Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paikalla kalajokisia?

Vierailija
09.03.2009 |

Millainen paikka Kalajoki on asua? Mies sai töitä Ylivieskasta ja nyt olisi muutto edessä. Ylivieska vaikutti jotenkin tylsältä paikalta eikä ainakaan kauniita maisemia näkynyt. Kalajoella kiehtoisi meren läheisyys. Mutta kun ei tiedä paikkakunnasta mitään muuta kuin Hiekkasärkät, niin olisi kiva tietää muutakin. Meillä ei ole siellä päin ketään tuttuja eikä sukulaisia, Ylivieskassa on kyllä. Millaiset koulut on? Entä kirjasto? Löytyykö musiikkiopistoa, ratsastustallia, elokuvateatteria, hyviä ruokapaikkoja?

Kiitos, jos joku viitsii vastailla!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin näkyvästi näytät sitä kannattavasi. Muuten ei juuri ole mahdollisuuksia töihin tms. Kytynen paikka. Hiekkasärkkiä kehitetään ja sinne syydetään rahaa, mutta muulla ei ole niin väliä.

Vierailija
2/9 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole koko keski- ja pohjois-Pohjanmaa pelkkää kepu-landiaa? Meitä ei politiikka kiinnosta, eikä uskonto. Onkos Kalajoella paljon erilaisia uskiksia? Ylivieskassahan on tunnetusti paljon körttejä ja kuulemma myös lestadilaisia, joten senkään takia emme sinne mielellään muuttaisi.

Kertokaapas lisää Kalajoesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa. kylässä on pizzeria, jossa toki ihan hyvät pizzat. Kunnollista kalaruokaa et muuten löydä. "Paikallinen" on ihan tavallinen räkälä, jossa yökerhon hinnat ja neukkupalvelu. Rannalla ehkä parasta ruokaa tarjoaa Pihvitupa. Muutoin on kyllä lounasputkan tasoa paikoissa. Kurmettia on, jos salaattipäydässä on jenkkisalaattia kiinankaalin asemesta.

Vierailija
4/9 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikeaa saada lapset päivähoitoon ja lapset voidaan esim. lykätä kotiin äidin jäädessä sairauslomalle raskauden takia - näin kävi yhdelle puolitutulle. Hänellä oli lääkäriltä makuumääräys ja kunta totesi, etteivät 2 villiä pikkupoikaa tarvitse enää päivähoitoa kun äitihän on kotona...!!!

Ja kun lääkäreitä ei ole, niin sairaan/terveydenhoitaja (kumpi lie, en tiedä tarkasti) on "opetettu" laittamaan kierukka - seurauksena että useampi kalajokisäiti on joutunut leikkaukseen, kun kierukka on tungettu kohdusta läpi.

Ja voi kun nämä olisi vitsejä - ihan totta joka sana.

Vierailija
5/9 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs käyttävät ehkäisyä

Vierailija
6/9 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kalajokinen, muuttanut pois 18-vuotiaana. heti kun pääsin : )

Muualla olen asunut jo 19 vuotta ja takaisin ei minua sinne saisi. Palveluita Kalajoella ei ole, kesäaikaan toki on kaikkea kivaa tarjolla. Kunta panostaa kaikki rahat turismiin.

Puolueilla ei ole mitään väliä, mikä lie kommentti toikin oli. Keskusta toki on valtapuolue. Kuten joku tuossa sanoikin lääkäripalvelut ovat olemattoma, mm viikonloppuisin ei lainkaan lääkäripäivystystä. Lapsiperheelle voipi olla ongelma. Ja silloinkin kun lääkäri on paikalla viestin perille menoon auttaa kummasti vironkielen taito.

Lestadiolaisia kyllä löytyy mutta ovat hallitsevina ainoastaan metsäkylässä eli mehtäkylässä kuten he itse sanovat.

Eihän se Ylivieska mikään ihannepaikka ole mutta siellä sentään on peruspalvelut ja niitä ravintoloita jopa useampi kuin se yksi talvisinkin. Ja sinne särkille pääsee kesällä nopeasti : ) Päivittäinen työssä käynti Kalajoelta käsin voisi alkaa ottamaan päähän jossain välissä, edestakainen matka 80 kilometria. Eli nyt kun vielä voitte valita muuttakaa sinne Ylivieskaan.

Vierailija
7/9 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta jo muualla. Kesällä käyn, mutta jos muulloin tulee käytyä, alakaa ahistaan. Kaikki murjottaa kotonaan ja kiillottaa saksasta tuotuja vanhoja autonrämiään.

Vierailija
8/9 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mitään valittamista paikkakunnasta, olen asunut jo useamman vuoden lasten kanssa. Koulut ihan ok, lapset viityneet kyllä. Pienimmänkin sain hoitoon mukavaan paikkaa. Lapsilla on kavereita mm.lestadiolaisperheista, ei siinäkään ole mitään ihmeen ongelmaa. Ravintoloita on tosiaan aika vähän keskustassa. Harrastusmahdollisuuksia löytyy lähinnä urheilun puolelta. Musiikkiopisto on. Kirjasto sijaitsee syrjässä vähän,mutta sinne löytää kyllä. Yksityisä lääkäriasemia on, ajat saa sinne aika hyvin.

Mukavia ja rauhallisia paikkoja kalajoella on paljonkin, hyvät maastot hiihtää ja vaeltaa. Särkillä en itse käy kesäisin useinkaan, muitakin rantapaikkoja on.

ps. siskon perhe asuu ylivieskassa, siellä vielä huonompi tilanne saada lapset päivähoitoon tällä hetkellä. Muuten he ovat viihtyneet siellä. Kannattaa käydä tutustumassa molempiin paikkakuntiin.

Vierailija
9/9 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen tiettyyn puolueeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi