Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastentarhanope / ope, mitä haluasit ja et haluaisi aada lahjaksi oppilailtasi?

Vierailija
10.12.2008 |

.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että haluaisi kortin, jossa joku kaunis lause tyyliin, "olipa kiva syksy, keväällä jatketaan taas töitä, hyvää lomaa" tai vanhemman kirjoittamana sama.

En haluaisi mitää, mitä ei anneta hyvällä sydämellä, halusta muistaa. Jos muistaminen tuntuu vaikealta syystä tai toisesta, älkää muistako mitenkään. Muistamisen on tarkoitus sentään tuottaa iloa niin saajalleen kuin antajalleenkin. J

Vierailija
2/16 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. kortti, päiväkodin kahvipöytään kahvileipää tms on kiva saada. Mitään kallista en halua, max 5e. Ja pelkkä lämmin kiitos yhteistyöstäkin olisi kiva saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikkukipot, mukit ja posliiniesineet on sellaisea, mitä on jo kaapit täynnä. Kaikki ne on aina ihania, mut mihin ne vuosien varrella tunkee?

Mukavia on sellaiset, jotka kuluu pois: just kahvileivät koko työporukalle tai suklaarasia, kynttilä, servetit. Mieleen on jääneet erityisesti itse leivotut suklaapikkuleivät ja pieni itset ehty piparimökki. Joulukukat on kans ihania, mut jotenkin tulee nolo olo, jos saa kovin kalliin kukan...

Vierailija
4/16 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä viinipulloa saa antaa ?

Mitä mieltä te nyt olette ?

Entä joku joululaulu cd-levy yms. ?

Vierailija
5/16 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla muusikkojen lisäksi semmoiset ammatit, että niitä löytyy paljon omastakin takaa. Itse en juo viiniä ollenkaan.

Vierailija
6/16 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmat siitä mitä opelle lahjaksi.

Ei tarvitse antaa mitään!!

T. Ope

Vierailija
7/16 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA jos haluaa tuoda, niin ei tavaraa, vaan semmoista, minkä saa syötyä/juotua pois. :0) Sellaista viedään omien lastenkin opettajille/hoitajille. Teetä, kahvia, suklaata tms. Toki pidän kukistakin, mutta ovat vaan kamalan kalliita. Ja viinipullon voisin toki ottaa... ;0)

Vierailija
8/16 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite pienet huopasydän heijastimet (ei oo kyllä mitään kauneuden huippuja, mutta hintaa tuli noin 1,50e per ope ja ei mua ainakaan harmita jos nakkaavat ne roskiin ;)) ja kolme punaseen folioon käärästyä suklaasydäntä Pentikiltä (0,10e/kpl) sellofaaniin käärästyinä koko hösseli. Lisänä pakettikortti jossa kiittelin koko perheen puolesta ihanasta kerhosyksystä ja toivotin hyvät joulut.

Vähän kyllä mietin, että ilkeenkö viedä niitä huopasydämiä, mutta sitten ajattelin, että siinäpähän tosiaan nakkaavat vaikka roskiin jos ei oo käyttöä tai on niiden mielestä ihan rumia. Suklaasydän löytöihin olin tyytyväinen, periaatteessa ois voinu vaikka niitä ostaa kourallisen ja pakata nätisti sellofaaniin, mutta pidetään mielessä jotain muuta varten. ;)

Kuullostako ihan typerältä teistä? Niin ja kerholainen kirjotti ite pieneen kaverikorttiin, että Ope ja oman nimensä. Mitään korttia ei kyllä ruvettu askartelee...

Vierailija
9/16 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan oikein ihanalta ja persoonalliselta, tollaisen lahjan ottaisin mieluusti :)

Itse tykkäisin esim. kortista, johon lapsi piirtänyt, tai tehnyt esim. kädenjäljen, lapsen valokuvasta, leivotusta jutusta, kynttilästä..

Tällaiselle aloittelevalle lastentarhanopelle kelpais oikein mieluusti joulu cd :) tai mikä vaan cd, myös esim. lastenlauluja.

Lahja voisi olla myös jotain, mitä voi lasten kanssa käyttää työssään, kuten käsinukke, kirja, peli...

Mutta heeei, ajatus on tärkein ;) On kiva jos muistetaan!

Vierailija
10/16 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain haluaa jouluna tai muulloin opelle lahjoittaa, niin mieluiten jotain, mistä koko luokalle on iloa vaikka pidemmäksikin aikaa.

Esimerkiksi musiikki-cd:t (etenkin eri kulttuurien musiikkia edustavat olisivat kivoja), satu- ja tietokirjat, julisteet luokan seinälle, pelit olisivat mukavia. Jos vanhempien työpaikalla on sellaista muuten roskiin menevää materiaalia, jota voisi käyttää askarteluun (esim. kankaan-, tapetin-, kaakelinjämiä, pahvia, pahvilaatikoita, paperirullan hylsyjä, jne.), niitä ottaisin myös mielelläni lahjana vastaan.

Hienoa olisi myös, jos luokan vanhemmat keräisivät vaikka yhdessä rahat kokoon ja tilaisivat luokalle vuodeksi tai puoleksi vuodeksi jonkin lehden, esim. Tiede-lehden.

Vierailija
11/16 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tuollainen minijoulutähti ei maksa kuin 3-4 eur. Ja on tosi söpö!

Ei vie paljon tilaa. Ja voi laittaa biojätteeseen, kun kuolee.

Vierailija
12/16 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki itsetehdyt ovat myös ihania esim. leipä, leipälevite..jotain naposteltavaa kahvihuoneeseen, pähkinäsekoitus, mausteita.

nuo itsetehdyt huopaheijastimet kuulostivat tosi kivoilta. niistä tulikin mieleen, että patalappuja tarvii aina, jos on ompelutaitoisia vanhempia tai lapsia.

Vierailija
13/16 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-alkoholia, alaikäisen ei kuulu sitä kiikuttaa eikä varsinkaan kouluun

-halpakauppojen pieniä posliiniesineitä tai tuikkukippoja

(no en kyllä kalliimpienkaan)

- koriste-esineitä

-pieniä pehmoleluja

-tuoksukynttilöitä

Lahjoa ei tarvitse, mutta jos haluaa jotain antaa, niin käyttötavaraa, kuten

- tuoksuttomia kynttilöitä

-paperiservettejä

-ruokalahjoja (aina ei tarvi olla karamellia, esim. juustot, glögi, pähkinät, itse tehdyt leivonnaiset hyvä idea)

-itse tehdyt patalaput, sukat, tms.

-lapsen tekemä kortti (vie vähän tilaa säilytettäessä)

Pari opea ehdotti lahjaa koko luokalle, cd-levyjä, yms. Siinä on ideaa!

Parhaimmin mieleen jääneitä lahjoja on ollut ihana tonttunukke, jonka jonkun lapsen isoäiti oli itse tehnyt. Jos joku osaa itse tehdä kaunista, niin kyllä arvostan kovasti.

Vierailija
14/16 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muumisyvälautasen, mutta onko se jo saajan mielestä liiankin kallis? Omasta mielestäni ei ole..en tunne eskariopen makua, mutta luulisi että lasten kanssa tekemisissä oleva pitää muumeista?

Vierailija
15/16 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei itse pidä? t: 15

Pointtini on, että tuleekohan opelle jo vaivaantunut olo jos annan (arabian) mukin + kulhon?

Vierailija
16/16 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin ei tule liian kallis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän