Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen huono äiti..

Vierailija
10.03.2009 |

tänään on taas sellainen päivä että melkein (huom. melkein) toivon että vauvoilla olisi palautusoikeus.. 5 kuukautta olen valvonut melkein joka ikinen yö tuon vauvan kanssa ja kuunnellut pienen huutoa. Aamuyöstä saa 2 tuntia nukkua ja sitten seittämältä esikoinen tulee herättämään.. 2 yötä vauva on ollut hoidossa ja yhden yön minä olen ollut muualla nukkumassa ja mies on hoitanut vauvaa.. yhden ainoan yön koko aikana.. viime yönä en vain pystynyt nousemaan sängystä, tärisin vain ja kuuntelin vauvan huutoa..Ei tämä voi enää näin jatkua olen niin väsynyt että en meinaa enää edes pystyssä pysyä..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen joka perjantai eri kerrokseen nukkumaan ja mies hoitaa vauvan ja esikoisen. Jo yksi hyvin nukuttu yö viikossa auttaa pysymään hengissä ja järjissään.

Vierailija
2/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei välitä kuin itsestään ja omasta hyvinvoinnistaan.. ei se esikoisenkaan kanssa leiki.. komentaa vaan ja huutaa.. ja esikoinen on vasta 1 v 9kk..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se tekee, ettei hoida lastaan vaan antaa toisen huutaa..

ap

Vierailija
4/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan väsynyt äiti. Mutta ensimmäinen kysymys on se, että miksi se vauva huutaa? Miksi se on huutanut ja valvottanut jo 5 kuukautta? Koliikkikaan ei taida niin pitkään kestää? Ruokaongelmia? Pureudut nyt siihen ongelman ytimeen niin pääsette kaikki pian nukkumaan. Ei 5 kuukautta vanhan lapsen kuulu huutaa joka ikinen yö vaan nukkua ja syödä välillä.

Ja vaadit miestäsi osallistumaan enemmän tai hankit ulkopuolista apua, sun täytyy saada nukkua.

Lämmin halaus ja rutkasti nyt voimia jotta saat vauvan nukkumaan ja saat itsekin levätä!

Vierailija
5/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva on huutanut joka ikinen yö nyt 1v 2kk ajan ja mä luulin et se on normaalia ja kuuluu tähän aikaan kun lapsi on pieni :-O No oon mäkin kyllä vähän väsynyt, ei oo miestä tai ketään kelle lykätä lasta ja mennä nukkumaan.

Vierailija
6/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lääkäri on sitä mieltä että maitoallergiaa se ei voi olla.. huutaa aina kun saa ruokaa ja posket muuttuu ihan punaiseksi..

ap

Vierailija
7/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain väsynyt. Itsekin olin, se menee onneksi/toivottavasti ohi. Yritä nukkua päiväunia jos mahdollista. Käske miehen hoitaa muut asiat, kuten siivoukset ja ruuat, jos et jaksa. aika lähekkäin noi lapset, joten ei ihmekkään, kyllä kroppakin vaatii palauutumis-voimia.

Pyydä hoitoapua myös muilta kuin mieheltäsi. Mummot? Kummit? Voisiko ne viedä lapsia vaikka vaunuajelulle, niin sä pääsisit rentoutumaan?

Vierailija
8/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ollenkaan huono äiti! Sinun ei tarvitse jaksaa yksin. Kerroit, että vauva on ollut pari yötä hoidossa. Voitko viedä sen uudestaan hoitoon? Tai voitko viedä esikoisen yöksi hoitoon niin saisit edes aamulla nukkua pidempään? Tai saisitko miehesi ymmärtämään, että nyt on tosi kyseessä, nyt et todellakaan enää jaksa ilman hänen apuaan?

Jos et saa yöksi hoitajaa niin saisitko molemmat päivällä hoitoon niin että voisit nukkua päivällä?

Ei ole sinun syysi ettet jaksa!!! Mutta vauvan vuoksi sinun täytyy yrittää hankkia apua.

Vierailija
9/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari päivää, jos huuto lakkaa se johtuu ruoka- aineista. Jos huuto jatkuu tod. näk. maitoallergia. Veljen lapsilla ollu pahat ruoka/maito allergiat vauvana ja se oli yhtä huutoa. Nyt ruokavalio tosi simppeliks ja vähitellen koitat uusia aineita. Annat viikon tottua yhteen lajiin ennen kun seuraavaa kokeilet...

Vierailija
10/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuon nyt maalaisjärjelläkin ymmärtää että raskasta tulee. Tuskin se ukkosikaan yhdessä yöksi tuollaiseksi muuttui. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
11/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että teillä on kotona KAKSI väsynyttä aikuista.

Meidän neuvolan kautta saa ainakin semmosen hoitajan joka leikittää lapsia ja äiti saa jäädä nukkumaan.

Miehen huutaminen taaperolle kertoo siitä että teillä on suhteessa molemmilla vaikeaa. Ei työ ole mitään vapaata! Jos töissä ressaa ja on kiirettä (jännittää koko työpaikkansa puolesta tälläsenä aikana) ja tulee kotiin jossa emäntä väsynyt, lapset huutaa, koti sotkunen, velkaa niin ei siinä myöskään miehet jaksa! Älä syyllistä miestäkään vaikka omaa turhautumistaan on helppo toisiin ammentaa.

Hanki se täti hoitamaan lapsia niin saat nukkua päivällä. Jos molemmat lapset nyt nukkuu -niin ihan aiheetta valitat väsymystäsi. Kone kiinni ja nukkumaan, ulkoilukin auttaa, samoin se että syöt ja juot ja otat vitamiineja (varsinkin jos imetät).

Minusta kaikki on kiinni kaikesta. Jos mies ei halua lapsia niin miksi ette eroisi? Tai sitten tarttee mennä parisuhteesta juttelemaan. Jos mies ei halua niin mene itse -ainakin sinä saat avautua, samalla voit saada jotain tapoja joita voit käyttää parisuhteessa.

Väsyminen ei ole huonoa, se että tunnustaa että on väsynyt ja tekee asialle jotain on päinvastoin merkki hyvästä äitiydestä!

Kukaan ei lapsia teiltä pois vie ettekä joudu mihinkään syyniin mutta sinulle ja miehelle tekee hyvää jos teette muutoksia arkeen. Lapsien ikäkin tuo mukanaan muutoksia; tulee aika kun lapset nukkuu yöt läpeensä ja he viihtyy mahdollisesti hyvin keskenäänkin mutta arkikin voi olla hyvää nyt.

Sinuna miettisin mitä itse kaipaan (unen lisäksi) ja mietin voiko joissain asioissa olla tehokkaampi ja toisissa jättää vähemmälle huomiolle?

Tarttee miettiä voisiko mies vaikka hoitaa pyykit, ei suinkaan miehen kotityöt lopu kokonaan kun olet kotona lapsien kanssa?

Tartteeko joka päivä imuroida tai tehdä ruokaa? Tee pari isoa kattilallista soppaa josta riittää moneksi päiväksi. Mies voi tehdä lauantaina vaikka makaroolilaatikkoa päiviksi.. ?

Ja sitä yhteistä aikaa tarttee! Menette vaikka kaksin kävelylle tai elokuviin ja puhutte perheestänne. Toisen syyttäminen ei auta.

Vierailija
12/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei tuo kakkonen ollutkaan mikään suunniteltu lapsi.. minkäs minä sille voin että tulen raskaaksi melkein pelkästä katseesta.. ehkäsy on pettänyt kolme kertaa (yksi keskenmeno)ja aborttiin en suostu ikinä! haluttuja ja toivottuja oli molemmat siitä hetkestä alkaen kun testi näytti plussaa..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi