Pääseekö äitikin tutustumaan lastenkotiin jos esikoinen menee sinne kakkosen synnytksen ajaksi?
Ja voiko siellä tutustella useamman päivän, jotta paikka tulee esikoiselle tutuksi?
Kommentit (20)
Ootko varma että saat enää esikoistasi takaisin kotiin?
Sosssut voi ajatella, että koska sulla ei ole ketään katsomaan esikoistasi edes synnytyksen ajaksi, et ole sovelias vanhempi lapsillesi.
Ja missäs on esikoisen isä, tai kakkosen? Jos ne on eri miehille, tilanteesi ei viranomaisten mielestä ole varmaankaan kovin ruusuinen. Missäs on sitten isovanhemmat, sun sisarukset, kaverisi tai kuka vaan , joka voisi pitää huolta esikoisestasi sen ajan?
No, ehkä pääset silti lastenkotiin tutustumaan. Toivon myös että saat lapsesi pitää.
Kummatkin.
varmaan synnärillekään mukaan ottaa?? Lastenkoti on ainoa vaihtoehto, jossa lapsen turvallisuus on taattu sen aikaa kun olen synnyttämässä.
Pitää sitten jättää lapsi naapurin juopolle tädille jos kerran kumminkin sinne lastenkotiin päätyy jäädäkseen.
Tai sitten synnytän kakkosen kotona vessan lattialla.
kaverisynttäreitäkään ei voida lapselle pitää, koska ei ole kavereita, ei mulla eikä lapsella
Mun kaveri sai kunnalta kotiin jonkun lastenhoitajan kun kakkonen lähti syntymään miehen työmatkan aikana, soitti neuvolaan asiasta aamulla ja kolmen tunnin päästä oli täti ovella ja hoiti lasta vuorokauden kotona,sitten tuli isä,tämä lahdessa. Oletkohan nyt selvittänyt kaikki vaihtoehdot? Esim. joku pph tai muu hoitaja saattaisi ottaa jos selvittäisit asian ajoissa.
viedä lastenkotiin, jos tulee yölläkin lähtö, niin tietää valmiiksi mihin lapsen vie. Siellä lapsi voi jatkaa uniaan, saa ruuan ja puuhaa. Kyllä luulisin, että pääsee katsomaan ja tutustuttamaan lasta. Voithan muutamaksi kerraksi äitylilomalla viedä leikkimään pariksi tunniksi.
No , missäs muut sukulaiset? Entäpä joku muu tuttava/kaveri kuin juoppo naapuri?
Vai kaikkiko teidän lähipiirissä on epäluotettavia juoppoja?
Siinä tapauksessa lastenkoti kuulostaa jopa ihanteelliselta ratkaisulta.
Sijaiskoti vois olla ehkä kuitenkin parempi. Esikoinen voisi asua muualla muutaman kuukauden, kun totuttelet uuten vaaviin. Ja kun homma luistaa esikoinenkin palaisi kotiinsa.
Ei tarttis miettiä juoppoja lähipiirejä apuun.
kaverisynttäreitäkään ei voida lapselle pitää, koska ei ole kavereita, ei mulla eikä lapsella
Onpa surullista, oletko koskaan katsonut peiliin? Ehkäpä voisit hankkkiutua joihinkin harrastuspiireihin jne., jos sukulaiset eivät ole apuna. En ole kyllä koskaan kuullut, että lastenkotiin olisi joku mennyt äidin synnytyksen ajaksi (olen varmaan tietämätön tässä asiassa). Luulisi kyllä, että kunnalta voisi hakea lastenhoitoapua, kuten joku täällä jo mainitsikin. Ja kyllä lapsi kavereita tarvitsee, ihan niinkuin äitikin. Vai oletko PROVO?
miten tää homma hoituu teidän kunnassa ? Luulisin, että saattaisivat mielummin sijoittaa lapsen johonkin perheeseen siksi aikaa. Kannattaa ottaa selvää.
kakkonen syntyy pahimmoilleen heinäkuussa, jolloin esikoisen päiväkotikin on kiinni.
jos vauva joutuu jäämään lastenosastolle, hän on siellä ihan hyvissä käsissä ilman minuakin ja pärjää pari päivää.
Mun kaverilla oli sama tilanne, sillä ei oikeasti ole ketään, lapsen isä lähti toisen matkaan raskausaikana eikä halua olla missään tekemisissä, vanhemmat kuolleet, huolttioveli ja minäkin asun liki 100km:n päässä. Lupasin minäkin esikoisen hakea jos synnytys käynnistyy päiväsaikaan, mutta yöllä en voi lähteä sillä itsellänikin oli silloin ½v vauva. Muutenkin ihmiset on töissä eikä moni voi ottaa täysin yllättäen vierasta lasta hoitoon.
Te kenellä on tukiverkko, olkaa tyytyväisiä siihen! Minullakaan ei ole kuin mies, vanhempani muuttivat ulkomaille eikä sisaruksia ole. Ystäviäkin vain muutama.
työssäkäynnin jälkeen ei vaan ole aikaa ylläpitää ystävyyssuhteita, varsinkaan kun ei ole lapselle hoitajaa jotta pääsisi kavereiden kanssa jonnekin. Ja kakkonen sai alkunsa kun yritettiin lämmittää välejä esikoisen isän kanssa. ap
kuulostaa siltä, ettei ole hallinnassa elämä, omas eikä varsinkaan lasten- säälin heitä kovasti!
jotta pystyi itse nukkumaan univelkojaan pois, sukulaisista ei ollut avuksi.
Täälläkin moneen kertaan lastenkotia ehdotettu, kun joku on sanonut ettei ole synnytyksen ajaksi hoitopaikkaa lapselle. Näin siis jos isäkään ei ole kuvioissa, muutenhan tietenkin isä on esikoisen kanssa.
synnytyksen alkua kun ei aina voi ennustaa
koska hoidontarve pitää tietää etukäteen tai ainakin virka-aikana.
työssäkäynnin jälkeen ei vaan ole aikaa ylläpitää ystävyyssuhteita, varsinkaan kun ei ole lapselle hoitajaa jotta pääsisi kavereiden kanssa jonnekin. Ja kakkonen sai alkunsa kun yritettiin lämmittää välejä esikoisen isän kanssa. ap
Mä olen kolmen lapsen yh ja hyvin on iltaisin työpäivän päätteeksi onnistunut ystävyyssuhteiden ja harrastusten hoito. Ei tarvii olla joka päiväistä. Tee sellaista mikä sinua ja lapsia kiinnostaa... Vaihtoehtoja (myös halpoja) on paljon. Googleta, käy kaupunkisi tai kuntasi infopisteessä. Ikävää, että isän kanssa on asiat noin huonosti, mutta yksin et jaksa, yritä hakea uusia ystävyyssuhteita, jos sukulaiset ei tule hätiin. Tsemppiä!
Selvitä vähän, lastenkotiin?