Hyvä kaukolomakohde lapsiperheelle? Ei Thaimaa
Kommentit (60)
Joka päivä söimme eri paikassa.
Minulla ei ole kokemusta all inclusive- hotelleista.
Onko siinä hyötynä se, että hotellialueelta löytyy kaikki?
Vai mikä siitä tekee hyvän? Kiitos jos viitsit vastata.
Käyneet kaksi kertaa kolmen viikon lomalla, ekalla kerralla lapset 1 v ja 2.5 v, toinen kerta vuotta myöhemmin. Ovat tykänneet todella paljon paikasta, ruoka on hyvää, ihmiset ystävällisiä. Lentoaikakaan ei ole turhan pitkä. Ovat ihan pakettimatkoilla olleet.
Ihan pienten kanssa on helppoa, kun iltaisin ei tarvitse lähteä etsimään ruokapaikkaa, ja koska useimmat AI-ravintolat ovat buffet-ravintoloita on pienten helppo myös itse valita ruokansa ja heidän(kin) on helpompi kokeilla eksoottisempia ruokia, kun niitä voi esim. ottaa vain lusikallisen.
Isommat lapset taas voivat olla vähän vapaammin matkalla, sillä voivat itse hakea limua tai syömistä, vaikkei rahaa olisikaan mukana. Monissa AI-hotelleissa on myös kaikenlaisia aktiviteettejä myös teineille esim. järjestetään erlaisia "urheiluturnauksia" tai kokkauskursseja jne.
Siisti ja turvallinen. Hyvä ruoka. Eikä välttämättä kovin kallis
paikka. Toki siellä löytyy kalliillakin kaikkea upeaa, mutta
ei niitä ole pakko ostaa.
Lasten kanssa loistokohde. Hienot hiekkarannat, loistavat
uintimahdollisuudet.
Ne viiden tähden loistohotellit on rakennettu siirtotyöläisten voimilla, intialaisten, sri lankalaisten ja pakistanejen. Aivan ala-arvoiset työolot ja miehiä huijattu töihin lupaamalla kovia palkkoja. Itsemurhia todella paljon työväen joukossa.
ollut montakin kertaa all inclusive-hotellissa ja olen tykännyt. Monen eri-ikäisen lapsen kanssa ei tarvitse etsiä ruokapaikkaa kahta kertaa päivässä, vaan kaikille löytyy taatusti jotain. Kun hintaan vielä kuuluu alkupalat, salaatit, pääruoat ja jälkkärit, niin sekin on vaan plussaa. Välipalat kuuluvat myös joissain paikoissa kuvaan ja sekin on pineten lasten kanssa etu. Säästetään aikaa ja hermoja, kun ei tarvitse ravata etsimässä sitä kaikille kelpaavaa ruokapaikkaa. Yleensä isommassa ja tasokkaammassa hotellissa on myös useampi ravintola, joista voi valita. Löytyy eri tyylisiä ja eri maan keittiöitä.
Samaa ruokaa ei tarvitse joutua lomalla syömään, ruokalista on eri joka päivä. Välillä voi olla grillijuhlat tms. josta saa itse valita grillattavat ruoat.
Kyllähän sieltä hotellialueelta voi poistua, vaikka siellä söisikin. Me myös yritetään katsoa, että hotellissa olisi kuntosali, mutta sekään ei ole ongelma, koska saleja löytyy yleensä lähistöltäkin.
taitaa olla hankalaa löytää matkailumaata. Dubai tuskin on ainoa, missä ihmisiä riistetään, jos sitä mietit
niinpä olen jättänyt Intian toistaiseksi väliin, oottelen että lapsi on hieman vanhempi.
lampaat söis, niin lähtisin Australiaan tai Malediiveille. Meksiko taitaa olla vielä suht järkevän hintainen, niin seuraava reissu tehdään sinne, vaikuttaa mielenkiintoiselta paikalta. Thaimaa ja Dubai myös hyviä paikkoja lapsiperheelle.
Miten se ilmaston lämpeneminen??? Ettekö yhtään ajattele??? Eikö se mielestänne koske teitä, koska te nyt vaan HALUATTE matkustaa jonnekin KAUAS?
Menkää vaikka Venäjälle! Sinne pääsee junalla! Ette varmaan ole ikinä käyneet? Ajatelkaa mitä elämyksiä saisitte siellä!
monta matkaa kuin haluan, loppuu tää elämä kuitenkin joskus. Sähän voit mennä venäjälle jos haluat, mua ei saa itänaapuriin kilon palasinakaan.
meillä tuolla Meksikon hotellissa oli buffetin lisäksi vielä 4 a la carte-ravintolaa, jotka kuului tuohon all inclusiveen. Ja huonepalvelusta sai tilata ruokaa myös. On tosi helppoa. Me suositaan yleensä all inclusivessa Riu-ketjua, jossa on ihan mielettömät ruoat ja tosi paljon kaikkea ohjelmaa pitkin päivää. Mutta tietty Meksikossa on ihan hurjasti muutakin nähtävää, jota kannattaa käydä katsomassa! Mauritiuksella meillä oli myös all inclusive-hotelli, mutta ei ollut noin kattava kuin tuo Meksikon. Esim. huoneen minibaari ei sisältynyt siihen, ei huonepalvelu, vain rajoitetut juomat jne. Meillä seuraavaksi ensi talveksi suunnitteilla Malediivit tai sitten myös Dominikaanisessa tasavallassa yksi hotelli vaikuttaa tosi ihanalta. Pitää vielä miettiä... 2
lähteä vähintään 2-3:ksi viikoksi
Australiassa on eläminen loman aikana, eli ulkona syöminen, shoppailu, auton vuokraus jne? Matkat ovat jo aika kalliita ja meitä olisi viisihenkinen perhe reissuun lähdössä.
AI-loma jossain kaukana kehitysmaassa (kun muualla ei samaan ole varaa), juoksupoikia ympärillä ja hyvää ruokaa ja juomaa, se vasta elämää. Lakanat ja pyyhkeet vaihdetaan päivittäin jne.
Kuinka moni teistä on koskaan pysähtynyt miettimään lomailun eettistä puolta? Ihmisoikeuksia? Luontoa?
Meksiko oli tosin meiltä neljältä "vain" 10 000e, Mauritiukseen upposi jo 14 000e... Ja ei, enpä jaksa moisia eettisiä juttuja lomalla miettiä, sinähän voit niitä miettiä täällä pyryn keskellä, tai siellä Venäjällä, kun me muut nautitaan auringosta :-).
ja se ei kyllä ole lapsiperheen paikka. Pienet atollit, joissa harvoin edes on uima-allasta, ja pieniä lapsia en päästäisi siihen mereenkään. Muuten kyllä miehen kanssa kahdestaan jos pääsisi niin se on ihan paratiisi.
on suositeltu ihan lapsiperheille. Ja uima-altaatkin näyttää ihanilta...
mulle on tärkeää, että voin matkustaa lomalle, kun siltä tuntuu. Moralisointisi ei sitä muuta. Palataan aiheeseen, vai mitä.
Molemmat olivat loistavia valintoja lasten kanssa, Meksikosta tykättiin ehkä vielä enemmän. Ja Meksikossa siis Playa del Carmen! Siellä on tosi helppoa lomailla lasten kanssa, hotellit ovat pääsääntöisesti all inclusive-hotelleja ja ovat tosi laadukkaita. Muutenkin tosi ihana, kaunis paikka, paljon nähtävää!