Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TOUKOTOIVEET***

09.03.2009 |

aloitanpa uuden pinon kun en sitä vielä nähnyt..

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere-lisää lähden siis metsästämään kaupungin sivuilta seuraavaksi. Ei tullut muuten mieleenkään, että siitä menee niin paljon veroa..mälsää:(

Lapsilisän hakemisesta kyselin siksi, kun löysin kelasta sellaisia erilisiä lomakkeita lapsilisän hakemiseen ja ajattelin, että sitäkin pitää hakea erikseen. Kiitos kuitenkin Juliannalle ja Miimille asian oikaisusta.

Täällä onkin ollut kokemuksia liinailusta ja kantorepuista. Se kantoreppu olisi kyllä tosi näppärä, mutta joku siinä on ettei iske. Perinteisissä kantoliinoissa hurjistuttaa se ainainen sitominen, vaikka senkin varmaan oppii nopeasti, mutta lähinnä etsin sellaista liinaa, joka on tosiaan näppärä kesäksi ja lähtee nopeasti matkaan. Siksi tuo pikakiinnitys Minimonkeyssä kiinnostaisi kun on tuo koira kuitenkin ja ei sitä joka aamulenkin lähtöä kerkeä montaa minuuttia jahkailla. Se on kyllä hyvä pointti, että siinä saa toisen olan helposti väsymään. Miimin neuvosta otan kuitenkin vaarin ja käyn kokeilemassa liinaa Vauvapopissa sen nuken avulla.

Tuo Manduca näyttää myös kivalta. Ei ole mikään ihan tavallinen rintareppu, mutta aika kova on hinta. Tutustun nyt kuitenkin vielä siihenkin, jos jostain sellaisen löydän.

Nyt pitää kiiruhtaa... ollaan menossa illalla pienen 3v. pojan synttäreille ja minulla on vielä koira käyttämättä ja lahja paketoimatta. hitto kun tuo mieskään ei ole koskaan auttamassa täällä kotona kun tarvii..murr!! Huomenna palaan kertomaan neuvolatädin terveiset.

Terv. Rice + pikkune rv 32+2

Vierailija
22/36 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

iippalainen - 12.3.2009 17:09 (ID 1524548) 1/2

Perätilasta ja muusta...

Eli tänään oli taas vihdoin minullakin jo neuvola. Tuntuu tämä aika nopeasti menevän. Viikkoja nyt siis 31+2 ja minähän kävin toissaviikolla (muistaakseni) siellä äitiyspolilla ja siellähän ne katsoi että vauva olisi perätilassa. Ja tänään neuvolantäti totesi samaa. Eli kun nyt olen tässä pähkäillyt sen alatiesynnytyksen ja sektion välillä, niin jos tämä perätilassa pysyy niin sittenhän se ratkaisu on se sektio. En tosiaan ala perätilassa synnyttämään. Mutta onko se käännösyritys yleensä millä viikoilla jos on ja tehdäänkö se kaikille? Oliko niin, että sekin voi saada synnytyksen normaalisti käynnistymään jos käännösyritys ei onnistukaan? Onhan siinäkin omat riskinsä. Hb 139, rr korkeella, mutta oma seurantavihko taas mukana pystyin todistamaan, ettei arvot oikeasti noin korkeella ole :) Ja painoa oli tullut, nyt on menny 9okg rikki, tässä nyt jänskättää, että ehtiikö 100kg mennä rikki. No, numeroitahan nuo vain on.

Töitä jäljellä 5 päivää, pe-ti, ja sitten alkaa lomailu. Alkaa tuosta navan kohdalta jo kummasti kipuilla, kait se iho siitä kohti on kireimmillään. Katsoikin neuvolassa, että tosiaanki pää kun on ylhäällä ja jalat alhaalla niin mahan muoto on tosiaankin eteenpäin. Sivuille päin ei maha ole "levinnyt" paljon yhtään.

Nyt tässä sitten hieman mietityttää josko tosiaan tuo perätilassa pysyy vain, en haluaisi käännösyritykseen väkisin jos ei kerta muuten käänny.

Mutta nyt sohvalle pitkälleen, jalat kaipaa jo lepoa tälle päivää.

t. Iippalainen 31+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan kertomaan neuvolatädin terveiset, kuten lupailin. Ensin kuitenkin Iippalaiselle kommenttia, siksi kopioinkin viestisi tänne...

Iippalainen: Ikävää tuo perätila, mutta onhan tässä vielä aikaa kuitenkin. Minun ymmärtääkseni suuri osa kääntyy vasta rv 32-36. Olen käsittänyt, että kääntöyritys tehdään rv 36+ jos ei ole siihen mennessä kääntynyt. Jos kääntäminen onnistuu, n. 30-50% pysyy käännettynä loppuun asti, mutta suuri osa kyllä kiepsahtaa takaisin jalat alas päin. Sulla on hyvä hemppa, syötkö rautaa vai onko sulla jokin hyvä ruoka-ainekikka jaettavana? :D

ON: Ihana neuvolakäynti, vaikka kaikkista uutisista en ilman stressiä selvinnytkään. Th oli tosi iloisella tuulella ja sain paljon tietoa kaikesta askarruttaneesta. Tänään hän jotenkin ekan kerran selitti kaikki asiat, että minäkin ymmärsin. Verenpaine hyvä, pissa ok, sykkeet pienellä 135, mutta laskivat 100 kun kokeiltiin mitä tykkää kun mamma makoilee kovalla alustalla selällään, liikkeet tosi hyvät ja edelleen raivotarjonnassa. Rautaa aloin nyt sitten popsimaan, oli 122, mikä nyt ei ihan huono kuitenkaan. Sf-mitta järkyttävä 31,5....puuh! Ei se ihme kun on jo ollut niin tukalaa tämän mahan kanssa. Laskettuna aikana pitäis olla sen 35 ja nyt jo paukkuu noin korkealla. Sitä nyt sitten seuraillaan, koska aikaisemmilla kerroilla menty alarajoilla ja nyt yks kaks pompannut hirveesti. Onko muilla ollut näin?? Viimekerralla paino 63 kg ja nyt 63,2 kg...painoa tullut vain 88 g/vk, jei! Tänään menen hyvällä omalla tunnolla hakemaan ison säkin namuja makuunista..nam,nam!

Sitten niihin stressiuutisiin....vauvalla pää kuulema todella alhaalla. Ei ole kiinnittynyt, mutta on laskeutunut jo hyvin alas. Ei siis ihme, että paineen tunne on välillä niin voimakas. Pissillä käyn 4-6 kertaa yössä, joten siitäkin th osasi epäillä, että on jo pää hyvinkin alhaalla. Sanoi, että jos viikkoja olisi se 36, hän varoittelisi jo synnytyksen lähestyvän. Käski minun myös seurata itse tarkkaan tilannetta ja varsinkin niitä menkkajomotteluja, joista yöllä kärsin. Pitää kuulema lähteä heti näytille jos jomotteluun yhdistyy pienikin supistuksen tunne. Th sanoi, että vauva ihan selvästi olisi jo tuloillaan, mutta yritetään nyt ainakin 3 viikkoa vielä pitkittää. Kauhee olo tuli kun pelottelee tuollalailla. Koiran lenkityksessä pitää vähentää tahti kuulema puoleen ja pitkät ostosreissut kaupungilla on kielletty. Justiinsa juu ja minun kun piti aloittaa sauvakävely nyt kun taas on aikaa. Puihin meni. No, mutta tälläistä taas tällä kertaa. Yritän lepäillä, vaikka olo onkin suht energinen.

Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia niin ei tarvii hävetä kun on pino täynnä vain omaa nimimerkkiä. En kai mä näin itsekäs ole...hui :o)

Terv. Rice + pikkune rv 32+3

Vierailija
24/36 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin koko päivä poissa kotoa, joten en aiemmin ehtinyt..

Rice - nyt vaan noudatat th:n ohjeita ja otat ihan iisisti. Mullakin oli muuten viimeksi pompannut sf-mitta alakäyrältä lähelle yläkäyrää, mutta vauva juuri silloin oli selkä ihan kaarella, joten siitä varmaan oli kyse kohdallani (th:nkin mielestä siis). Multa sitä ei kyllä oltu tota ennen pitkään aikaan mitattukaan, 6 viikkoa vierähti välissä, kun lääkäri sen kerran unohti mitata..

Iippalainen - ei käännösyritystä pakko ole tehdä, eikä sitä aina edes voi tehdä. Esim. etuseinässä oleva istukka ja vähäinen lapsiveden määrä ovat rajoitteita.. Ja tosiaan se voi aiheuttaa synnytyksen käynnistymisen, joten siksi se tehdään vasta ihan loppuraskaudesta. Itse olen vielä vähän kahden vaiheilla suostunko siihen, kun ainakin pikaisen googlettamisen perusteella vaikuttaisi olevan aika kivuliasta puuhaa.. Vieläpä kun se onnistumisprosenttikaan ei mikään hurja ole. No, onneksi tässä on vielä aikaa miettiä. :)

Nyt menen sängylle tunnustelemaan vaavin liikkeitä.. Koko päivä kun ollaan oltu menossa, niin en ole yhtään ehtinyt keskittymään vauvaan.

Miimi

Vierailija
25/36 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rice: Mulla on joka raskaudessa vauva laskeutunut kanssa tosi aikaisin ja ensimmäisellä kerralla neuvolan th veikkasi varmaan viikolta 35, että seuraavalla kerralla en enää tule vauva mahassa tarkastukseen. Niin vain meni muutaman päivän ylikin.

Tokassa raskaudessa olin eri th:lla, hän sanoi, että lantioni on sen mallinen, että vauva pääsee menemään alas jo varhaisessa vaiheessa, syntyi taas pari päivää yli la:n.

Nyt kolmannessa vauva on minullakin jo tosi alhaalla, mutta en enää toivo/ pelkää, että tulisi etuajassa, kun ei mitenkään supistele tms.

Jokaisen raskaus on omanlaisensa, mutta lohdutuseksi (toivon mukaan!) halusin vain tämän kertoa. Kannattaa silti ottaa rauhassa, kun niin on kehotettu. :)

Mullakin oli tällä viikolla neuvola ja kaikki oli hyvin. Vauva on raivotarjonnassa jo, niin kuin edellisetkin olleet jo näillä viikoilla, joten eiköhän se pysykin siellä, kun kerta on niin "syvällä". :) Seuraava neuvola on jo kahden viikon kuluttua - ei voi kuin ihmetellä, mihin tämä PITKÄ raskausaika taas hävisi. Vajaa kolme viikkoa äitiyslomaankin enää!

Tsemppiä kaikille supistuksista tai muista vaivoista kärsiville! Kyllä se toukokuu sieltä kohta tulee. Pitäkää ne vauvelit sisällä ainakin maaliskuun ajan, huhtikuussa alkaa olla jo ihan eri viikot kaikilla.

Mukavaa viikonloppua!

Kiskis rv 32

Vierailija
26/36 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rice: Mulla ei mitään suurenmoisia vinkkejä ole tuon raudan ja hb:n suhteen, ainoastaan mitä olen jatkanut koko raskausajan niin jokainen aamu alkaa mulla AllBran-muroilla, niillä perinteisillä :) Katsoin just nyt paketista, että yksi annos 30g sisältää päivittäisestä raudan tarpeesta 25%. Ja yleensähän tuo annos on mulla ainakin hieman isompi. Ja muuten sitten olen syönyt normaalisti, mulla kun ei ruoan suhteen ole ollut mitään pahoinvointia niin kaikki on pysynyt sisällä alusta alkaen. Ja se siis näkyykin painossa ;)

Sf-mitoista sitten, mulla oli nyt eilen mitta 30,5cm, th oli siinä mielessä vähän erikoinen, että sen oli pakko katsoa mitä viime lääkärikäynnillä oli lääkäri saanut mitaksi ja missä kohtaa käyrillä oltiin menossa. Ja sen kun oli katsonut niin sitten vähän summittaisesti mittasi, että "joo, keskikäyrillä on edelleen". Sanoi kylläkin sitten, että ei voi satavarma koskaan olla jos ja kun eri ihmiset mittaa, että mittaavatko samalla tavalla.

Onko muuten kaikilla jo vaunut hankittuna? Meillä nimittäin ei ole vielä, jollain lailla tuntuu, että tässähän tulee kohta kiirus. Ajatuksissa olis joko Teutonian Timmy -rattaat kantokassilla tai Emmaljungan City Crossit kantokassilla. Meillä kun ei hissiä ole ja toisessa kerroksessa asutaan, eikä siis myöskään parveketta, joten vaunut pitäis jättää tuonne alas. Onneksi on pieni taloyhtiö, ja ulko-ovet lukossa vuorokauden ympäri, niin voi ja uskaltaisi rattaat sinne jättää. Lisäksi ostoslistalla on sitteri, turvakaukalo, hoitopöytä/taso. Että tässä kunhan ensi viikolla loma alkaa niin rahanmenoa ei voi estää.

Nyt vielä tästä aamusta nauttimaan ja yhdeksi töihin, vihonviimeinen iltavuoro, jipii!

t. Iippalainen

Vierailija
27/36 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan kippurassa, kasassa pystyssä, ei oikein tiedä miten päin ois...

viime yönä heräsin kauheeseen mahakipuun alamaha oli kova kuin kivi parisen tuntii. ei voinu nukkuu, siirryin olohuoneeseen ja itku silmässä mietin et mitä helkkarii nyt tapahtuu, rauhottu onneks vähän vähän ajan päästä ja torkahtelin mut heräsin aina kipuun, se ei ollut mitään pientä vaan siihen heräsin ja totesin ne supistuksiksi. mietin et miehen herätän mut en voinu kun ois heti vieny sairaalaan, kun itse taas aina mietin et jos se rauhottuu tästä ja kaikki hyvin. nyt aamu ollut huono olo ja kahvikuppi tuntuu painavan ihan liikaa nostettavaksi, eikä aamupala maistu. maha on edelleen arka ja kovettuu mut ei tee kipeää. liikeet itellä aika varovaisia, ei uskalla paljoon hötkyillä. toivottavasti tää ei uusiudu, ajattelin et katon tän päivän et miten menee ja jos tulee vielä noita tuntemuksia menen äiti polilla käymään, eihän koskaan mikään käynti turhaa ole, tosin mua ei saa mihkään näytille kuin vasta on pakko =(

mutta tosiaan se et yöllä tämä kipu ja heräilin siihen ei ollut kivaa.

huh huh, olo on kyl aika tukalan tuskan nytkin..

sori aamu valitusta, tai onko se valitusta, totean vaan olotilani =)

liippalainen kyseli vaunuista, en itsekään ole niit hankkinu pitäs kyl, pienimmän yhdistelmät ois loistavat tulevalle, mut innokas anoppi jätti ne rattaat syksyll' vesisateeseen meidän ollessa reissussa ja ne homehtu aika pahasti ja oli myöhästä puhdistaa, oli 2v vanhat vasta ja hyvät, mut ei niitä voi vauvalle käyttää enää vaikka on erillistä koppaa. oon kuitenkin käyttä'ny niitä nyt talvella lyhyyitä matkoja kävellessä tuolla pojalla, ulko varastossa ovat ja talvikäytös en usko tuon homeen haittavan kun siihen väliin makuupussia käyttäny ja niissä ei nukuta. et harmi ettei niitä voi käyttää. matkarattaat on kuin uudet carenan, ja ne nyt menee aluks jos en saa homaatua uusia enen niitä. tai ajattelin kaksosten rattaita, joten nuo matkarattaat saa riittää sit yhen käyttöön jos kahta ei kuleta. mut ehdin ne sit myöhemmin. meillä omakotitalo, niin ei tuota ratttaiden valinta ongelmaa ole.

ja kantoliinaa tulen varmaan käyttämään taas vauva aikana.

nyt suunnitelen naapurin likalle lakkiaisiin meikkiä ja kampausta nehän on siinä toukokuun lopussa, hauska vaan et laskettu aika on 23.5, mut uhakasin et oon joko kasassa tai kahtena mut kampauksen teen ja meikin. ihanaa tehdä juhlajuttuja ja on niin tuttu perhe et kaikki juhla kampaukset oon tehny. jännittää vaan tuo ajankohta, mut luulen et muutaman vuorokauden ikäinen nyytti on sit kainalossa mut hommat silti hoituu =)

tässä odottelen et jos joskus sais sen äippäraha päätöksen edes, mut en saa sitä enkä saikkuraha päätöstä kun ei työnantaja ole vieläkään toimittanu tarvittavia tietoja kelaan. et mihinkähän asti tää venähtää.... tietäs mitä tulis saamaan ja minkä verran, niin vois alkaa niitä hankintoja suunnitelee.

aika oksettava olo kyllä vieläkin , taidan mennä makaamaan ja kahtoo lasten kans lastenohjelmii niin saa ite levähtää. toivottavasti tää rauhottuu taas normaaliks nin huoli poistuis taas, toukoussa vasta saa supistella!

korasa 29+6

Vierailija
28/36 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla alko mamma loma,jihhuu! virallisesti vasta keskiviikkona mutta tänään vika työpäivä,sekin saikulla ollessa menee.

Alotan heti röyhkeesti omasta navasta jauhamiseen:D

kävin eilen äippäpolilla,jouduin alottamaan pitkävaikutteisen insuliinin iltaan,aamun paastoarvo jatkuvasti koholla ja tähänkun ei ruokavaliolla voi vaikuttaa(muihin päivän arvoihin toki sitten ruokavaliolla),minulla siis raskausajan diabetets. Vauvaa ultrattiin ja kokoarvioksi tuli melkein 2kg! 1850g,näillä viikoilla keskiverto olisi 1500 joten vähän suurmepi on. lääkäri jutteli että jos vauva nyt kovasti kasvaa niin käynnistetään synnytys jo 38 viikolla ja jokatapauksessa ei anneta yliaikaiseksi mennä.käyn nyt 3viikon välein polilla käynneillä,gynellä,ultrassa ja diabeteshoitajalla. Ja sukupuolikin selvisi:) lupailivat tyttöä! ei kuulemma pojan vehkeitä näkynyt mutta eihän tuo ihan 100% varma ole. Kuitenkin aika luottavainen olen kun nyt jo viikot 30+3 niin ehkä jo aika hyvin näkyy sukupuoli? minkä kokoisia vauvoja teillä on näille viikoille arvioitu?

nyt on alaknut yöt menemään huonosti. Nukkuma asentoa vaikea löytää,en tiedä mistä johtuu,missään ei hyvä. Olen koittanu laittaa tyynyä jalkojen väliin mut ei sekään oikein auta.läähpuuh. noh,ehkä tämä tästä.

Nyt on vauvan vaattett pyykätty,ajattelin lakanat kuitenkin silitäää kun olivat niin karheat,vaikka täällä uhosinkin etten silitä mittää:D

Minullakin vauva oli jo pääalaspäin,tarkoittaako se sitä laskeutumista? kun oli kuulemma tulosuunnassa,jotain sellasta se lääkäri höpötti..

ja mulla kans äippäraha päätös uupuu,palkoista eivät osaa toimia! menee hermot!

laakli 30+3 ja mahanasukki

Vierailija
29/36 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa siis aluksi täältälin;) Eli tänään oli neuvola ja Hb nyt hyvällä mallilla eli laskenut tuosta yli 140:stä 123:een. Mullahan lääkäri epäili jonkin sortin kuivumista viimeksi kun Hb poukkoillut reilusti ylöspäin ilman mitään rautalisiä.

Suu tuntuu kyllä edelleen jatkuvasti kuivalta ja joudun pakottamaan itseni veden juontiin...minusta vain vesi ei aina maistu hyvälle:)

Sovittiin nyt th:n kanssa että neuvolassa ei mitata RR arvoja vaan otan ne aina kotona ennen. Stressasin niin kovasti aina mittauksia eikä tee sydämmelle/vauvalle hyvää että äidin syke pomppii yhtäkkiä 60:stä yli 100:aan...

Kotimittaukset olleet oikein hyviä. Turvotuksia en ole vielä havainnut mutta painoa on mullekin tullut jo 10kg lisää, ja ruokahan on täälläkin aivan alusta asti maistunut:)) Syön kyllä aika terveellisesti päivän mittaan mutta viikonloppusin olen sitten antanut luvan itselleni herkutella.

Th ei osannut aivan varmasti sanoa onko pikkuinen raivotarjonnassa. Selkä oli kyllä oikealla puolella mutta kovastihan vielä liikkuu kyljeltä toiselle vielä. Päätä ei saanut alhaalta varmaksi tunnusteltua ja minustakin liikkeet tuntuvat sielläsun täällä mahaa:) Syke oli 135-145 ja hyvät olivat vaihteluvälit.

Sf mitta oli täälläkin 30,mutta ei sitä mitenkään ihmetelty,täytyykin katsoa mitä mulla on ollut aiemmissa raskauksissa näillä viikoilla. Masu on mullakin hyvin edessä eli ei ole levinnyt juurikaan sivuille.

3 viikkoa töitä...tänään olen esikon kanssa kotona kun on niin kovassa yskässä.

Meilläkin vaunut hankkimatta,muut taitaakin olla. Kiitos imetystyynystä vastanneille,kävin kurkkaamassa sitä Bebesin tyynyä netissä ja vaikutti ihanalta. Voi kun saisin itseni kammettua joku päivä hesaan tutkailemaan tarkemmin. Olen todella huono käymään kirppareilla enkä nytkään jaksa oikein innostua ajatuksesta pyydystää käytettyä joten täytyy mietiskellä...meillä on kyllä tuossa lähellä aivan ihana lastentavarakirpputori jota kyllä olen käyttänyt,täytyypä poiketa sinne taas...

Mulla oli eilen ilalla jotenkin etova olo,mistähän lie johtui. Ja nälkä olisi jatkuvasti...ei muuta kuin syömään:))

-Ansku rv 30+6

Vierailija
30/36 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun GALLUPPIA: Mitä ihanaa teette/syötte/juotte jakautumisen jälkeen kun ei ole enää niin yhteydessä vauvaan ja olokin saattaa olla hieman kevyempi??????

Tällä nautitaan kuoharista, kaikenlaisesta sushista, mielinmäärin kylmäsavulohta ja liikuntaa joka suuntaan. Alan taas juoksemaan sekä otan viiden kerran solariumkäynnit!!!!

Ei yhtään turhamaista mutta kuitenkin..... :) Niin ja kunhan synnytyksestä toipuu, niin vatsaton seksi kuulostaa myös ihanalta!!!! Mä olen yönä muutamana nähnyt niin hillittömiä eroottisia unia että ihan posket punaisena herää unestaan ja niissä unissa ei ole vatsaa. Onneksi sentään oma mies on yleensä pääroolissa.... huh,huh, mitä tää raskaus vielä aiheuttaa???

Joku kyseli vaunuista. Meillä on siis esikoisen Briot. Oikein hyvät yhdistelmät ovat olleetkin ja niitä on todella käytetty paljon. Nyt vaan tekis mieli vauvalle ostaa uudet ja vähän ketterämmät ja löysinkin nuo Brion singit hyvin vähän käytettynä, mut en niitä vielä ole ostanut kun mietityttää että sen rahan voisi käyttää muuhunkin... Katsellaan.

Mun kokemukset tuosta aikaisemmasta synnytyksestä on niin että esikoinen syntyi 40+2 ja kääntyi pää alas vasta vkolla 36. kakkonen taas kääntyi jo 30 vkolla ja oli tosi alhaalla tosi äkkiä ja syntyi melkein 3 vkoa ennen laskettua ja oli just ja just täysaikainen. Kuitenkin 3 ja puol kilonen neiti joten hyvä että tuli ajoissa... Nyt on ihan sellainen tunne että vauva ei ehkä anna odotuttaa itseään vaan mieluummin otan tosi rauhallisesti, sillä on jo kääntynyt ja tuntuu olevan taas alhaalla ja supistelee paljon. Kyllä mä hänet täysiaikaiseksi pidän vatsassa niin päästään Haikaraan taas synnyttämään.... :) :)

Taidan kuitenkin nyt pistää ne vaunut ostoon :) Eihän se oo ku rahaa...

Ihanaa viikonloppua kaikille,

Callaway ja pikkuneiti rv 32+1

Vierailija
31/36 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää typykkä jäi nyt sitten saikulle äitiyslomaan asti..kaks viikkoa ois ollu vielä töitä, mutta neuvolalääkäri kirjoitti lomaa, koska työ aikas raskasta ja asennot hankalii..vähän on ristiriitaset fiilikset, koska henkisesti oisin halunnu olla vielä töissä, fyysisesti oon jo aikas poikki! täytyy kuiteskin aatella vauvan parasta. Tuntuu kyllä aikas hassulta, että ei enää mee töihin vaan möllöttää kotona päivät pitkät!

Tsemppiä kaikille, joilla jo kovat supistelut! Toivotaan, että vaavit pysyy vielä muutaman viikon massussa:) Yrittäkäähän jaksella! Itellä supistuksia tulee vaan satunnaisesti, mutta muuten olo aikas väsynyt. Flunssa on taas iskenyt ja uni tosi katkoinaista. Onnex hemoglobiini oli noussut 103:sta 111:sta, eli rautakuuri onlähtenyt vaikuttamaan:)

Jee, ollaan lähdössä tänään hesaan viettämään romanttista viikonloppua:) Käydään teatterissa, shoppaillaan, syödään hyvin ja ollaan hotellissa yötä. Ihanaa saada vähän piristystä! Voisinkin samalla reissulla käydä tsekkaamassa sitä bebesin imetystyynä, josta ootte puhuneet:)

Rentouttavaa viikonloppua!

Myrsky 32+3

Vierailija
32/36 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaa olla paha olo vaan, pieniä supistuksia vaikka köllötelly aamun.

ja nyt käyn muutenkin ylikierroksilla, soitin kelaan, ei työnantaja toimittanu lappuja (pieni yritys, tekee itse kaiken kirjanpidon ja palkanmaksun). soitin työnantjalle, ei ole toimittanut ei ole ehtinyt?? vaikka ajanvarauksesta olen nähny et luppoaikaa varmaan ois ollu sen hetken verran.

kysyin tuleeko vika häneltä tuleva sairasloman palkka tänään kun 15 on sunnuntai ja palkan maksu päivä tänäänois, sanoi et maanantaina jos tulee kun hänellä pitää tehdä töitä jotta saa maksettua mulle ees!! olin et häh!! sanoinkin et mun syyksikö kaikki sen firman raha asiat nyt käännetään, kun olen sairaslomalla, kun olen ihan syystäkin. (hän on nainen pitäs tajuta!)

ja viime vuoden provikat maksamatta ja nyt ollaan jo maaliskuusa. sanoi et maksaa tän vuoden aikana mikä kiire niillä on? tyhmä!! sanoin et ne kaikki lisät vaikuttaa mun äippärahaan et mulle on tärkeitä ja viime vuoden asioita, joten pitää nyt saaha ne pois ettei jää roikkuu. sanoi et millä rahalla hän maksaa. meinasin sanoo et myy vaikka persettä mut osasin pitää suuni kiinni =)

hyi mitä puhetta.

ei kai auta kuin soittaa liittoon ja varata aikaa sinne.

sori kun teille avauduin, ei nyt ollu muitakaan. mut on mukava olla saikulla ja jäähä äippälomalle, oikeesti, ei tee mieli enää palata takas..

niin ja imetys tyynystä oli jollain joskus puhe?

itse sain viimeksi lainaan sellaisen kolmannelle ja oli oikeesti kätevä. kädet sai olla vapaana, oli vanha mut ei mua haitannu, ja irrotettava päällinen et sai pesuun. ajattelin nyt muuten ommella itse sellaisen jos en käytettynä löydä.

vähän aikaa käytin mut se oli tarpeen kun muotoutui lapsen mukaan eikä ollu niin tasapaksu pötkö.

mut meen lepuutaa hermoja jos ne nyt viikonlopuks leppyy jotenkin.

aah, sori et valitin

korasa

Vierailija
33/36 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakskertaa soitellu palkkoihi ja hoputtanu laittaa ne palkkatiedot kelaa,mammaloma alkaa virallisetu hei ensviikon ke ja ne ei oo vieläkään laittanu!! uskomatonta.vähän repesin tolle korasan "myy vaikka persettäs" jutulle:DD heheh. oisit vaan pokalla sanonu.

Siis että on tylsä päivä!

galluuppiin vastaan: että aijon kävellä vapautuneemmin:D siis tää on niin kankeeta menoa et voi luoja tän mahan kanssa. Ja karpalo lonkeroa ajattelin jossain välissä maistella PITKÄSTÄ AIKAA! AH. ja tosiaan jos herättelisi tuota seksielämää eloon,nyt minun ei ole suoraan sanottuna mahani kanssa tehnyt mieli ja varmaan hormooneistakin johtuen. Ei sitten niin yhtään.mies parkaani:(

katsoin toissapäivänä sairaala sarjaa ja siinä vastasyntynyt vauva oli todella huonossa kunnossa,taisteli hengestään.puhuivat siinä että joutuvat luultavasti hätäkasteen tekemään ja kuvasivat sitten huonetta missä oli kehto ja enkeliä jne aiheeseen liittyvää. Ekaakertaa ihan pillahdin itkuun(aikaisemmin yrittänyt peitellä,ettei mies nää:D),mies sitten tuli halimaan ja sanoi että vaihtaa kohta kanavaa etten saa tuollaista katsoa. Siis niin kamalaa! synnyttää lapsen ja sitten kaikki on niin vaakalaudalla:( yh.

korasa-valita vaan,niin me muutkin mammat tehhää:))!! se helpottaa!

laakli

Vierailija
34/36 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tulee luettua muiden jutut ja kommentoitavaakin monesti olisi, mutta ei sitten vain mukamas ehdi enää kirjoittelemaan, kun on saanut muiden jutut luettua.

Uskomatonta kyllä että sitä jo ollaan viimeisellä kolmanneksella kaikki. Mihinkähän ihmeeseen se aika on kadonnut taas. Ja jos yhtään muistan edellisestä odotuksesta, niin se viimeinen kolmannes se vasta nopeasti menikin. Huih... tässähän joutuu kohta tosi toimiin. Välillä tulee kyllä ihan mieleen, että mihinkähän sitä on tullut taas ryhdyttyä, mutta sitten välillä on ihan luottavainen olo kaiken suhteen, että eiköhän ne asiat mene sitten ihan omalla painollaan taas sen synnytyksen suhteen. Täälläkin on kovasti pähkäilty, että missähän asennossa tuo pikkuinen oikein mahtaa olla tuolla masussa. En oikein osaa varmaksi sanoa. Välillä olen epäillyt, että olisi kuitenkin oikein päin eli rt:ssä, mutta sitten toisinaan epäilen kuitenkin.

Noh, todennäköisesti ensi viikolla neuvolassa sitäkin jo vähän tutkaillaan, että kummin päin siellä nyt sitten todellisuudessa majaillaan. =)

Jotenkin pelottaa enemmän tuo sektio kuin alatiesynnytys (hassua varmaan näin päin), mutta se nyt varmaan johtuu enemmänkin siitä, että on kokenut alatie synnytyksen eikä sektiota.

Täällä ollaan oltu vähän ihmeissään tuon parvorokon kanssa.

Miehen siskon tytöllä on todennäköisesti ollut parvorokko ja se selvisi tämän viikon alussa. Ollaan nähty kaksi viikkoa sitten ja myös viikko sitten ja molemmilla kerroilla on ollut tartuntariski se suurin. Viimeisellä kolmanneksella tosin ei taida enää olla riskiä tuon parvon suhteen vai onkohan näin? Kovin ristiriitaista tietoa kun tuolta netistä ja terveysneuvonnasta sekä neuvolastakin saa. Mullakin aika hilkulla on, että olen juuri ja juuri ollut viimeisellä kolmanneksella, kun nähtiin ekan kerran tuon mahdollisen parvon aikaan. No, kävin kuitenkin aivan varmuuden vuoksi tänään vasta-ainetesteissä ja viikon päästä pitäisi tulla tulokset. Pojalla olisi ollut synttärikahvit nyt sunnuntaina, mutta en nyt sitten ole aivan varma kait vieläkään, että kannattaisiko näitä kutsua kylään kuitenkaan näitä joilla tämä parvo on perheessä vieraillut... terveysneuvonnasta tosin oli vähän sitä mieltä että ei välttämättä tarvitse heitäkään sen kummemmin vältellä..

Tsemppiä kaikille joita supistelee ja kremppaa kovasti! =(

Toivotaan nyt kovasti, että vauvat pysyisivät tosiaan masussa vielä ainakin tuonne huhtikuulle saakka. Itselläkin on päiviä, että tuntuu että masu kovettuu aika helposta. Juuri tänään kun kävelin tuon 1,5km terveyskeskukseen, niin tuntui että koko ajan mahaa kovettelee. Onneksi ne on ihan kivuttomia, mutta epämukavia kuitenkin.

Itellä ottaa liitoksiin välillä aika ilkeästikin. Toisinaan on päiviä, että voisi tehdä ja kävellä vaikka kuin ja toisinaan tuntuu ettei pysty kävelemään kunnolla edes pientä matkaa koiran kanssa tuohon pellon kulmalle. Riipii ja raastaa tuolta alapäästä. Muuten ei onneksi ole suurempia kremppoja tällä hetkellä. Välillä vauva liikkuu jotenkin kummallisesti ja venyttää samaan aikaan tuolla alhaalla ja ylhäällä oikealla niin, että vihlasee kivasti tuolta alhaalta. Mitä lie mahtaa touhuilla. Tämäkin pikkuinen on muuten tod. näk. aika alhaalla, mutta en ole olettanut sen olevan mitenkään vaarallista. Tuo poikakin oli kait aika alhaalla ja erityisesti muutamaa viikkoa ennen synnytystä tuntui jo selkeästi painavan tuolla alapäässä. Sitten viikkoa ennen tuntu seistessä välillä, että pulpahtaa aivan itekseen sieltä ulos, jos en mene istumaan tai makuulleen. =D

Juu, mutta eipä täällä tämän ihmeempiä.

Koitan kirjoitella vähän ahkerammin, mutta katotaan jääkö se nyt vain puheeksi.

Oikein mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille! =)

-viivi ja toivo rv 29+5-

Vierailija
35/36 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tänne viimeksi syksyllä ja aika on hurahtanut vauhdilla eteenpäin.

Jätkä pitää päivät kiireisinä kun kiipeilee joka paikkaan ja ulkona ollaan tosi paljon.

ON: Punasolujen vasta-aine kokeet ovat olleet negatiiviset eli ei enää syytä huoleen. Nyt viimeksi neuvolassa huomattiin että masussa asusteleva on laskeutunut alas jo nyt. Ensi viikolla on taas neuvola. Pitkää aikaa ei voi seisoa tai istua kun rupeaa huimaamaan tai tulee hieman huono-olo,mutta muuten kaikki on mennyt hyvin.

Tiedetään kumpi on tulossa, mutta ainahan se voi muuttua eli jos lääkäri on katsonut väärin.

Pitää mennä nukkumaan että jaksaa taas huomenna touhuta :)

-tulppa ja rv 32+6-

Vierailija
36/36 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh kun huokasuttaa vaan...

kamala yö taas takana ja ei tiedä miten päin tänäänkään ois. menen kyllä käymään äitipolilla jos tää ilkeet tuntemukset ei asetu. viime yönä nojailin seiniä, puuskutin ja itkukin yhes vaihees pääsi. kaikki nukkui sikeesti sängyissään kun yksin haparoin pitkin taloa. onneks se rauhottu parin tunnin jälkeen ja sain torkuttua taas vähän aikaa. heräsin sit aamusta kyl pari kertaa kipeisiin tuntemuksiin. tuli mieleen 1,5 v sitten synnytykseen lähtö, mut toivoin vaan et rauhottuu ja onneks rauhoittui. en todellakaan toivo synnärille lähtöä vielä pitkään aikaan, sitten toukokuussa vasta!!

sairaalakassista kans olu puhetta.

itse en kolmessa synnytyksestä ole kassai pakannut!

kunlähtö tullut, isompaan käsilaukkuun sujauttanu äitiyskortin, kameran puhelimen ja lompakon sekä imetysliivit. siinä se sit ollu. ja tietenkin siteitä pari. siinä samalla pakannu ku ähkiny kotosalla.en niin itselle viihdykkeitä ole pakannu mukaan, ja mies aina sit tuonu mule kaupasta uuden hamasharjan ja tahnan ja suklaata. näillä on pärjänny ja mies tuonu sit jos jotain osastolla huomaa puuttuvan.

tosin nyt jos kävis vaan synnyttää sit ja pääsis samana päivänä kotiin jos kaikki hyvin. en nin välitä osastolla olla, ainakin viimeks pojan kans kaks päivää oli vaan yhtä tyhjä kans siel olla, ei siel kukaan käyny kahtoo ja oltiin vaan et mitäs me täällä, uudelleen synnyttäjällä oli vähän niinku et pärjää itekseen. ymmärrän kyl koska on ruuhkaa ja minulle on tärkeää et ensisynnyttäjät saa apua ja tukea alkuun ja imetykseen, ja uudelleen synnyttäjät varmaan osaa pyytää jos joku mietityttää.

kestovaipoista miettiny nyt viime päivinä ajan kuluks, et voisko niitä ommella itse jostain kankaista, aika arvokasta on se "oikea" kangas mistä niitä tehdään. mut jotain ekologista ajattelua miettinyt, ois aikaa ommella ja taitoa niin hyötys siitäkin.

mut meen ihmettelee ihme oloa ja olemaan.

korasa ja tasan 30