Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen puhelinmyyjä ja tympeät yrittäjät vie hermot!!!!

Vierailija
11.03.2009 |

.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin kotitaloudet

nämä myyntihenkilöt vie kamalasti aikaa, eikä usko...olen kuullut vierstä kun kiltti yrittäjämieheni selittää viidennentosta kerran saman puhelun aikana ettei osta...olen sanonut että älä tuhlaa aikaasi, sanot vaan että ei mahdu budjettiin 2009-2020 välillä

Vierailija
2/24 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jos se tarvis niin soittais sinulle"HoHOIJAAAA.... bisnes on bisnestä, tapahtuu se sitten puhelimessa tai kasvotusten. Ja se on tosi ku vesi, että kanntattaa olla kohtelias myös sille puhelinmyyjälle, koska.....puskaradio sit vie viestiä eteenpäin että olipas mulkku yrittäjä... ja ne sun asiakkaat kuulee sen kyllä jostain. Ajatus mukana. Myyjä tekee työtään niinku yrittäjä. Oliskos se kiva ku joku tulis sinne sun liikkeesee vaik huutaa "saatana aina sä myyt vaan tätä samaa paskaa, enkö ole jo sata kertaa sanonu etten haluu sitä ostaa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun sille yrittäjälle tulee jatkuvasti useita myyntipuheluja, niin ei se enää jaksa keskittyä niihin.

Vierailija
4/24 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä tunnu kiellot purevan yrityksen puhelinnumeroihin.

Vierailija
5/24 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esimieheni, yrittäjä on just tuollainen. Siis todella tyly puhelinmyyjille. Sit meidän kuitenkin pitäisi pystyä myymään asiantuntijapalveluamme siten, että ensikontakti on puhelu :) Vähän ristiriitaista.

Itse ajattelen niin, että se puhelinmyyjä saattaa olla vaikka opiskelija, joka vuoden päästä voi olla jonkin yrityksen markkinoinnista vastaava tai vaikka aloitteleva yrittäjä joka voisi sitten taas olla meidän asiakas.

Olen aina kohtelias puhelinmyyjille, lehtimyyjissä on ollut pari joiden kanssa on kyllä mennyt hermot ja sitten on ollut pakko sanoa että kiitos hei ja laittaa puhelin kiinni.

Samoin jos soitan palvelunumeroihin, vaikka numerotiedusteluun, esittelen aina itseni ja samoin kiitän saamistani tiedoista. Tämä on kanssa yksi osa-alue, jossa ihmisillä ei ole ollenkaan käytöstapoja vaan puhelimeen karjaistaan kesken vastaamisen: "Matti Meikäläinen, Kyröskoski, yhdistä matkapuhelimeen!"

Vierailija
6/24 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yleensä aina erittäin ystävällinen ja pitkäpinnainen, juuri sitä mainospuheet kohteliaisuudesta läpi kuuntelevaa ja hymyillen seisoskelevaa tyyppiä.

Ensimmäistä kertaa jouduin ihan kunnolla raivostumaan puhelinmyyjälle äskettäin, ja kyseessä oli nimenomaan perustamaani toiminimeä koskeva myyntipuhelu. Yrittivät kaupata tällaista yritystietoluettelojäsenyyttä, ja vaikka miten päin sanoin, ettei kiinnosta (asiakkaani ovat kaikki ulkomaalaisia eivätkä todellakaan päädy minkään yritystietoluettelon sivustolle), myyjä tunki ja tunki. Kun vielä kerran yritin ystävällisesti kieltäytyä, myyjä sanoi minun käsittäneen väärin ja että kaikki Suomen yritykset ovat tässä luettelossa, ikään kuin tämä 300 euron listaus olisi jotenkin pakollinen. Varmasti tämä joihinkin uusiin yrittäjiin toimiikin, kun eivät tajua asian oikeata laitaa. Tästä röyhkeydestä kimmastuneena pyysin saada puhua myyjän esimiehen kanssa, mutta en saanut. Lopulta myyjä vielä sanoi soittavansa vuoden päästä uudelleen!

Että jotain käytöstapoja ja moraalia markkinointiin puhelinmyyjillekin. Paskaa työtähän se epäilemättä on, mutta joku raja.

Vierailija
7/24 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaarittelematta sanoa kyllä tai ei. Molempien aikaa tuhrautuu jos lopputulos on tiedossa jo aloittaessa.

Vierailija
8/24 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin selkeästi puhelinmyyjälle "ei kiitos, en ole kiinnostunut" ja viikon päästä tuli perässä lasku ja tilausvahvistus. Soittelin kyseiseen firmaan ja asetin erittäin painavia sanoja puljun esimiehelle.

Vierailija
9/24 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerta kaikkiaan kestä enää yhtäkään yhteystietoluettelomyyjää. Olen yrittäjä, ja noita puheluita on viime aikoina riittänyt. Myyntipuhe on pitkä ja intensiivinen, se on ikään kuin pakko kuunnella. Ja vaikka sanot neljään kertaan, että sinun ei kannata sijoittaa 490 euroa, tai edes 290 euroa siihen, että muutkin kuin perusyhteystietosi näkyvät YHDEN vuoden verran luettelossa, siitä ei ole mitään hyötyä.

Mitä minun pitäisi tehdä, kun en TODELLAKAAN aio ostaa moista? Lyödä heti luuri kiinni? Sanoa kesken myyntipuheen, että heippa? Antaa toisen puhua pitkä puheensa, kiellellä sen neljä kertaa ja sitten huutaa, että ala jo helvtti uskoa mitä sanotaan? Minut pakotetaan epäkohteliaaksi....

Vierailija
10/24 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kaupantuloon asti, ei myyjä sitä puhelua itte lopeta. Ihan turha on tuhlata aikaansa jonkun puhelinpaasauksen kuunteluun kun olisi myöskin töitä tehtävänä ja asiakkaiden puheluita vastattavana.

Vierailija
11/24 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se oli todella uskomaton. Olin jo jossain luettelossa netissä, josta en edes tiennyt, ja olisin nyt saanut vaikka mitä etuja edulliseen vuosihintaan, vain koska minun yritykseni oli heidän tilastoissaan kaikkein haetuimpien joukossa... Myyjä sanoi ihan pokkana juuri katselevansa kyseistä tilastoa ruudultaan. Ihan kiva, mutta olen ammatiltani kirjoittaja eikä minulla ole edes toiminimeä. Varmaan sitten useammat hakevat sieltä minua kuin jotain isoja firmoja... :)

Ihan huijausta koko juttu.

Minä olen yleensä aina erittäin ystävällinen ja pitkäpinnainen, juuri sitä mainospuheet kohteliaisuudesta läpi kuuntelevaa ja hymyillen seisoskelevaa tyyppiä.

Ensimmäistä kertaa jouduin ihan kunnolla raivostumaan puhelinmyyjälle äskettäin, ja kyseessä oli nimenomaan perustamaani toiminimeä koskeva myyntipuhelu. Yrittivät kaupata tällaista yritystietoluettelojäsenyyttä, ja vaikka miten päin sanoin, ettei kiinnosta (asiakkaani ovat kaikki ulkomaalaisia eivätkä todellakaan päädy minkään yritystietoluettelon sivustolle), myyjä tunki ja tunki. Kun vielä kerran yritin ystävällisesti kieltäytyä, myyjä sanoi minun käsittäneen väärin ja että kaikki Suomen yritykset ovat tässä luettelossa, ikään kuin tämä 300 euron listaus olisi jotenkin pakollinen. Varmasti tämä joihinkin uusiin yrittäjiin toimiikin, kun eivät tajua asian oikeata laitaa. Tästä röyhkeydestä kimmastuneena pyysin saada puhua myyjän esimiehen kanssa, mutta en saanut. Lopulta myyjä vielä sanoi soittavansa vuoden päästä uudelleen!

Että jotain käytöstapoja ja moraalia markkinointiin puhelinmyyjillekin. Paskaa työtähän se epäilemättä on, mutta joku raja.

Vierailija
12/24 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla kuitenkin on y-tunnus verotusta varten, nämä hakemistoista soittelevat saavat tietonsa suomen asiakastiedosta, niitä voit käyttää sitten omiin hakemistoihin ihan vapaasti. y-tunnus on julkista tietoa.

suoramyyntikiellon saa myös yrittäjä, mutta on muistettava sitten ettei todellakaan lähde mukaan mihinkään hakemistoon tms.

tämä siis on näiden yrityshakemistojen osalta. yrittäjä myös voi sanoa heti kättelyssä ei kiitos ja laittaa luurin kiinni. ei siihen ole pakko jäädä kuuntelemaan mitä toinen sanoo, se säästää molempien aikaa. puh.myyjäkin tekee työtänsä. Ja jotkut yrittäjät ovat todella törkeitä, ressukat kun eivät tajua että he itse tj;nä ovat yrityksen käyntikortti... voisin heti kättelyssä luetella parit firmat joiden palveluja en suosittele kenellekkään ihan tj:n takia.

t. entinen puhelinmyyjä, onneksi en enää enkä koskaan enää siihen hommaan mene

Vierailija
13/24 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se, että myyjän myyntipuhe ("olet haetuimpien joukossa täällä") oli silkkaa valetta ja paskapuhetta.

Vierailija
14/24 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat ystävällisesti yrittäjälle, se alkaa välittömästi huutaa, ettei tarvii sitä eikä tätä , ei anna myyjän puhua asiaansa loppuun , saati ei muista että myyjä saattaisi olla myös hänen potentiaalinen asiakas. Mulle ku ykskii yrittäjä aukoo päätään boikotoin välittömästi hänen palvelujaan, Ja en ole ainoa!Muistakaa se, teemme myös työtämme, jolla yritämme tulla toimeen, niin ku muutkin.

Vierailija
15/24 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten myyjät on ystävällisiä takaisin, ja sitten taas on niitä spedejä, joille ei ei vaan kelpaa. :(

Vierailija
16/24 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas. Kenkää tulee jos ei tuu kauppaa.

Vierailija
17/24 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jankutustaan, niin koen oikeudekseni sanoa jo epäystävällisesti. Myyjien pitäisi uskoa kerta sanomisella! Menee vain kummankin osapuolen kallisarvoista aikaa hukkaa.

Vierailija
18/24 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermot menee, kun puheluita saattaa tulla kaikenmaailman huu-haa-firmoilta monia päivässä. Juuri aloittaneena menin muutamaan lankaan, mutta nyt olen onneksi viisastunut ja pidän itse omat rahani.

Ja taatusti eivät ole ne myyjät minun potentiaalisia asiakkaitani.

Vierailija
19/24 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minun sympatiat on yrittäjien puolella. nämä huuhaa hakemistot ovat ihan kusetusta sekä huijausta. rahat pois meininki..

Vierailija
20/24 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen varmaan osaa päätellä ihan itse missä kannattaa olla mukana ja missä ei. Sinä puhelinmyyjä, kuset siis omaan pasääs noilla jutuilla. Mut luultavasti edustat jotain kusetusfirmaa.