Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, joka vihaa varpajaisia?

Vierailija
10.03.2009 |

Kertakaikkisen turha ja vahingollinen perinne. Nainen on kantanut lapsen, synnyttänyt sen ja mies lähtee juhlimaan, vaikka oma osuus asiaan on ollut orgasmi. Sitten tulee seuraavana päivänä sairaalaan krapulassa, jos ollenkaan. Luulisi ennemmin olevan mykistynyt ja arvostava ihanan, lapselle elämän antaneen naisensa edessä.

Miksi ryyppääminen ja sikarin polttelu täytyy liittää viattoman lapsen syntymään ja mitä iloa siitä on vastasynnyttäneelle naiselle? Enemmän vahinkoa ainakin omalla kohdallani. Inhoan tällaista äijäkulttuuria, jossa naisen osa on olla "vain nainen", jopa vastasynnyttäneenä.

Eri asia on sitten tietysti esim. syömässä käyminen ja lapsen kuvien näyttäminen, koska ei osaa olla kotona yksin. Mutta puhunkin tästä perinteisestä varpajaismallista, mitä valitettavan moni nykyisä edelleen pitää voimissaan.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies pääse välttämättä juhlistamaan edes sitä orkkua. Siemensyöksy on täysin eri asia kun ;)

Vierailija
2/58 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen viinan juontiin ja muuhun örveltämiseen ei syyksi varpajaisia tarvita, suomalainen mies kun juo sillon kun siltä tuntuu.

Meillä itse en käytä alkoholia. Mies juhli varpajaisia isolla äijäporukalla kyllä, mutta oli sen verran huomaavaista porukkaa, että osasivat siivota jälkensä juhlinnan jälkeen.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella ajattelet omasta miehestäsi, että hän on ollut pelkkä orgasmi, niin miksi ihmeessä sitten olet hänen kanssaan???

Olisit käyny perää levittämässä jollekki sen parin minuutin ajan, nii ei tarvis sitte varpajaisten pidosta täällä inistä!!

Vierailija
4/58 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa olla joko tiukkapipoja, alkkisten muijia tai ennen kaikkea itse kovin nuoria, mustasukkaisia ja epävarmoja... Sehän on vanha perinne, jolla isä juhlistaa lapsen maailmaan tuloa. Ei tarvitse olla mitään RYYPPÄJÄISIÄ! Minusta ihana perinne ja mieheni myös muistaa kaikki kolme varpajaistaan. Ja minua on kyllä muistettu paljon enemmän kuin häntä. Minun mieheni ei ole vain "siittäjä". T. 44 v. nainen ja kolme ihanaa lasta ja rakastava aviopuoliso.

Vierailija
5/58 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tulis todellakaan kenellekään mun tuttavapiirissä viettää varpajaisia. Ja vaikka tiedän, että tämä kommentti useimpia ärsyttää niin kun olen "parempien piirien" edustaja, uskallan tällä kokemuksella leimata varpajaiset junttitavaksi;)

Kyllä musta on ainakin ihanaa viettää miehen kanssa synnärillä aikaa uuteen perheenjäseneen tutustuen, eikä kyllä miehellekään tulis mieleen lähteä ryyppäämään, jos vaimo on kipeänä sairaalassa.

Lähtiskö miehenne silloinkin ryyppäämään, jos teille olisi tehty vaikka joku iso leikkaus? Kyllä synnytys mielestäni vastaa vähintään tällaista.

Vierailija
6/58 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tulis todellakaan kenellekään mun tuttavapiirissä viettää varpajaisia. Ja vaikka tiedän, että tämä kommentti useimpia ärsyttää niin kun olen "parempien piirien" edustaja, uskallan tällä kokemuksella leimata varpajaiset junttitavaksi;)

Kyllä musta on ainakin ihanaa viettää miehen kanssa synnärillä aikaa uuteen perheenjäseneen tutustuen, eikä kyllä miehellekään tulis mieleen lähteä ryyppäämään, jos vaimo on kipeänä sairaalassa.

Lähtiskö miehenne silloinkin ryyppäämään, jos teille olisi tehty vaikka joku iso leikkaus? Kyllä synnytys mielestäni vastaa vähintään tällaista.

Paremmissa piireissä nimenomaan juhlistetaan "konjakki-sikari -linjalla", eikä ryypätä.

Vierailija
7/58 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies piti ne seuraavana päivänä synnytyksestä ja kutsui meille paljon ystäviään..

Miehen ystävät muistivat vauvaa lahjoilla (joka ikinen) ja mies oli ostanut minulle kukkia ja lahjakortin..

Kännissä olivat olleet mutta ei näissäkään varpajaisissa mitään hutsun panemista nähty...

Ja asia mitä minä en ymmärrä että jotkut kokevat ettei miehellä ole mitään osallisuutta lapsen tekoon kuin orgasmi. Ja mies sitten juhlii sitä..

Minun mies ainakin juhlisti lapsensa syntymää ja minua ja omaa isäksi tuloaan, oma mieheni oli mukana synnytyksessä ja auttoi minua koko raskauden ajan joka oli tosi rankka, en pystynyt tekemään juurikaan mitään kotona parina viimeisenä kuukautena..

Ansaitsi kyllä juhlansa.. ja en muutenkaan ole mikään nipottaja, tosin olen valinnut lapsieni isäksi fiksun ja hyvinkäyttäytyvän miehen.. nää on näitä jokaisen omia valintoja :)

Vierailija
8/58 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat olla itse juntti... Kyllä kai kaikki miehet lähtee ryyppää, kun muija on kohdunpoistossa. Olet aika lailla hakoteillä... Hih. Miksi tämä keskustelu meni ryyppykeskusteluksi? Ihmeen paljon näkyy surkeita miehiä löytyvän, miksi lissäännytte heidän kansaan? Hih. Varpajaiset on hieno, vanha perinne!

Vierailija
9/58 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilman miehiä ei olis niitä äitejä;)

miehellä on kuitenkin varsin pieni osuus lapsenteossa lopputuloksen suhteen. Lähinnähän se rajoittuu siittämiseen ja munasolun hedelmöitymisen mahdollistamiseen. Suurimman työn, eli raskauden läpikäymisen kaikkine ihanuuksineen ja kurjuuksineen, suorittaa kuitenkin äiti. Ilman äitejä ei olisi miehiäkään, joten äidit jos ketkä ovat ansainneet kaiken kiitoksen ja kunnian tästä välttämättömästä suvunjatkamistapahtumasta.

Vierailija
10/58 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä juhlia hänen mielestään. Sen sijaan oli auttamassa sairaalassa lapsenhoidossa.

Vierailija
11/58 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä juhlia hänen mielestään. Sen sijaan oli auttamassa sairaalassa lapsenhoidossa.

Jokainen taplaa tyylillään. Oliko sun miehesi sairaalassa 24/7? Noihan on ihan järjestelykysymyksiä...

Vierailija
12/58 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jokainen taplaa tyylillään. Oliko sun miehesi sairaalassa 24/7? Noihan on ihan järjestelykysymyksiä...

[/quote]

Vierailija
13/58 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin sairaalassa isä saa kaikki yöt olla (ehkä perhehuoneessa, en tiedä siitä), eikä taas varpajaisia yleensä päivällä aloiteta!

Vierailija
14/58 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siinä, että mies juhlii lapsen syntymää? Johtuuko äidin katkeruudesta? Ollut ottamatta mitään 9 kk ja vielä synnyttänytkin...

Itse ajattelin samoin exän kohdalla, aina varpajaisten tullen, mutta keskityin sitten siihen että miksi vihaan varpajaisia, ja vastaus oli etten luottanut mieheeni, uskollisuudessa enkä siinä että osaa juoda kohtuudella.

Toki mielestäni varpajaiset pitäisi edelleen pitää silloin kun äiti ja vauva vielä sairaalassa,eikä jättää heitä heti yksin kotiin!!!!!

Vierailija
15/58 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaapa tällainen tilanne:

Miehenne on joutunut sairaalaan suuniteltuun toimenpiteeseen ja joutuu olemaan sielä 3 päivää. Olette käyneet katsomassa miestä osastolla ja hän on heikko ja voimaton. Pidätte seuraa miehelle ja olette läsnä. Seuraavana päivänä menette moikaamaan miestä sairaalaan aamulla ja tunnin kuluttua sanotte "Heippa, lähden nyt järkkäämään niitä tyttöjen bileitä. Nähdään huomenna. Voi hyvin."

Menet kotiin ja siivoat, laitelet ruokaa ja sitten naiset jo tuleekin. Ilta venyy ja tulee vähän otettua. Aamulla ei ole kovin hyvä olo. Et jaksa siivota ja soitat miehelle, että tuletkin hakemaan häntä vasta iltapäivällä, kun olo on niin heikko.

Haet miehen vihdoin kotiin ja sanot: "sori, kun täällä on näin sotkuista, mutta kun en ehtinyt millään ja sitten pitikin jo tulla hakemaan sinut kotiin. Mut sähän voit jo paremmin, niin voit varmaan siivota noi, niin mä meen vähän lepäämään..."

Voitteko todella naiset kuvitella toimivanne tällä tavoin? Ai ette, mutta näinhän ne rakkaat isukit ja perheenpäät - teidän tuki ja turva tekevät.

Vierailija
16/58 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "äijäkulttuurissa" kuitenkin kukoistaa vauvasta iloitsemisen ja ylpeilyn perinne.

Kaikki tietenkin näkevät asiat omasta näkökulmastaan...

Vierailija
17/58 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä itsekin miettinyt.

Mutta oman perheen kohdalla on mennyt mielestäni kivasti. Meillä on kaksi lasta (ja kohta kolme), eli kahdet varpajaiset miehellä ollut. Mieheni ei käy juuri koskaan baareissa eikä juopottele oikeastaan koskaan (no, ehkä kerran vuodessa).

Itse olen hyvin viihtynyt sairaalassa vauvaan tutustumassa, toiset lapset mummilassa, silloinhan miehellä hyvä tilaisuus juhlia. Kun on hyvä syykin. Ja mies on kyllä tullut meitä katsomaan ihan samalla tavalla, vaikka illalla ollutkin varpajaiset.

Mutta jos ukko on muutenkin viinaanmenvä, juttu on varmasti hermostuttavampi.

Vierailija
18/58 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta ja jos mies olisi synnytyksen jälkeen lähtenyt ryyppäämään,niin sinne olisi saanut jäädä... Onneksi ei kumpikaan olla innokkaita juhlijoita...

Vierailija
19/58 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myönnän, että jos oma mieheni olisi halunnut varpajaiset mieluummin kuin olla vastasyntyneen lapsensa kanssa niin olisi sitten saanut niihin varpajaisiinsa jäädäkin.

Vierailija
20/58 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysikö miehesi paremman?

Varpajaisethan ovatkin isän juhla, ei niistä tarvitsekaan olla mitään iloa naiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan