kun seuraavaa ei kuulu..
Olemme nyt "yrittäneet" lasta viime kesästä lähtien (about 10kk), mutta mitään ei tunnu tapahtuvan.
Esikoinen on nyt 1,5 vuotias emmekö ole käyttäneet ehkäisyä hänen syntymän jälkeen. Mutta tosiaan "yrittämistä" tuosta viime kesästä lähtien.
Muilla samoja kokemuksia? mitä avuksi? joko voi varata lääkärille aikaa? viimeiset pari kuukautta olen ruvennut murehtimaan asiaa, sitä ennen olimme enemmänkin asenteella "saa tulla", mutta nyt tunne on muuttunut enemmänkin "miksei jo tule"!?!
Eli asiasta emme ole tressanneet kun korkeintaan nyt murehtineet.
Neuvoja?Apuja?
Kommentit (13)
ovatko ne säännölliset?
Jos olette yli 35v = > suositellaan lääkärille menoa jo puolen vuoden yrityksen jälkeen
Jos ja kun olet vasta synnyttänyt (siis suht vasta), on pieni mahdollisuus, että elimistösi on "imetystilassa", etkä näin ollen siksi ovuloi. Se selviää verikokeella. Yleensä tosin siihen liittyy vuotohäiriöitä.
Emme myöskään käyttäneet ehkäisyä esikoisen syntymän jälkeen, kun ajatuksena olikin että toinen saa tulla jos on tullakseen! Ei sitten kyllä tullut oikein millään ja minä olin esikoisen syntymän aikana vasta 23-vuotias! En kyllä erikoisemmin edes tarkastellut ovulaatio aikoja tms, mikä tietysti olisi saattanut auttaa. Jotenkin sitten unohdin koko lapsen yrittämisen ja sitten vähän ennen kuin esikoinen täytti kaksi tajusin olevani raskaana! :)
Tsemppiä!
..eli meillä on kaksi lasta, jotka molemmat ovat saaneet alkunsa ensimmäisestä yrityskierrosta. N.1.5v sitten alettiin yrittämään kolmatta lasta ja tulinkin taas raskaaksi 1. yrityskierrosta, mutta tämä raskaus meni kesken. Nyt ollaankin yritetty keskenmenon jälkeen reilu vuosi, eikä mitään tapahdu.
Hakeuduin yksityiselle tutkimuksiin ja siellä selvisi, että erään hormonin taso veressäni on hieman matala ja nyt yritämme clomeilla - saa nähdä tuottaako tulosta!
Epäilen, että voimakas työstressi on suurin tekijä omalla kohdallani :( .
Me ollaan yritetty nyt 8 vuotta toista lasta. Tai ei yritetä enää... Tulin raskaaksi kyllä suhteellisen helposti, mutta raskaudet päätyivät aina keskenmenoon (esikoinen kuoli kohtuun rv 32, toinen syntyi pikkukeskosena rv 28 ja hänen jälkeensä on ollut monta keskenmenoa, en enää laskuissa pysy mukana).
Meillä on yksi elävä lapsi, 10,5 vuotias. Enempää meille ei tule.
olen 26 vuotias ja mieheni muutaman vuoden vanhempi. Imetyksen lopetimme jo lapsen ollessa 4kk, joten reilu vuosi on siitä aikaa. Itse asiassa edelleen jos puristan nänniä niin siitä tihkuu hieman maitoa..Voisikohan tämä vaikuttaa?
Ehkä otan työkseni nyt varata ajan lääkärille (kuitenkin sitäkin saa odottaa ainakin muutaman viikon) jospa ottaisivat esim verkokeita tms.
Piti mainita että ovistestejäkin olen käyttänyt parissa kierrossa, ja ovis on testin mukaan tullutkin, mutta silti ei ole tärpännyt. Mielestäni kyllä tuo ovis on testin mukaan ollut aina tosi myöhään?
kiertoni vaihtelee niin että se on yleensä joko 24, 28 tai 29 pvää, enkä koskaa tiedä mikä se tulee olemaan eli vaihtelee, eikä toista esim tietyssä järjestyksessä.
Esikoisemme (jonka menetimme) tärppäsi heti ekasta yrityksestä, toinen lapsemme (eli ns. esikoisemme joka nyt siis 1,5.v) vuosi esikoisen syntymän jälkeen ja tätä ennen minulla oli varhainen keskenmeno. ja nyt siis 10 kk "yritystä" takana toisen/(kolmannen) toivossa.
Kiitos vastauksistanne, lisää kuulen myös mielelläni.
Saimme esikoisemme jouluna 2007 ja siitä lähtien yritetty seuraavaa. Yli vuosi siis siitä kun kuukautiskiertokin tasaantui. Nyt olemme menossa taas hoitoihin, niin jouduimme tekemään esikoisenkin kanssa. Alkaa tuota ikää jo olla niin ei olisi oikein vara odottaa sitä luomuplussaa jota tuskin koskaan saamme.
Tällä kerralla aion kyllä kysyä siellä miten nopeasti sinne saa ottaa yhteyttä jos vielä tarve ilmenee.
esikoinen jo yli kaksivuotias eikä toista ole kuulunut kovasta yrittämisestä huolimatta puoleentoista vuoteen!! kierto säännöllinen 28pv. ikää 22 ja mies vähän vanhempi. mitään sairauksia ei tiettävästi ole. olen käyttänyt clomeja mutta siltikään ei mitään! imetys loppu 5kk ikäisenä ja menkat alkoi synnytyksestä 4 viikkoa. että vaikeaa tämä on. muille lapsia puskee tuo tuosta ja nyt on alkanut kyselyt etteikö ole tulossa...? toisaalta esikoinen on tosi vilkas että oliskokaan jaksanut jos olis ollut toinen myös hoidettavana. mutta silti haluaisin lapsen! ei ole helppoo.. mutta uskon että lapsia annetaan, ei saada!
clomien jälkeen kierto pidentynyt parilla päivällä ja vuoto on vähäistä ja ruskeaa pääosin! muilla samaa? mitä voisi olla?
ja vielä finnejä pukkaa leuan alueelle päivittäin mutta ei muualle! eikös tämä ole hormoneista johtuvaa??
Yleensä katsotaan, että suurempi kuin 2-3 päivän vaihtelu kuukautiskierrossa on merkki hormonihäiriöstä.
naisen hedelmällisin aika on n. 25-.vuotiaana ja ikäsi on vielä lähellä sitä.
imetyksen loputtua ja sitten hakeutua hoitoihin. Näin me teimme ja silti yhteensä lähes seitsemän vuotta meni ennen kakkosta - hoidoilla. Ensimmäinen onnistui puolen vuoden "normaalilla" yrityksellä. Neuvoni on elää elämää tässä ja nyt, tunnistaa, hyväksyä, nimetä ja kestää kaikki tunteet - siten sek. lapsettomuuden kestää jotenkuten välillä paremmin ja välillä huonommin.
mahd neuvoista ja vinkeistä kiitollisena =)