Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan muu PISSANNUT synnytyksen aikana siihen sängylle?

Vierailija
11.03.2009 |

Itselläni kolme lasta ja ekan aikana suolisto oli niin tyhkä 3 päivän käynnistelystä ettei mitään tullut ponnistusvaiheessa pöydälle. Kakkosen aikana tuli ilmeisesti pieni kakka, jonka vauvan pää työnsi edellään ulos.

Mutta mikä omituisinta, tämän kolmosen kanssa (suoli oli tyhjennetty) mulla tuli ISO PISSA juuri ennen kuin aloin ponnistaa kunnolla! En ole koskaan kuullutkaan, että pissa voi tulla väkisin synnytyksessä. SItä siis vaan alkoi tulla enkä mahtanut asialle mitään.

Muistan kyllä kuinka kätilö sanoi harjoittelijalle juuri hetkeä aiemmin, että ottaa katetrointivälineet esiin, koska rakko näyttää olevan tosi täysi. Eli siinä mielessä olen todella onnellinen, että pissa kuitenkin tuli ihan luonnollisesti ulos. Kammoan koko ajatustakin katetroinnista.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ihan hyvä, jos kuitenki meni niin..

Vierailija
2/18 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsivettä vai pissaa vai verta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muistaakseni tuli ekaa synnyttäessä. Makasin vajaan vuorokauden letkuissa ennen synnytystä, tipan kautta sain myös nestettä mutta vessaan ei päästetty. Mulle tosin sanoivat että "pissaa sängylle vaan", eivät vissiin tahtoneet laittaa katetria? Nojoo, joku liru kyllä varmaan tuli.

Vierailija
4/18 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntui että halkean, pissaa ei ollut tullut liki 2 päivään kun ihan onnettomia lirauksia. vedet tuli ja synnytystä sitten joudutettiin. Kätilö ei saanut selvää lapsen asennosta, kun täysi virtsarakko hämäsii. Lopulta sain katetrin ja pissaaa sieltä tuli 1,8 litraa

Vierailija
5/18 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnistin kylkiasennossa ja mies seisoi siinä vieressä, ehti juuri hypätä sivuun kun pissa lensi hänen ja kätilön päälle :D

Papereissa lukeekin "spontaani rakon tyhjentyminen ponnistusvaiheessa", ei kuitenkaan mitään mainintaa kastuneesta kätilöstä....

Vierailija
6/18 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti jolla tullu pissat kans just ennen ponnistamista ihan itsekseen. En itse huomannut sitä ennen kuin jotain lämmintä valui alapäästä. Olen ajatellut vain että kaikkea sitä näköjään voi synnytyksessäkin sattua!

Tulipa tässä muuten mieleen, eräässä synnytyksessä kätilö sanoi mulle ponnistusvaiheessa että anna vaan tulla pissat ja kakatkin!! Eli ei se niin tavatonta ole tuo synnytyksessä alleen laskeminen :)

Vierailija
7/18 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

virtsarakko hidastaa ponnistusvaihetta tai voi olla jopa synnytyseste. Siksi sitä pissaamista synnytyksen aikana kytätään ja kysellää ja joskus katetroidaan. Suolen puolelta vauvan pää kyllä puskee, jos sinne on jotakin jäänyt.

Vierailija
8/18 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillai tirahdellut kun olen ponnistanut. Molemmissa synnytyksissä olen kyllä myös ennen ponnistusta käynyt pöntölläkin pissalla mut kyllä sieltä on vielä ponnistaessa lirahdellut lisää. Ei kuitenkaan mitään kaarisuihkua. :)

Vierailija
9/18 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle se aiheutti nestekystan vatsaonteloon.

Eli ilmeisesti täysi rakko+iso vauva oli ponnistuksen alkaessa sellainen yhdistelmä että kun rakko puhkesi ponnistaessa niin johonkin tuli olematon reikä, soluvälinestettä vuoti pikkuhiljaa vatsaonteloon ja kertyi päivien kuluessa parin litran vetoiseksi palloksi.

Punktio tekee todella kipeää eli ei mikään kiva juttu. Ja kysta voi kertyä takaisin. Mieluummin katetrointi ennen ponnistusta.

Vierailija
10/18 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni ihmisen virtsarakon tilavuun on n. 7-9dl........

"Aikuisen ihmisen virtsarakon tilavuus on 5-7 dl ja tyhjen-

nystarve alkaa tuntua 2,5-3 dl:n kohdalla. Virtsaaminen 4-8

kertaa päivässä on normaalia. Normaali virtsamäärä vuo-

rokaudessa on 1,5 litraa "

Lähde: www.hi.se/inko/pdf/Vetamer_Inkontinens_finska.PDF

Vierailija
11/18 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin vauva oli iso (py 38cm) ja tuli käsi poskella. Mitä lie olisi sattunutkaan, jos ei rakko olisi tyhjentynyt etukäteen... :-/

Ja kiitos kommenteista kaikille kohtalotovereille :-) Ei se näköjään mikään ihan tavaton juttu ollutkaan.

t. ap

minulle se aiheutti nestekystan vatsaonteloon.

Eli ilmeisesti täysi rakko+iso vauva oli ponnistuksen alkaessa sellainen yhdistelmä että kun rakko puhkesi ponnistaessa niin johonkin tuli olematon reikä, soluvälinestettä vuoti pikkuhiljaa vatsaonteloon ja kertyi päivien kuluessa parin litran vetoiseksi palloksi.

Punktio tekee todella kipeää eli ei mikään kiva juttu. Ja kysta voi kertyä takaisin. Mieluummin katetrointi ennen ponnistusta.

Vierailija
12/18 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen ne suhtautuivat minuun myötätunnolla, " on sulla mahtanut olla kamala olo" :-)

Vierailija
13/18 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuntui pissahädältä. Minut katetroitiin synnytyksen jälkeen, kun olis pitänyt pissata enkä osannut. Eipä se siinä enää miltään tuntunut koko katetrointi (ei siis ollut miellyttävää, mutta niiden kipujen jälkeen ei pahakaan).

Vierailija
14/18 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kyykkyen pissasin ja kakkasin siihen sängylle.

Vierailija
15/18 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut tipassa jo jonkin aikaa

Vierailija
16/18 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lorisi jos mitä, saattoi kyllä olla lapsivettäkin. Pyytelin kovin anteeksi ja tarjouduin siivoamaan lattiat.

Vierailija
17/18 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta verenvuoto ei meinannut millään loppua ja lääkäri epäili että rakko on niin täynnä että painaa kohtua. katetroitiin ja tuli 1,2litraa pissaa.

eli sille joka ihmetteli: kyllä sitä pissaa sinne mahtuu aika lailla! :)

Vierailija
18/18 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiseen alusastiaan sain pissata, kun tuli hätä. Eipä sekään kivaa ollut, mutta vessaan ei päässyt kun oi epiduraalikatetri selässä ja katetria en halunnut.