Hyvä kaukolomakohde lapsiperheelle? Ei Thaimaa
Kommentit (60)
paikalliset saa työpaikan?? Se ei todellakaan kuulu niihin pääkriteereihin miksi matkustelen. Sanoin tuon vaan sen takia, koska väitit, että paikalliset eivät hyödy matkustelusta yhtään. Kyllä he vaan hyötyvät. Mutta itselleni se ei ole se pääkriteeri, mutta esim. tippiä aina annan heille (tarjoilijat, siivoojat jne), koska näen, että tekevät tosissaan töitä ja ansaitsevat sen. Mutta kyllä pääkriteeri matkustelussani on se, että pääsen itse rentoutumaan. Sitä varten, ystävä hyvä, koko turismi on keksitty.
Ei sinua kiinnosta pätkääkään miten paikalliset elävät tai pärjäävät.
Tässä pitäisi nimenomaan puhua siitä, että kuka ne rahat käärii.
Jos matkustelet, niin miksi et matkustele siten, että rahasi menevät niille tavallisille ihmisille, jotka tekevät sen kaiken työn?
Miksi vaurastutat riistoyhtiöitä, mitkä teettävät työt nälkäpalkalla uurastavilla työläisillä?nyt tässä ei puhuta siitä, että kuka käärii ISOT rahat, vaan siitä, että paikalliset saa työpaikan! Jos ihmiset ei matkustelisi, niin ei heillä olisi töitä! Ei ne hotelliketjujen omistajat siellä hotelleissa työtä tee, kyllä ne on ihan ne paikalliset duunarit, jotka tekevät siellä tosi kovaa päivää! Ja antamalla heille vielä lisäksi vaikkapa tippiä, tuet todellakin juuri heidän elämäänsä!
ole tarjota. Mä en todellakaan ole mikään reppureissulainen, vaan haluan lomalla turvallisuutta, laatua, helppoutta, rentoutumista. Ja tiedätkö mitä? Sulla ei ole nokan kopauttamista siinä, että miten lomani vietän. Itse voit tehdä omat ratkaisusi, mä en todellakaan lähde toiselle puolelle maailmaa johonkin kahden tähden hotelliin kärvistelemään.
Että Karibialta löytyy ihania paikkoja. Itse ollaan oltu lapsen kanssa Aruballa ja Curacaolla. Oli ihanat ihmiset,meri ja hiekkarantaa.. Voin suositella:)
ollaan tosin oltu vain Meksikossa Karibian rannalla, mutta ihastuttiin ikihyväksi. Ja seuraavaksikin lähdetään kyllä jonnekin Karibian alueelle :).
maa kieltäytyy edes maksamasta asianmukaista palkkaa kuin että esim. Intiassa ihmisiä riistetään.
taitaa olla hankalaa löytää matkailumaata. Dubai tuskin on ainoa, missä ihmisiä riistetään, jos sitä mietit
Meksiko oli tosin meiltä neljältä "vain" 10 000e, Mauritiukseen upposi jo 14 000e... Ja ei, enpä jaksa moisia eettisiä juttuja lomalla miettiä, sinähän voit niitä miettiä täällä pyryn keskellä, tai siellä Venäjällä, kun me muut nautitaan auringosta :-).
Onko sinne jostain Euroopasta suoria lentoja? Millainen hotelli oli? Oliko lapsille kivaa tekemistä? Ostosmahdollisuudet?
Alkoi nimittäin kiinnostamaan....
palvelevat matkailijoita mitättömällä palkalla ja heidät on valehdellen sinne saatu. Luvattu ties mitä (ja sopimuskin tehty) mutta sitten paikan päällä passi takavarikoidaankin ja asunto on 20 muun kanssa jaettava rottainen parakki. Sitten päivät raadat esim. rakennustyömaalla, jossa ei hellerajaa ja esim. 10:ssä kerroksessa 14 tuntia päivässä työskentelevällä saa olla 1,75 litran vesipullo mukana. Koko päiväksi siis tuo määrä vettä 50 asteen kuumuudessa...
nyt tässä ei puhuta siitä, että kuka käärii ISOT rahat, vaan siitä, että paikalliset saa työpaikan! Jos ihmiset ei matkustelisi, niin ei heillä olisi töitä! Ei ne hotelliketjujen omistajat siellä hotelleissa työtä tee, kyllä ne on ihan ne paikalliset duunarit, jotka tekevät siellä tosi kovaa päivää! Ja antamalla heille vielä lisäksi vaikkapa tippiä, tuet todellakin juuri heidän elämäänsä!
palvelevat matkailijoita mitättömällä palkalla ja heidät on valehdellen sinne saatu. Luvattu ties mitä (ja sopimuskin tehty) mutta sitten paikan päällä passi takavarikoidaankin ja asunto on 20 muun kanssa jaettava rottainen parakki. Sitten päivät raadat esim. rakennustyömaalla, jossa ei hellerajaa ja esim. 10:ssä kerroksessa 14 tuntia päivässä työskentelevällä saa olla 1,75 litran vesipullo mukana. Koko päiväksi siis tuo määrä vettä 50 asteen kuumuudessa...
nyt tässä ei puhuta siitä, että kuka käärii ISOT rahat, vaan siitä, että paikalliset saa työpaikan! Jos ihmiset ei matkustelisi, niin ei heillä olisi töitä! Ei ne hotelliketjujen omistajat siellä hotelleissa työtä tee, kyllä ne on ihan ne paikalliset duunarit, jotka tekevät siellä tosi kovaa päivää! Ja antamalla heille vielä lisäksi vaikkapa tippiä, tuet todellakin juuri heidän elämäänsä!
Matkan varasimme Arean kautta,siellä on muuten loputon määrä vaihtohtoja. Oli vaihto Amsterdamissa. Menimme ensin Aruballe,olimme siellä viikon ja "hyppäsimme" Curacaolle. Molemmissa on kauppoja ja ostoskeskuksia,mutta ei kamalasti. Meidän tytär oli tuolloin reilu vuodenikäinen,joten hänelle riitti hiekkaleikit..
Hotellit olivat hyviä,me otimme neljän tähden hotellit. Oli siistit hotellit,ja aivan ihanaa palvelua..
Mauritius ja Brasilia olleet mukavia kohteita.
Viisihenkinen perheemme pitää matkustamisesta -terveisiä vaan kaikille viherpiipertäjille!
ja elämään hedonistisesti.
Sitten voi hyvällä omallatunnolla matkustellakin :-). Meidän lapset ainakin rakastaa matkustelua yli kaiken, toki jos lapsi on tottunut vaan johonkin kylpylässä käymiseen niin eihän hän voi tietää mitä tuolla maailmalla on. Ehei, meillä kyllä tulisi siitä todellinen sota, jos lapset jätettäisiin kotiin ja itse lähdettäisiin matkoille. Eikä haluta sitä edes tehdä, kyllä lapsetkin on sen loman ansainneet ja ne kaikki ihanat jutut siellä. Kyllä sen vaan huomaa lapsissa, ketkä on matkustellut ja ketkä ei.
hiekkalaatikolla vertailla mikä uima-allas oli paras.. Samaa he voisivat jutella vaikkapa kylpyläloman päätteeksi. Oletteko koskaan kysyneet lapsilta mikä matkalla oli parasta? Vastaus voi hyvin olla, että hotellin kylpyamme tai lentokentällä syöty pehmis.
Parasta on kuulemma ollut kuumuus, hiekkaranta, uudet ystävät, eri kielten opettelu, pomppiminen meressä, katu-futis,lauttamatkat,minibussit, kaikenlaiset eläimet, hyvä ruoka jne..
Lapset 1-9v.
hiekkalaatikolla vertailla mikä uima-allas oli paras.. Samaa he voisivat jutella vaikkapa kylpyläloman päätteeksi. Oletteko koskaan kysyneet lapsilta mikä matkalla oli parasta? Vastaus voi hyvin olla, että hotellin kylpyamme tai lentokentällä syöty pehmis.
Tällä on ollut hyvin suuri merkitys siihen, kuka nykyisin olen,millainen minusta on tullut. Maailma on tuttu niin maantieteellisesti kuin kulttuurillisesti. Haluan myös lasteni näkevän maailmaa, jotta tietävät,että muuallakin on elämää, Suomi ei ole mikään paratiisi. Myöhemmin heillä on kokemusta ja tietoa, myös taitoa pärjätä missä tahansa maailmalla jos haluavat.
"Opetelkaa mitä Jenkki tarkoittaa.."
Suomessa käytetään ihan yleisesti Jenkit = Yhdysvallat; ei tähän tarvitse mitään USA:n historiaa sotkea. Smart ass...
Olin siellä joskus pari kuukautta. Tosin asuin sisämaan kaupungissa.
ole tarjota. Mä en todellakaan ole mikään reppureissulainen, vaan haluan lomalla turvallisuutta, laatua, helppoutta, rentoutumista. Ja tiedätkö mitä? Sulla ei ole nokan kopauttamista siinä, että miten lomani vietän. Itse voit tehdä omat ratkaisusi, mä en todellakaan lähde toiselle puolelle maailmaa johonkin kahden tähden hotelliin kärvistelemään.