Vaikea tilanne. Miten menetellä epätoivoisesti elämänsä rakkautta etsivän ystävän kanssa?
Ystäväni on todella huonolla itsetunnolla varustettu, todella ylipainoinen, miesasioissa aina ollut epäonnea.
Ystävälläni alkaa ikää olla reilut 30v. Hän haluaisi selvästi tulla rakstetuksi ja saada rakastaa, perustaa perheen. Nyt hän on alkanut epätoivoisesti etsiä miestä netin deittipalstoilta. Ystävä etsii ikuista rakkautta, häntä deiteille pyytävät taas varmaa panoa. Ystäväni ei suostu näkemään, etteivät nämä miehet todellakaan ole muuta kuin pillun perässä. Jokaisen miehen sanomisista haluaa löytä tai kuulla jotain mahdollisesti tulevaan rakkauteen tai kiinnostuksesta parisuhteeseen viittaavaa. Kerta toisensa jälkeen hän odottaa turhaan miehiä treffeille jonnekin tai tuloa luokseen. Joka kerta hän pettyy.
Millä ihmeellä saan kauniisti ja ystävän jo muutenkin heikkoa itsetuntoa loukkaamatta sanottua, ettei laskisi rimaa niin alas? Että nämä miehet eivät todellakaan ole kiinnostuneita hänestä vaan seksistä kenen tahansa helposti saatavilla olevan naisen kanssa?
Kommentit (7)
omassa tuttavapiirissäsi olisi ketään sopivaa sokkotreffikandidaattia?
Ystäväsi "virheitä" et voi tehdä hänen puolestaan, valitettavasti hänen on tehtävä ne itse. Ja mistäs sitä tietää, vaikka sieltä deittisivujen sikojenkin joukosta helmi löytyisi.
kelpaavia ja silti tekevät hänelle oharit. Käsittääkseni yksikään "deitti" ei ole päätynyt seksiin vaan miehet ovat tehneet oharit. Ystäväni tulkitsee vietit ja yhteydenotot romanttisimmalla mahdollisella tavalla ja kun muutamaa on minulle itkien jälkikäteen näyttänyt, niin minusta miehet ovat olleet vain seksiseuraa etsimässä.
Ystäväni on hmmm aika kokematon miesten kanssa, todella herkkä, yltiöromanttinen.
Minulla ei ole ketään sopivaa miestä ystäväpiirissä, jonka voisin esitellä hänelle.
miksi luulet, että ne kaikki miehet deittipalstoilla on "vaan pillun perässä"?
Olen tavannut deittipalstoilta hyvin mukavia ihmisiä, jotka etsii kyllä myöskin sitä tosi rakkauttaan eikä pillua. Itsellä ei tietenkään ole kaikkien kanssa synkannut, mutta mukavia ovat olleet joka ikinen. lopuksi löysin sieltä ihanan ihmisen vierelleni.
Minusta sinä aliarvioit ystävääsi ja vähättelet häntä. Keskityt vaan ulkonäköön vaikka ystävänä sinun pitäisi kertoa hänen hyviä luonteen piirteitään.
Voisit ajatella omaa asennettasi ystävääsi kohtaan enemmän kuin sitä millä asenteella miehet hänet kohtaavat.
Oletan, että ystäväsi on aikuinen ihminen joka osaa kuitenkin pitää huolta itsestään.
ja hänen itsetuntonsa heikko, niin luulen, että hän loukkaantuu sanoitpa asian miten päin vaan. Pointti on siinä, ettet sinä säikähdä siitä, vaan pysyt hänen ystävänään. Vaikka hän panisi välit vähäksi aikaa poikki tms. En osaa neuvoa mitä hänelle sanoisit. Jos ystävä elää jossakin haavemaailmassa, niin olisi hyvä, että hän tulisi sieltä maan pinnalle vaikka se ei aluksi niin kivalta tunnukaan ... Kokemusta ei elämästä saa kokeilemalla tai haaveilemalla vaan elämällä.
Tuli mieleen, että missä hän on hyvä? Mistä sinä pidät hänessä kun olette ystäviä? Saisitko siitä jotain ystävääsi vahvistavaa irti?
kyselee mitä teki väärin jne. On näyttänyt vietejä, joita saanut ja kyllä niissä on tivattu pääseekö panemaan, jos treffeille tulee.
Yksi mies ainoastaan on tullut sovittuu tapaamiseen ja kun ystävä ei heti lähtenyt hotelliin harrastamaan seksiä, niin mies lähti saman tein.
Ystäväni on mitä ihanin ihminen, lämmin, auttavainen, luottavainen, haluaa uskoa kaikista liiankin hyvää. Hän on sellainen pullan tuoksuinen nainen, koti-ihminen, aina jaksaa laittaa ystävien iloksi jotain. Hänestä saisi joku ihanan puolison ja äidin lapsilleen!
netissä deittejä sopineiden...
miksi luulet, että ne kaikki miehet deittipalstoilla on "vaan pillun perässä"?
Olen tavannut deittipalstoilta hyvin mukavia ihmisiä, jotka etsii kyllä myöskin sitä tosi rakkauttaan eikä pillua. Itsellä ei tietenkään ole kaikkien kanssa synkannut, mutta mukavia ovat olleet joka ikinen. lopuksi löysin sieltä ihanan ihmisen vierelleni.Minusta sinä aliarvioit ystävääsi ja vähättelet häntä. Keskityt vaan ulkonäköön vaikka ystävänä sinun pitäisi kertoa hänen hyviä luonteen piirteitään.
Voisit ajatella omaa asennettasi ystävääsi kohtaan enemmän kuin sitä millä asenteella miehet hänet kohtaavat.
Oletan, että ystäväsi on aikuinen ihminen joka osaa kuitenkin pitää huolta itsestään.
Jättäisi nuo liian komeat alfat väliin... Ja ekaksi tietenkin lämmittelisi miestä, eikä antautuisi heti.