G: Omituisinta, mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Kommentit (676)
että anoppi käy tullessaan kaikki tavaramme läpi etsien uusia. Aina löytyy paljon kaikkea, sillä tavara voi olla anopille uusi vaikka 20 kertaa. Esim viisi vuotta vanha mikromme on aivan uusi hänelle joka kerta. Sitten kuuluu päivitellä paljonko meidän eläminen maksaa ja eikö olla jo jouduttu perikatoon. sitten yrittää ehdottaa, että viemme tavaroita takaisin kauppaan ja otamme tilalle jotain hänen vanhojansa. Viimeksi yrittä ehdottaa, että palauttaisimme kauppaan 3v vanhan hiustenkuivaimen ja ottaisin tilalle hänen tyttärensä vanhan kreppiraudan.
Lisäksi anoppi vaihtaa meillä aina vaatteitaan, vaikka ei viivy kerralla 1,5-2 h kauempaa. Käy vaihtamassa vierashuoneessa "matkavaatteet" tai "kauppavaatteet" kotivaatteisiin. Sitten taas lähtiessä vaihtaa takaisin. Vaihto kestää aina tosi kauan, todennäköisesti käy läpi vierashuoneen kaappeja samalla.
En asu Suomessa ja jotenkin tämä ajatus nyt tuli mieleen taas voimakkaasti.. Vaikka onhan mullekin "omituisia" sattunut. Sekä siellä että täällä.
Vuosia sitten Suomessa asuin yhden miehen kanssa ja hänen paras kaverinsa vaimoineen asui meidän lähellä. Tän parhaan kaverin vaimon paras kaveri kävi sitten tän tuttavapariskunnan kanssa meillä usein kylässä, istumassa iltaa. Mä en tykännyt tästä ollenkaan, koska nainen ihan avoimesti yritti iskeä mun avomiestä meidän olohuoneessa!! Sanoinkin miehelleni, että en tykkää, että hän käy meillä. Mies väitti mua vainoharhaiseksi. He menivät myöhemmin naimisiin, joten en minä ihan väärässä ollut!
Toinen omituinen juttu sattui täällä nykyisessä asuinmaassani Belgiassa kun oltiin kylässä yhdellä toisella expat-pariskunnalla. Kukaan meistä neljästä ei ole belgialainen, mutta talon emäntä oli ostanut tyypillisintä belgialaista kasvista, eli salaattisikuria ja kysyi miten me Belgiassa pitkään asuneet yleensä sen valmistamme. Kerroimme sitten että uunissa kinkku-juustokuorrutuksella ja valkokastikkeella. Yllätys oli hienoinen, kun päästiin alkuruokaan (meidät oli siis kutsuttu illalliselle) kun emäntä toi sitten pöytään juuri meidän ohjeella tehtyä salaattisikuria... Todella omituista!
Kerroin aikaisemmin tästä lapsettomasta parista, joka illalla klo 21 jälkeen alkoi ruokaa hinkua (tarjolla oli kyllä pientä ja keskikokoista purtavaa + olutta, mutta ei kuitenkaan lämmintä ruokaa).
Vastavierailu on tehty. Meitä ei kutsuttu edes heidän kotiinsa käymään, vaan treffit tehtiin ravintolaan! Jokainen kustansi omat ruokansa ja juomansa. Lapseton pariskunta saapui myöhässä. Näyttivät siltä, että ei voi enää yhtään vähempää kiinnostaa. Matkaa on sen verran pajon, että yön yli jouduimme viipymään hotellissa. Pariskunnan tapaaminen ei ollut ainoa syy matkaan, mutta olisihan se ollut kiva että olisivat kutsuneet meidät kotiinsa. He kuitenkin käyttivät vieraanvaraisuuttamme hyväksi neljä päivää.
Kivoja ihmisiä!
(ei siis alkolla osuutta asiaan)
yks nainen kerran tuli hämmentämään mun ruuanlaittoa kun olin tekemässä kaalilaatikkoa (en siis heille vaan perheen ruuaksi seuraavaksi päiväksi),että me ei kyllä tykätä siirapista,laita enemmän sitä valkopippuria ym..meinasin antaa kapustan käteen ja käskeä kotiinsa valmistamaan loput,otti kyllä aivoon-- no tää samainen nainen kertoi antaumuksella mun miehelle,että millaista menkkavuotoa häneltä on tullut ja piereskeli samalla!
pohjalle muutaman senttimetrin jämät tai jättää puolet juomatta. On niin ärsyttävää mukeja tiskikoneeseen laittaessaan huomata, ettei lasi ollutkaan tyhjä ja kaikki nesteet lentää pisin lattioita. Olen kyllä oppinut nyt tarkastamaan ko. henkilön mukit aina ennen koneeseen laittoa.
Oletko käynyt kurkkimassa mitä noihin pyhkeisiin pyyhkivät? :)
Ihan siihen muiden käsi-ja kasvopyyhkeiden joukkoon. Miehellä ja naisella omat ja väri on aina ruskea...ja käyttävät näitä siis alapesun jälkeen...yäk.
on kreikkalaisilla merkki siitä, että nyt riittää ei tarvitse enää tarjota lisää. jos juot kupit tyhjäksi, niin on emännän/isännän velvollisuus kaataa sinulle lisää.
on kreikkalaisilla merkki siitä, että nyt riittää ei tarvitse enää tarjota lisää. jos juot kupit tyhjäksi, niin on emännän/isännän velvollisuus kaataa sinulle lisää.
Luulin, että kaikki tarkistavat aina mukit ja astiat ennen koneeseen laittoa, että ovat tyhjiä...
Mun yksi kaveri tuli meille, käveli hysteerisesti ympäriinsä, hiplasi kännykkäänsä, huokaili ja mietti seuraavien päivien ohjelmaansa. Ei puhunut mulle mitään vaikka yritin mistä jutella.
Sitten sanoi että hän kyllä syö kaiken mitä tarjotaan, ettei pääse laihtumaan (laiha nainen). No, laitoin pöytään mitä löysin. En ollut varautunut kun tuli yllätysvieraana. Sitten hän kysyi onko meillä mitään vitamiineja. Vastasin että on. Hän sanoi että anna niitä hänelle että hän pysyy kunnossa.
Viipyi 5 tuntia.
Kaveripariskunta tuli luokseni kyläilemään toiselle paikkakunnalle jo aamusella. Menin keittiöön laittamaan aamupalaa pöytään ja keittämään kahvia. Kun palasin olohuoneeseen, pariskunta oli täydessä touhussa yhtymässä sohvalla. Palasin äimistyneenä äkkiä takaisin keittiöön ja ovi perässä kiinni. Jonkin ajan päästä parin miesosapuoli tuli muina miehinä alastomana keittiöön tiputtamaan kondomin roskikseen.
Asuin sitä paitsi silloin soluasunnossa, ja voin sanoa, että kämppiksenikään eivät olleet tästä episodista aivan mielissään.
Erään toisen ärsyttävän yökyläilyn kruunasi se, kun kaverin mies kävi aamulla alasti vessassa kakkosasialla ovi auki.
syötiin ensin leppoisasti mutta kesken aterian tää meille uppo-outo miesystävä alkoi paasata VERKOSTOMARKKINOINNISTA ja yritti aivopestä meitäkin mukaan. Oli äärettömän aggressiivinen, juttu ei loppunut ikinä, teimme selväksi että emme halua mukaan (olemme vakityössä hyväpalkkaisilla aloilla), mutta tulitus vain jatkui. Kaveri oli aivan hipihiljaa ja miesystävä jatkoi yrityksiään, piirteli paperille kaavioita, selosti rahantuloa ym. Lähetti kesken tekstiviestejä jollekin verkostotyypille saadakseen lisäohjeita. Olin kerännyt kaikki astiat ja ruoantähdteet ajat sit pois, vink vink, mutta jauhaminen vain jatkui. LOPULTA lähtivät, eikä ikinä enää pidetty yhteyttä.
Minä en kans ymmärrä että mitä kamalaa on hintojen kyselyssä... Aina kysyn kavereiden kämppien vuokrat ja ostettujen asuntojen hinnat. Samoin jos näkyy olevan uusia huonekaluja tms. "Kivaa kun on kohtuullinen vuokra/Tää on niin kiva kämppä että ymmärtää että noin korkea vuokra/ Aika hyvään hintaan saitte tän talon/Kyllä taloista saa aina maksaa itsensä kipeäksi/Kivan sohvan olette löytänyt noinkin edullisesti/Laadukkaista sohvista saa maksaa aina vähän enemmän" jne. saatan kommentoida ja vaihdan aihetta. Ilmeisesti olen sitten kamala vieras...
pohjalle muutaman senttimetrin jämät tai jättää puolet juomatta. On niin ärsyttävää mukeja tiskikoneeseen laittaessaan huomata, ettei lasi ollutkaan tyhjä ja kaikki nesteet lentää pisin lattioita. Olen kyllä oppinut nyt tarkastamaan ko. henkilön mukit aina ennen koneeseen laittoa.
Sanoivat haluavansa antaa isäntäväelle omaa aikaa. Ja ihan todlla näin. Aamulla tulivat kun huudeltiin aamupalalle. Olivat meillä viikonlopun kylässä ja päivät liikuttiin yhdessä kaupungilla nähtävyyksiä katsellen jne. Oltiin kieltämättä vähän hämillään tästä käytöksestä, mutta oikeesti oli kyllä myös mukavaa vähän levätä rauhassa sen sijaan, että olisi tarvinnut istua iltaa pikkuutunneille ja aamu olisi mennyt nukkuessa puoleen päivään.
Ei liene tarpeen sanoa, että kyseessä ei ollut suomalainen pariskunta ;).
Miehen sisko tuli ukkonsa kanssa kylään.
Viinaa oli joka lähtöön. Joivat ihan kokopäivän, eivätkä edes tulleet humalaan kun olivat niin sairaalloisen ylipainoisia.
Suuttuivat lähtiessä siitä, ettemme lähteneet mukaan bilettämään,emmekä juoneet heidän kanssa.
Ei mennyt jakeluun, ettei neljän pienen lapsen vanhemmat niin vaan lähde.
Naapurinäijä sammui eteisen lattialle kuset ja paskat housuissa.