Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Omituisinta, mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

Vierailija
10.03.2009 |

.

Kommentit (676)

Vierailija
421/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... anoppi ja appi kävivät talkoissa, mutta eivät koskaan suostuneet syömään MINUN laittamia eväitä, vaan anoppi oli ottanut oman keittiönsä mukaan. Tyrkyttipä vielä minullekin omia eväitään ettei tarvitse vain itsetekemiä syödä. Tein pari kertaa ruoat, mutta olivat varautuneet siihenkin ja tulivat raksalle hesburgerin kautta. :(

Lopetin sitten eväiden tekemisen ja tarjoilun kokonaan. Anoppi laittoi myös eväät mukaan appiukolle ja mieheni veljelle, vaikka itse ei olisi tullutkaan talkoisiin.

Vierailija
422/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäljiltä löytyi vaatehuoneesta/varastokopista siivousämpäristä iso satsi kusta. oli vissiin vieras erehtynyt vessasta... oltiin siis illalla vähän otettu..

hotellia on myös pidetty ulkomaalaisille vieraille.. noilla ulkomaalaisilla muutenkin oudot tavat. käyttivät myös tyhjäksi vesivaraajan aamusuihkussaan (2ihmistä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän isoa telkkaria kun on 50 tuumaa. Silloin kun hankittiin se, niin isoja ei ollut kovin paljon myynnissäkään ja kaikki kyselivät että oliko kalliskin. Totesin vaan että ei isäntä suostunut kertomaan mutta kuulumma sen verran kallis että mä sain sit maksaa meidän uuden kirjahyllyn (kun ostimme samoihin aikoihin). Näin sain sujuvasti kierreltyä niin ettei tarvinnut hintaa kertoa. Olis kattonut netistä kun kerran tv:n merkki ja koko ja malli tiedossa...

Olisikin hyvä, jos näin humoristisesti osaisin vastata! Samaa linjaa kyllä yritän, että "Ei se nyt hirveästi maksanut" tai "En enää taida muistaa mistä ostettiin", mutta näitä ei suinkaan seuraa aiheen vaihto, vaan hetkellinen vaivaantunut hiljaisuus ja samasta asiasta/ seuraavasta tavarasta tivaaminen. Huh huh. Joku täällä aiemmin kommentoikin, että näitä vierailuja saa naureskella siksi, koska ihmiset ovat erilaisia. Minutkin on kasvatettu siihen, että emännöintiin ei puututa. Eli kokkaukseen ei mennä auttamaan, siivousta, sisustusta, lastenkasvatusta ei kommentoida. Löytyy niin paljon mukavampia ja "vaarattomampia" puheenaiheita (varsinkin ystävien ja sukulaisten kesken!!!) joista kumpikaan ei loukkaannu, tai koe vierailua epämukavaksi. VAikka samalla lailla ymmärrän senkin, että joku on kasvatettu siihen, että emännälle tarjotaan auttavaa kättä ja lastenkasvatuksesta puhutaan avoimesti, rahan määrästä puhutaan avoimesti jne.

Vierailija
424/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät, että ihmettelijän perheeseen on hankittu jotain uutta tai ovat tehneet matkan tms. kysy vastavuoroon sen hintaa. Siis Vieras: "Paljonkos tämä W.W:n designtuli maksoi?". Sinä: "Eihän tämä nyt mitään verrattuna teidän etelänmatkaan. Paljonkos se olikaan?". Toiset ymmärtävät yskän, toiset aloittavat hervottoman kehua retostelun ja saat lisäpinnoja, kun olet otollinen yleisö.

Vierailija
425/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kyllä piston omatuntoon, kun olen itse hitaahko lähtijä (miehen mielestä maailman hitain). Jos ollaan koko perheen kanssa kylässä mä pääsen ihan normaalinopeudella ovesta ulos, mutta auta armias kun joskus harvoin ollaan miehen kanssa kavereilla juhlissa, mä voin tehdä lähtöä ja hyvästellä tunteja! Mies suunnilleen pukee mut ja hinaa ovesta ulos. Mä olen aina ollut tällainen, eikä silläkään ole väliä ollaanko juotu vai selvinpäin. Puolustuksekseni sanon, että ehkä vähän mä on pystynyt lyhentämään lähtöaikojani ja että mä aina kauhean ystävällisesti ja vuolaasti hyvästelen, en räksytä tai muuta.

Hyvä juttu näissä viesteissä on tää Miehen Sisko! Kohta kerrotaan Miehen Sisko-juttuja siinä missä Anoppi-vitsejäkin :)

Vierailija
426/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks ei osata lähtä ihmisten ajoissa pois!

Tässä eräs sunnuntai miehen ystävä tuli käymään su. klo.17.00, ajattelin et istuu pari tuntia. Ja meidän tyttö hirveän vaikea saada nukkuun jos vieraita. Sitten puoli yhdeksältä ilmoitti että jää meille katsomaan yhdeksältä alkavan elokuvan joka kestää puoleen yöhön! Olin siirtäny ruoanlaittoa siihen et vieras lähtee, ku talous tiukilla,että saa perheen kesken syöädä. Eipä sitä kehdannu olla vieraalle olla tarjoomatta.

Ja eräs oma kaveri tuli kylään, ja lopulta koko sen yli 3 tuntisen vierailun ajan mesetti poikakaverinsa kanssa joka asuu tässä samassa rapussa!! Olis menny jutteleen tuonne pari kerrosta alemmas!

Olin järjestämässä kutsut, ja tilaisuus alkoi klo.17.00. Sukulaiseni tuli kylään puolelta päivin, ajattelin että tuli käväseen ennen iltaa mutta ei! Söi meillä päivällisen ja istua toljotti muun ajan ku laitoin ruokia ja paikkoja kuntoon illaksi.

Tämä samainen sukulainen tekee näitä tuntikausien vierailuja. Mies oli lähössä asioille, ehdotin että pääsee samalla kyydillä. Vieras että ei, kyllä hänen mies hakee kun hän vain soittaa hakemaan. Yritin vielä että kyllä tuossa samalla pääsee.. Sukulainen tähän että :"Entäs jos en halua vielä lähteä,heheh!"

Vierailija
427/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi laittamatta että sukulainen jäi kylään kutsujen alkuun asti.

Ja oli istunu meillä n.6h kun yritin saada miehen kyydis lähtemään.

Vierailija
428/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tosiaan olla tarkoitus kuin kävästä. Menin yllätyksenä ystävän oven taa kun hänellä puh.kiinni. Eräs tavara oli jäänyt hänen luo edelliskerralla. Tulin sisään, ystävä tarjos kahvia, sanoin ei kiitos, tulin vain hakeen sen ja sen. Istahettiin olkkariin, minulla takki päällä. Ystävä sanoo miehelleen meidän keskustelun lomasta :"Lähetään johonkin!" Mies mumisee et mihin yms.. Sitten juttelen ystävän kaa, ja mies sanoo: "Pue Nico-Petterille ulkovaatteet, mä käyn sillä välin vessassa." Mies menee vessaan, ni minä lähen pukeen kenkiä. Ystävä tähän: "Joko nyt olet lähössä?!?" Juu, vähän kiire. Kyllähän tuossa tyhmempiki tajuaa että ettei seura kelpaa.

Vierailija
429/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oot tosiaan ihan kohta lähdössä

eikä tosiaan olla tarkoitus kuin kävästä. Menin yllätyksenä ystävän oven taa kun hänellä puh.kiinni. Eräs tavara oli jäänyt hänen luo edelliskerralla. Tulin sisään, ystävä tarjos kahvia, sanoin ei kiitos, tulin vain hakeen sen ja sen. Istahettiin olkkariin, minulla takki päällä. Ystävä sanoo miehelleen meidän keskustelun lomasta :"Lähetään johonkin!" Mies mumisee et mihin yms.. Sitten juttelen ystävän kaa, ja mies sanoo: "Pue Nico-Petterille ulkovaatteet, mä käyn sillä välin vessassa." Mies menee vessaan, ni minä lähen pukeen kenkiä. Ystävä tähän: "Joko nyt olet lähössä?!?" Juu, vähän kiire. Kyllähän tuossa tyhmempiki tajuaa että ettei seura kelpaa.

Vierailija
430/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat, jotka asuvat joko ns. erityisasunnoissa superhalvalla (esim. seniorikodit ja vastaavat) tai sitten omassa talossaan jonka saivat perinnöksi maksamatta mitään, jaksavat aina kauhistella vuokra-asuntoamme, oli se sitten millainen tahansa. Kaksi esimerkkiä tältä vuosituhannelta:

Tapaus 1 oli väliaikainen, halpa asunto vuoden verran. Pohjaratkaisu oli loistava ja vaikka seinässä oli pieniä reikiä jne., eivät ne haitanneet elämistä mitenkään. Asunto sijaitsi huonon ja hyvän alueen välissä, oli todella rauhallinen alue. No, vieraiden kommentteja olivat mm. tälläiset:

* onpa kamala pohjaratkaisu (nimenomaan ei ollut; neliöt hyötykäytössä)

* hirveitä noi reiät seinissä (niitä oli alle 5 yhdessä huoneessa)

* typerä käytävä tuossa olkkarin vieressä

* liian iso makuuhuone (miten se voi olla liian iso koskaan??)

* rumat muovimatot

* levoton talo (ei ollut; siisti ja rauhallinen)

Sitten kun oltiin muutettu, uudesta ja kalliista asunnosta sanottiin näin:

* vessa ihan typerä kun sinne mahtuu vaikka vaunut

* mitä te saunalla teette kun ette käy siellä päivittäin

* tosi kallis asunto, mutta en muuttaisi itse tänne

* typerää kun molemmat makuuhuoneet ovat samankokoisia

* parketti on hankala pitää siistinä

& sokerina pohjalla:

* näin roskia tuossa 200 metriä ennen taloanne

Vierailija
431/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet sukulaiset tuovat joka kerta suuren hurttansa mukana, vaikka asuvat 20min ajomatkan päässä. Vaikka olisi erikseen pyydetty, että koiraa ei tuosa, niin johan se rakki taas ravaa ympäri asunnon, nuolee tarjoamukset ja muuten vain huinii nurkissa. Käsittämätöntä, kun meillä itselläkin on 3 koiria pelkäävää kissaa, jotka joutuvat kyyristelmään koiraa piilossa kylppärissä koko vierailun ajan.

Mun kotiini ei kyllä yksikään rakki astuisi. Jos jollakulla on otsaa tuoda mun kotiini kielloista huolimatta ELÄIMEN, niin joutaa kyllä itsekin jäädä pihalle. En vaan voi sietää sitä hajua, eläinpölyä ja karvoja. Ei eläimiä oo tarkoitettu tuotavaksi ihmisasumuksiin sisälle.

Vierailija
432/676 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut vieraana paikassa jossa ei taas tarjota mitään! En toki halua mitään passausta tai täyspalvelua, mutta tuntui oudolta kun ei aamupalaakaan ollut tarjolla. Itse olen hyvin hienotunteinen ja minusta ei toisten kaapeille mennä kolistelemaan ja haluan vieraiden tultua huolehtia että kukaan ei ole nälissään. Tuolla kylässä tosiaan keitettiin pannullinen kahvia jonka jälkeen menivät sohvalle aamupäiväksi sitä juomaan. Eikä sanottu että olkaa hyvä, ottakaa sieltä. Heillä kun ei ole tapana aamupalaa nauttia. Siitä oppineena olen nyt ottanut lapselleni edes aamupalaa mukaan että pienen ei tarvitse "nälkää nähdä".

Vierailija
433/676 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun ollaan kylässä kyseisessä paikassa, asuvat sen verran kaukana, että yleensä yökylässä ollaan viikonlopun ajan tms., niin he eivät käytä sitä aikaa meidän kanssamme seurusteluun, vaan saattavat alkaa tehdä ikkunaremonttia tai muita omia puuhiaan. Kerran lykkäsivät meille marjaämpärit käteen ja käskivät mennä poimimaan heidän pensaansa tyhjiksi sillä aikaa, kun itse tekevät sitä jotain remppaa. Ja niin me sitten poimimme heidän marjansa, jotka päätyivät heille talveksi pakasteeseen... Usein he kertovatkin puhelimessa, jos heillä on käynyt viikonloppuvieraita, miten saivat taas viikonlopun aikana remppaa tehtyä pitkälle, kun "Ville ja Liisa olivat täällä kaverina". Eli ihan yleistä heidän mielestään vissiin, että vieraat tulevat työleirille. Niin ja sitten syönnin jälkeen saattaa emäntä sanoa, että hänellä on tähän aikaan tapana rentoutua, hän menee nyt makkariin puoleksi tunniksi, sinä aikana ei saa häntä häiritä, kun hän kuuntelee rentoutusohjelmansa. Tai sitten on saattanut emäntä ilmoittaa lähtevänsä lenkille. Ja isäntä painuu autotalliin tekemään jotain remppaa. Monet kerrat olen sitten vain itsekseni istunut sohvalla tyhjässä talossa lukemassa tms. kun ei ole isäntäväki pitänyt seuraa. Niin ja yhdessä toisessa kyläpaikassa oltiin siis ihan vain päiväkylässä, ja sitten vain yhtäkkiä talon rouva ilmoitti lähtevänsä aerobiciin, vaikka oltiin nimenomaan ymmärretty, että heille passasi tulla silloin kylään. Ei minusta silloin pyydetä vieraita käymään, jos itsellä on jotain muuta menoa...

No, nämä ovat kyllä läheisiä sukulaisia, että jospa he sitten ajattelevat, että ei se niin tarkkaa ole suvun kesken... ;) Olen minä itsekin käynyt ohikulkumatkalla ihan vain vessassa sukulaistalossa, kun vatsatauti alkoi kesken reissun... :( Että minä olen varmaan sitten se, josta joku kirjoitti, että kävi heidän vessassaan ripulipaskalla. ;)

Vierailija
434/676 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskalle. Miehensä siihen sitten, että odota, minäkin tulen samalla ajamaan partaa. Myös perheen molemmat lapset lähtivät sitten siitä mukaan leluineen päivineen. Siellä ne istuivat sitten kaikki n. 15 min. ja tulivat yhdessä takaisin katsomaan televisiota. Se oli varmaan jotain perheen omaa laatuaikaa.

Vierailija
435/676 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 188

Mutta en kyllä ymmärrä sitäkään, että joky vierailulla ollessaan painuu kirjan tai lehden kanssa vessaan :O

Vierailija
436/676 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskalle. Miehensä siihen sitten, että odota, minäkin tulen samalla ajamaan partaa. Myös perheen molemmat lapset lähtivät sitten siitä mukaan leluineen päivineen. Siellä ne istuivat sitten kaikki n. 15 min. ja tulivat yhdessä takaisin katsomaan televisiota. Se oli varmaan jotain perheen omaa laatuaikaa.[/i

Ei saa pomppia ketjusta toiseen!

Vierailija
437/676 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulivat pojan synttäreille ja toivat oman kakun. Mun tekemä kakku jäi sitten syömättä.

Vierailija
438/676 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tositarina oudoista vieraista.

Vierailija
439/676 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi vieras kävi läpi kirjahyllyä ja löysi ex-poikaystävältä saadun runokirjan. Luki omistuskirjoituksen ja runon mihin se viittasi ääneen kaikille kielloista huolimatta. Ehkä se olis ollu ihan kaunis hetki, jos olisin ollut vielä miehen kanssa yhdessä ja kirja ei olis ollu Tommy Tabermanin runokirja. Runo käsitteli hyvin yksityiskohtaisesti seksiä ja omistuskirjoitus oli tarkoitettu vain minulle..

Vierailija
440/676 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä kiitos!:D

Ketju on lukittu.