväkodin johtaja todella erikoinen, vastausta kysymyksiin ei juurikaan saa ja kovin ylimielisellä asenteella joka asiaan (useat perheet laitaneet lapsensa muualle tavattuaan kyseisen henkilön...)

-Lapset usein pissat housussa ulkona ja huonosti puettuna, kaula paljaana ym

-Vaatteet vaihtuvat jatkuvasti, tuntuu että ei ollenkaan katsota mitä puetaan ja kenelle

-Ihan pientä en laittaisi mistään nimestä tänne, ryhmäkoot isoja, ryhmiä yhdistellään jatkuvasti

-Tuntuu että hoitajilla ei ole aikaa, esim uloslähtö tuntuu olevan jatkuvaa kaaosta ja hommaa ei oikein saada kasaan millään. Lapsia paljon ja hoitajia revitään tekemään muutakin.

-Hoitomaksuista ei jousteta yhtään. Olen saanut käsityksen että kunnallisilla jos olet esim kuusta 2vk pois lomalla, saat siitä jonkun hinta hyvityksen ym (en ole varma, muut korjatkaa?) Täällä maksat joka ikisestä päivästä käytit tai et, oli sairaana tai ei ym. Mitään joustoa ei ole.

-Hoitopäiviä muutellaan päiväkodin toimesta osa-aikasilla mutta omien menojen takia tehdyt muutokset aiheuttavat selkeää närkästystä hoitajissa.

-Hoitosopimukset 5pv viikko / 3 pv viikko.

Vierailija
382/492 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän oli pakko ottaa paikka Touhulasta, koska muualla ei ollut. Nyt kärsitään joka päivä. Todella surkea paikka ja henkilökunta on kaukana ammattitaitoisesta, juuri sitä, mitä joku jo kertoi, nuoria tyttöjä, jotka mieluummin ovat omassa ryhmässä omista asioista rupattelemassa. Kukaan ei huomaa, mitä lapset tekee, eikä pysty kertomaan, mitä lapselle tapahtui päivän aikana kun tuli iso mustelma kasvoihin (näkyi kolme metrin päässä), kukaan ei huomannut yhtään mitään... eikä koskaan selvinnyt, mitä silloin tapahtui....ja tämä on vain yksi pikku esimerkki...

Vaarallinen paikka ja todella huolimattomia kasvattajia. Kun pyydät monta kertaa tekemään jotain, ei tapahdu mitään, vaan tekevät vielä päinvastoin kiusakseen ja sitten lapsi kärsii niiden kypsymättömyydestä.

Näin pk-seudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/492 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vahingossa sijaisena helsingin touhuloissa ja en mene enää koskaan. Olen samaa mieltä, että lasten ja työntekijöiden vinkkelistä kamala paikka. Normaali hyväsydämisyys ja lasten ehdoilla tekeminen ja OLEMINEN puuttuu.

Mielestäni alle 3-vuotias kaipaisi enemmän turvaa ja hyvää oloa ja iloa, kuin vaikka liikuntaa. Lapset liikkuvat luontaisesti itsestäänkin, kun ovat vielä alle kouluikäisiä.

Touhulassa on paljon hyviäkin asioita, mutta jotenkin ns. "hyvät energiat" sieltä mielestäni puuttuvat. En laittaisi lapsiani sinne koskaan. Jokainen kuitenkin päättäköön itse. Mielipiteeni ei varmasti ole yksi ainoa. Kerron vaan kokemuksen syvällä rinta-äänellä ehkä pelastaakseni ihania lapsia tosi hälyisestä ja vähän turvattomasta ympäristöstä.

Vierailija
384/492 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, taas muutamia faktoja.

Meidän Touhulalla Oulussa ei ole ollut johtajaa kahteen kuukauteen. Toisesta Touhulasta on nimitetty sijainen, mutta ei hän ole paikalla, johtaa nyt yhteensä kolmea Touhulaa. Kaksi opettajaa on nimitetty "apulaisjohtajiksi" ilman mitään erillisiä sopimuksia tai lisiä, minulle ei edes sanottu tästä vaan kuulin toisilta työntekijöiltä että olen "apulaisjohtaja".

Heti Ylen uutisoitua Touhulan epäkohdista, meitä ohjeistettiin ohjaamaan kaikki asiakkaiden kysymykset liittyen juttuun johtajalle tai antamaan palautetta netin välityksellä. HETKINEN. Toisin sanoen meitä kiellettiin kertomasta yhtään mitään asiakkaille. "Palautetta netin välityksellä". Mitä ihmettä? Eihän sieltä saa vastaukseksi muuta kuin virkamiesjargonia, suomeksi sanottuna paskapuhetta.

Touhula on yritys jonka tarkoituksena on tuottaa voittoa, NIIN KUIN KAIKKI YRITYKSET. Puheet vastuullisesta varhaiskasvatuksesta ynnä muusta voi kuitata pelkkänä pr-temppuna.

Kai tiedätte, että Esperi- ja Attendo-pomot istuvat myös Touhulan hallituksessa ja sanelevat käskyjä kuin Gestapo konsanaan.

Vierailija
385/492 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex työntekijä tässä ja en voi suositella Touhulaa työpaikkana, enkä päiväkotina, sillä lapsiluvut ylittyvät jatkuvasti. Touhuloissa ei ole kunnollista sijais/varahenkilöjärjestelmää kuten kunnallisella puolella (säästösyyt). Työntekijät eivät saa kertoa epäkohdista vanhemmille, joten kaikki ei tule ilmi. Johtoa ei kiinnosta kuin julkisuuskuva, ei pätkääkään esim. työhyvinvointi. Touhulassa varhaiskasvatuksen ammattilaiset myös siivoavat, pesevät tiskejä, jopa pyykkejä ja työnkuvaan kuuluu myös välipalan ja aamupalan teko - ja työntekijä lasketaan mitoitukseen vaikka olisi keittiö/siivoustöissä. Työntekijät eivät laita omaa lastaan Touhulaan ja työntekijöiden vaihtuvuus on todella suuri -eikä ihme. Superin mukaan Touhulasta on tullut usean vuoden ajan yhteydenottoja jäseniltä todella paljon, mutta johto ei tee epäkohdille mitään. Hyvä että nyt asioita tulee vihdoin julki, vaikka työntekijöitä on peloteltu kertomasta.. Onneksi vaihtamalla paranee!

Vierailija
386/492 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, taas muutamia faktoja.

Meidän Touhulalla Oulussa ei ole ollut johtajaa kahteen kuukauteen. Toisesta Touhulasta on nimitetty sijainen, mutta ei hän ole paikalla, johtaa nyt yhteensä kolmea Touhulaa. Kaksi opettajaa on nimitetty "apulaisjohtajiksi" ilman mitään erillisiä sopimuksia tai lisiä, minulle ei edes sanottu tästä vaan kuulin toisilta työntekijöiltä että olen "apulaisjohtaja".

Heti Ylen uutisoitua Touhulan epäkohdista, meitä ohjeistettiin ohjaamaan kaikki asiakkaiden kysymykset liittyen juttuun johtajalle tai antamaan palautetta netin välityksellä. HETKINEN. Toisin sanoen meitä kiellettiin kertomasta yhtään mitään asiakkaille. "Palautetta netin välityksellä". Mitä ihmettä? Eihän sieltä saa vastaukseksi muuta kuin virkamiesjargonia, suomeksi sanottuna paskapuhetta.

Touhula on yritys jonka tarkoituksena on tuottaa voittoa, NIIN KUIN KAIKKI YRITYKSET. Puheet vastuullisesta varhaiskasvatuksesta ynnä muusta voi kuitata pelkkänä pr-temppuna.

Kai tiedätte, että Esperi- ja Attendo-pomot istuvat myös Touhulan hallituksessa ja sanelevat käskyjä kuin Gestapo konsanaan.

Sut voitaneen tunnistaa tästä ja saatat saada kenkää...

Vierailija
387/492 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
388/492 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarjottiin paikkaa kunnallisesta päiväkodista, jossa edes se johtaja ei ollut pysyvä. Käytiin tutustumiskäynnllä jolla selvisi että yksikään tapaamistamme hoitajista ei olisi siellä kolmen viikon päästä, kun hoidon olisi pitänyt alkaa.

En huolinut sitä paikkaa. Jonotimme 10 kuukautta haluamaamme päiväkotiin, jossa olikin sitten hyvä hoito.

Vierailija
389/492 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
390/492 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen odottanut jo vuosikaudet sitä, että tämän ketjun ongelmat valuvat julkisuuteen. Oli todellakin korkea aika.

Kyseisen ketjun päiväkodeissa työskentelin useamman vuoden. Viimeisen puoli vuotta lähdin lähes päivittäin itkien kotiin. Olin aivan valtavan uupunut, surullinen ja huolissani lapsista, jotka noissa päiväkodeissa joutuivat olemaan.

Vihdoin tajusin irroittautua tuosta työpaikasta. Sain paikan kunnalliselta puolelta ja ero oli kuin yöllä ja päivällä.

Vierailija
391/492 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen odottanut jo vuosikaudet sitä, että tämän ketjun ongelmat valuvat julkisuuteen. Oli todellakin korkea aika.

Kyseisen ketjun päiväkodeissa työskentelin useamman vuoden. Viimeisen puoli vuotta lähdin lähes päivittäin itkien kotiin. Olin aivan valtavan uupunut, surullinen ja huolissani lapsista, jotka noissa päiväkodeissa joutuivat olemaan.

Vihdoin tajusin irroittautua tuosta työpaikasta. Sain paikan kunnalliselta puolelta ja ero oli kuin yöllä ja päivällä.

Onneksi uskalsit lähteä! Itse olen myös entinen Touhulalainen ja lopulta irtisanouduin ja se oli hyvä päätös. Minun entisessä työpaikassa ei ole enää kuin 1 tai 2 alkuperäistä työntekijää, vaikka talo on ollut auki vasta 3-vuotta. Myös johtajissa on ollut paljon vaihtuvuutta. Touhulalla tulee olemaan entistä suurempia ongelmia rekrytoinnissa, kun ongelmat nousevat viimein päivänvaloon. Itse en rehellisesti sanoen usko, että johto tekee ongelmille mitään (tietäen johdon härskejä toimintatapoja, raha ratkaisee kaikessa ja työntekijöiden oikeuksia poljetaan todella pahasti). Touhulat kannattaa kiertää kaukaa, oikeasti!

Vierailija
392/492 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös irtisanoutunut entinen touhulalainen, VIHDOIN ja viimein nämä asiat alkavat tulla kunnolla julki ja toivottavasti vanhemmat alkavat äänestämään jaloillaan/ hakevat lapsilleen kunnallista hoitopaikkaa.

Vuosikausia ilmoituksia epäkohdista on kyllä tehty työntekijöiden ym toimesta, mutta muutosta saadaan oikeasti vasta sitten, kun vanhemmat ja media tuovat julki firman epäeettisiä toimintatapoja.

Olisiko aika tehdä kunnon korjausliikkeitä ja palkata esim. lisää henkilökuntaa, jotta suhdeluvut saataisiin kuntoon? Miksei Touhulalla ole esim. kiertäviä sijaisia vakituisessa työsuhteessa, kun kunnallakin on?

Jatkuvasti myös vain "uskotellaan" miten hyviä asiakastyytyväisyyskyselyiden tulokset ovat. Minua ainakin mietityttää kovasti, kuinkahan todenmukaisia kyselyn tulokset ovat, kun Touhulan johtoporras niitä itse lukee ja julkaisee tulokset? Mikä estää poistamasta huonoja palautteita, jotta keskiarvo ei laske? 

Vierailija
393/492 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b1f2e1e-6d4a-4347-8a62-b481099fd83c…

Kohupäiväkodin eronneen johtajan raju avautuminen: ”En ikinä laittaisi omia lapsiani Touhulaan”

Vierailija
394/492 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uutisoinnit Touhulasta on ikävä kyllä totta. Olen itse töissä Touhulassa ja aivan loppuun palanut. Harkitsen vakavasti ammatin vaihtoa. Esim. viime syksynä päiväkodissamme ei ollut päiväkotiapulaista kolmeen kuukauteen. Henkilökunta siivosi kaiken, jos ehti. Eikä edes ehtinyt. Pahimmillaan saattoi olla, että jotain vessaa ei oltu ehditty siivota kahteen viikkoon! Jokainen voi kuvitella kuinka tuollaisessa paikassa taudit jyllää. Tällä hetkellä on saatu pk-apulainen, mutta hän on paikalla vain joka toinen päivä. Itse tehdään aamupalat ja osa välipaloista, huolehditaan tiskit, vaihdetaan vuodevaatteet jne. Henkilökunta vaihtuu tiuhaan. Puolessa vuodessa suurin osa on jo vaihtunut uusiin. Päteviä opettajia ei saada, vaan open töitä tekee lastenhoitajat tai sosionomit joilla opiskelut kesken. Sijaisia ei oteta, kuin vasta pakon edessä. Välillä iltapäivisin on pakko mennä ulos välipalalta, koska henkilökuntaa ei olisi enää myöhemmin riittävästi pukemaan lapsia. Sääli niitä lapsia, joita haetaan vasta viideltä, jos keli ei ole hyvä.

Vierailija
395/492 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös irtisanoutunut ex-Touhulalainen ja suosittelen irtisanoutumista muillekin. Oli yksi elämäni parhaista päätöksistä.

Vierailija
396/492 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota tunnetta minäkin odotan,ett saan pyytää irtisanomis kaavakkeen nokan eteen. kuhan taloudellinen tilanteeni sallii sen.

Vierailija
397/492 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielipiteitä Jyväskylän Touhuloista?

Vierailija
398/492 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä on hyviä päiväkoteja, myös Touhulan pk:t ovat olleet mukavia paikkoja. Teen säännöllisesti sijaisuuksia niin kunnalliselle kuin yksityisille- ja mitään moitittavaa ei ole tullut mieleen. 

Vierailija
399/492 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko kommentoida tähän että, kyllä ne hoitajat joutuvat tiskaa ja pyykkää myös kunnallisissa pk ssa ja tekevät myös aamupalat itse....

Vierailija
400/492 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään kirjoitti:

Jyväskylässä on hyviä päiväkoteja, myös Touhulan pk:t ovat olleet mukavia paikkoja. Teen säännöllisesti sijaisuuksia niin kunnalliselle kuin yksityisille- ja mitään moitittavaa ei ole tullut mieleen. 

Osa Jyväskylän Touhuloista on tosi hyviä, osa taas ei..