Kaikki tuet pitäis työttömiltä lopettaa niin jo alkais työhaluja varmaan
löytyä. Opiskelijatkin valittaa ja saavat bailausrahaa kelalta. Ikinä en ole tukia saanut , aina olen työllä itseni elättänyt. Poikamme ei saa senttiäkään lukioon tukea kun tulomme ylittävät sen rajan, kaikki joudutaan itse maksamaan.
Kommentit (17)
Laittakaa tosiaan poika lukemaan vähän parempi ammatti, niin ei tarvitse kadehtia työttömiä. Onneksi teidän tulonne sentään sen verran ylittävät rajan, ettei poika pääse valtion rahoilla mälläämään nytkään.
Vai pitäis teidän Poitsun nyt saada sitten sitä bailausrahaa kelalta!!
Ymmärrän että vituttaa maksaa pojan ryyppyreissut mutta olisitte kasvattaneet pojan paremmin, muilla opiskelijoilla tuo raha menee elämiseen joten älä vertaa muita opiskelijoita juoppo poikaasi!!
Ja laita se nyhverö töihin, kun se mielestäs on nii helppoa!
Ja harvalla tulis edes mieleen hakea/vaatia. Voi hyvä ihminen. Ryhdistäydy.
Terkuin
työhaluinen työtön, tosin nyt jo äitiyslomalla.
Vatsa pystyssä, 6:nnen määräaikaisen sopimuksen loputtua oli pikkuisen vaikea saada töitä, ainakaan mitään laillista eikä perseenmyyminen kiinnosta. Että sori nyt sulle, kun käytin systeemiä hyväkseni.
Asiat eivät ole niin mustavalkoisia kuin sä luulet..
Maksapa muuten sitten takaisin joka ikinen penni ja sentti minkä oot lapselles lapsitukena.!
Kyllä mun mielestä on epäreilua, että vanhempien tulojen takia en saanut bussilippuja, vaan ne piti hankkia itse..köyhemmät sai ne ilmaiseksi...
Sama juttu opintotuessa. En saanut..muut ostivat kirjansa opintuella ja minä tein kesähommia ja pummasin joskus vanhemmilta..
On se tavallaan väärin..
Sama juttu esim sairaajamaksuissa, synnytyksissä ym..itse maksetaan...työttömät saavat synnyttää/ sairastaa ilmaiseksi...Kaikesta saa maksaa, kun maksaa veroja (eiks verorahoilla kuuluisi saada vastinetta?)...
Työttömänä olisi kaikki ilmaista..
En kuitenkaan kannata mitään työttömiltä tuet pois juttuja..
Siis esim laman alla kaikki saa kenkää tai lomautetaan, ku herrat nostaa osinkoja ja viedään tehtaat ulkomaille suurempien osinkojen toiveessa!
Valtio myös tukee noita yrityksiä isommalla rahalla kun mitä työttömät saa!
Rahaa menee valtion budjetista niin ihmeellisiin asioihin ettei sitä tavallinen tallaaja edes ymmärrä. Sitä paitsi kun työtä ei ole, ja jos ei sais korvauksia, niin joutuis varastamaan henkensä pitimiksi ja tiedät varmaan että vankila paikka on yhteiskunnalle kalliimpaa kuin työttömyyskorvaukset. Ja jos ei ois ruokaa antaa lapsilleen niin myös sijais huoltokin on paljon kalliimpaa kuin työttömyyskorvaukset! Kannattaa miiettiä vähän nenää pidemmälle!!
Ei ole helppoa olla työttömänä, vaikka saakin RUHTINAALLISET korvaukset!
vois siinä pojan lukionkäynti loppua kun ap ei saisi mitään korvauksia yhtään mistään.
Kerjuulle koko porukka tai omaisuus myyntiin.
että vanhemmilla on velvollisuus avustaa myös täysi-ikäistä lastaan esim. lukiokirjojen hankinnassa...! Ja suurin osa lukiostahan käydään alaikäisinä...
On myöskin turha kadehtia kuinka joku kyöhempi on saanut valtiolta enemmän tukea, sillä yleensä se rikkaampi perhe pystyy kuitenkin eri tavalla tukemaan lastaan mitä köyhempi perhe.
Esim. perhe on varmasti matkustellut, maksanut lapsen harrastuksia, ostanut parempia vaatteita, ruokkinut paremmalla ruualla, asunut isommassa asunnossa, antanut enemmän leluja, ostaneet aina pyörän, maksanut ajokortin, tulevaisuudessa voi taata lapsen asuntolainan jne. jne.
On ehkä 1% "varakkaammista" perheistä joissa lapsille ei anneta mitään...! Köyhistä perheistä taas suurimmassa osassa ei voida antaa lapsille niin paljon kun halutaan, koska ei ole varaa esim. lapsen jääkiekkoharrastukseen.
Totuus on se, että köyhästä perheestä on paljon vaikeampi ponnistaa. Monessa varakkaammassa perheessä lapsia ehkä halutaan kannustaa työntekoon jne. ja siksi ei anneta ilmaiseksi "mitään" vaikkapa lukioiässä. Kuitenkin lapselle ehkä annetaan kuitenkin paljon, vaikka lapsi itse ei näe sitä.
---> On helpompi lukea kokeisiin jos on oma huone, suihkussa käydessä voi luottaa siihen että siellä on shampoota, ja jääkaapissa on aina ruokaa (kaikilla ei ole varaa ostaa edes perusjuttuja kuun lopussa...!) On helppoa kun voi luottaa siihen että "voi pummia" vanhemmilta kirjarahat jos oma palkka ei niihin riitä, kun kaikkien vanhemmilla ei yksinkertaisesti ole sitä rahaa mistä vipata.
Totuus on se, että vanhempien varallisuus luo tietyn turvaverkon, vaikka vanhemmat eivät lapselleen rahja antaisi vaan laittaisivat tämän töihin. Jos tulee tiukka tilanne (sairastuminen, tai vastaava pakkorako) sitä rahaa kuitenkin löytyy ja apua saa. Sossuun saattaa joutua jonottamaan monta viikkoa, ja varma ei voi olla että rahaa sieltä saa. Eli pahimmillaan sitä elää ilman ruokaa ja vuokrat jäävät rästiin, koska kaikki eivät asu Helsingissä --->(kesä) työpaikkoja ei ole tarjolla
Tunnen pari tyyppiä, jotka on tosiaan bailanneet opintorahoilla ja sossu maksoi kesällä rahaa.
Töitä ei ole tosiaan viitsitty tehdä. Kaupunki on hommannut hyvät ja lämpimät asunnot. Asumistuki ja sossusta rahaa lisää. Hyvinpä ovat näkyneet toimeen tulevan. Ei ole tarvinnut töitä tehdä ja väsyneenä levätä viikonloppuisin, että jaksaa taas viikot painaa.
Olematon eläke ei huoleta, koska sossu maksaa ja asumistuki tulee.
Jotkut on fiksuja ja osaavat hoitaa asiansa hyvin. Mitään ei ole heidän tarvinnut itse maksaa, mutta katto on pään päällä ja telkkarit ja muut ja ruokaa riittää ja bilettämässäkin on ehditty käydä.
löytyä. Opiskelijatkin valittaa ja saavat bailausrahaa kelalta. Ikinä en ole tukia saanut , aina olen työllä itseni elättänyt. Poikamme ei saa senttiäkään lukioon tukea kun tulomme ylittävät sen rajan, kaikki joudutaan itse maksamaan.
Me tienaamme yhteensä 65 000 e/vuosi ja lapsemme saa lukion opiskeluun opintotukea 19,80e/kk
Laskin Kelan laskurilla, ja tulokseksi tuli 0 euroa opintotukea, jos vanhempien vuositulot on 65 000 euroa.
työpaikassani on näitä työllistämistuki lusmuja riittävästi nähty. Siis töihin niitä ei saa millään. Ärsyttää että kuittaavat tuet ja asumistuet ja kaikenmaailman avustukset, pennut on tarhassa ja sitten loikoillaan kotona.
Itse käyn töissä ja palkan takia tukiin ei oikeutta tietenkään. Mutta minulla ei olekaan 40 tuntia viikossa vapaa-aikaa. Siinä ero.
Toivon todella, että leikkaavat näitä laiskojen hyväksikäyttäjien tukia ennen eläkkeitä ym.
kyllä tämä lama laittaa asiat raitelleen suomessakin ja tukiautomaatit loppuvat, kun maksajat loppuvat. Vetäkää nyt luukulta viimeiset pennit, kun vielä saatte. Kohta se loppuu se on varmaa.
Ahaa. Minä olen työhaluinen työtön ja tuet on tasan 0 euroa. Mitään ei tipu, kun mies saa pientä palkkaa. Kerropa mitä tukia työttömille on? päivähoitomaksukin olisi täysi maksu, jos kuopus hoitoon laittaisimme.
Ja vaikka tulot 0 euroa, niin ylpeyttä silti niin paljon, että elän mieluummin pyhällä hengellä kuin menen ilmaiseksi tekemään rikkaille työtä. Jos kaikki suostuvat palkkatuella töihin, kukaan ei kohta maksa ihmisille palkaa. Jos saa ihmisen työpanoksen, pitää maksaa siitä panoksesta korvaus. Nyt valtiovalta on säätänyt, että ihmisen työpanoksen saa ilmaiseksi ja työttömiä(orjia) voi kierrättää.
ei kiitos. Elämme yhden palkalla mieluummin kituuttaen. Kunnollisiin töihin lähden vaikka huomenna. Siis sellaisiin, joista työpanokseni saava maksaa korvauksen siitä työpanoksesta.
Rikkaita laiskoja loisia on paljon, jotka elävät toisten työpanoksesta ja selkänahasta. tämä on aina ollut ainoa tapa rikastua. työllä on aina rikastuttu. Mutta toisten työllä.
Jos yhtään seuraa nykytalouden tilannetta, niin ei pitäisi olla epätietoisuutta, että on paljon työttömiä, joilla työhaluja olisi vaan ei työtä.