Pottailu??!
Kertokaapas, mihin aikaan yleensä aloitetaan pottailemaan?? Nuorena äippänä kun kokemusta ei ole. Tyttö 10kk alkoi pissailemaan aina vaippaa pois ottaessa ja nyt aloin laittamaan potalle sen sijaan. Hoksasi heti homman ja nyt on muutaman päivän pissinyt aina, kun nostan potalle (+parit kakat). En siis ole mitenkään "opettanut" ja vaippa on tietysti käytössä koko ajan, kun pissii siihenkin. Miten tästä kannattaisi edetä :)? Tyttö ei muuten ole kyllä ollenkaan ollut ikäisiään edellä, ennemmin päinvastoin, omaa tasaista vauhtiaan kehittynyt.
Kommentit (8)
Pistää mukeloa potalle aina ensimmäiseksi aamusta, ennen ulos lähtöä, ruuan jälkeen, ennen unille menoa jne.
Itse myös opin huomaamaan vähitellen lapsesta, koska voisi kokeilla potalle.
meillä yksi aloitti kaksivuotiaana, yksi suoraan synnäriltä kotiuduttuaan ja yksi siinä 1 v. kieppeillä. Kuivaksi oppi ensimmäisenä tuo jonka kanssa aloitettiin kaksivuotiaana ja viimeisenä tuo jonka kanssa pottailtiin jo pikkuvauvana :)
laittaa kynsin hampain nykyään potalle istumista vastaan. Osaa kakkia ja pissata pottaan, mutta väen vängällä vaan haluaa vaipan ja jos hyvin saa suostuteltua, ehkä pissaa pottaan, ehkä ei. Enkä tiedä mitä tekisi, jotta lapsi saataisiin irti vaipoista. Kun laittaa pikkuhousuihin, ipana on niin häijy että lirittää heti housuun, vaikka monta kertaa peräkkäin. Raivostuttavaa!
Menee potalle sitten kun osaa sitä itse pyytää tai mennä itse. That's it!
koskaan ei kummallakaan mitään potakammoa tms. AINA suostuvat potalle kun on laitettu ja istuvat siinä kunnes homma hoidettu......
Toinen oppi tosi aikaisin kuivaksi ja toiselle tuli ilmoittamistakapakkia vielä yli 2vuotiaana.... Mutta pyttykammoa ei siltikään tullut.....
Muttaq nämä lapse onkin potatettu jo 3 kuisesta alaken joten he eivät muusta tiedä. ;)
vuodeniässä oli jo yökuiva ja 1,5 vuotiaana päiväkuivakin
Esikoisen kanssa ei pottialu onnistunut koskaan, vaan innostui asiasta, vasta kun nostin pöntölle, jolloin oli ainakin 1,5v. Nyt olen aloittanut tytön kanssa (1v) pottaan tutustumisen. Nostan sille heti herättyä, ruuan jälkeen jne. Vaippaa kannattaa pitää yöllä, ulkona ja kyläillessä. Kotona voi kai olla ilmankin, kun noin hyvin jo sujuu :)