Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaisko joku kiltti mua?

Vierailija
05.03.2009 |

Mulla menossa nyt rv 15+4 ja jotenki oon tosi huolestunu ja epävarma.. :(

Esimerkiks kun yskin tai aivastelen niin alavatsaan vihloo perkuleesti, koko ajan tosi ahdistunu olo ku tuntuu että koko vatsaa kiristää ja sattuu.. Eikä masu näy vielä minnekkään eikä edes tunnu kun kokeilen. Kuulostaako ihan normaalilta?? Pliis auttakaa joku ku oon ihan paniikissa :(

Viime neuvolassa rv 13+4 kuunneltiin sydänäänet ja siihen neuvolakorttiin merkittiin vain yksi +.. Kaveri sano että sillä merkattiin aina 2..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi nyt tuntuu susta mukavammalta.

Tässä vaiheessa ei voi kuitenkaan mitään jos on menossa kesken.

Vierailija
2/15 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti aika normaalia tuo vatsan vihlominen, sitähän voi esiintyä välillä jostain muustakin syystä. En sinuna turhaan olisi huolissaan, uskon että neuvolassa oltaisiin kyllä sanottu jos jokin on vialla. Älä kuitenkaan yöuniasi tuon takia pilaa ja jos häiritsee älyttömästi niin soita vaikka huomenna sinne neuvolaan. Uskoisin, että sieltä saat tukea ja vastauksia kysymyksiisi. Pärjäile!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusinki vastauksen siihen että kuulostaako tuo normaalilta vai ei..? Ja senki tiiän että keskenmenolle ei mitään voi... Mutta kuulostaako toi nyt siltä että olis menossa kesken?

ap

Vierailija
4/15 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/15 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä pelkää turhia, kaikki raskaudet on niin erilaisia, että on vaikea itse sanoa mikä olisi normaalia. Kannattaa kuitenkin seurata, ettei mitään vuotoa ala tulemaan. En uskoisi että ennen sitä kannattaa edes pelätä.

Vierailija
6/15 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan soitella sinne.. Tää pelkääminen ei oo yhtään kivaa :(

ap

Vierailija
7/15 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullakin välillä vihloi molemmilla kerroilla, mutta ei ollut mitään hätää masussa. Mutta jos olet huolestunut, soita neuvolaan, sitä varten ovat olemassa ;-). hyvää vointia!

Vierailija
8/15 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monillaon vihlova ja pahoinvoiva olo. Kenelläkään ei näy mitään vielä tuossa vaiheessa. Terveydenhoitajat kirjoittelee eri vrran niitä plussia ihan moien tapojensa mukaan. Älä huolehdi turhasta.

Vierailija
9/15 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeiden kohdalla on + jos vähän, ++ jos normaalisti.

Vierailija
10/15 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin ei liity runsas verenvuoto.

Vierailija
11/15 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kyllä mitään vuotoa tullut koko raskauden aikana, paitsi aika runsasta valkovuotoa.

Ehkä kuitenki soitan sille neuvolan tädille ja kysyn mitä se + tarkottaa kun se on sellai ettei kerro mitään jos ei ite tajuu kysyä.. Olisin halunnu tietää vauan sykkeen ja paljon muutakin mutta en sitten siellä heti tajunnut sitä..

ap

Vierailija
12/15 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi normaalilta kuulostaa noi vihlomiset. Mullakin saattaa yhtäkkiä vihlasta äkkinäisissä käännöksissä maatessani tai aivastaessa.

Onko raskaus ensimmäinen?

Jos vasta ekaa odotat on ihan normaalia, että vatsa ei näytä isolta.

Mulla on hieman toisin kun jo neljäs raskaus meneillään rv 15.

Kyllä se kohtu tuntuu sulla varmasti sellasena kovempana alueena jos makaat selälläsi. Älä nyt kuitenkaan täysilää mene painelemaan....

Ja sydänäänien yksi plussa voi johtua ihan siitä, että kun sulta ne on kuunneltu rv 13+4 vauva on ollut vielä niin pieni, että ei niitä sydänääniä ihan helppo ole sieltä edes etsiä ja vauva pääsee karkuun jne eli on aika vaikeaa vielä sada ne tosi vahvasti kuulumaan.

Peloista voi aina soittaa neuvolaan. Terkkari osaa sua parhaiten rauhoitella ja jos hän katsoo aiheelliseksi, niin hän pyytää kyllä sut ylimääräiseen sydänäänien kuunteluun.

Vierailija
13/15 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi juurikin noilla viikoilla ihmeellistä pistelyä ja alavatsaan sattui ja reagoin varmaankin juuri noin. Soitin serkulleni joka on sairaanhoitaja ja myös välillä töissä äitiysneuvolassa, joka vielä odotti samaan aikaan minun kanssani pari viikkoa minua perässä ja hän sanoi, että kuulostaa ihan siltä, että alkaa paikat jo venyä ja paukkua ja kohtu suurenee niin totta kai kipujakin esiintyy. Pari viikkoa myöhemmin hän soitti minulle kun oli samoilla viikoilla ja kertoi että hänelläkin on alkanut "nippailemaan" aika mukavasti alavatsassa. Joten sanoisin että ei huolta mutta minähän en tietysti ole mikään alan ammattilainen joten jos sinua hirveästi huolettaa niin kannattaa varmaan käydä tarkistamassa.

Ja noista sydämenäänistä niin ei minulla kyllä aina laitettu 2 plussaa ja silti aina neuvola täti sanoi että hyvät sydämen lyönnit kuuluu. Ja kaikki oli loppuu asti hyvin.

Sen voin vielä sanoa, että minulla kyllä oli aina "kipu" tuntemuksia vatsassa koko raskauden ajan ja luulen että ne on vaan niitä tuntemuksia kun paikat venyvät vauvan kasvaessa. Ainakin luulen näin.

Onnea odotukseen!

Vierailija
14/15 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin toivottu tämä lapsi että ehkä siitäkin johtuu tämä vainoharhaisuus.

Oon jo kaikille kertonu ja hehkuttanu tätä, vaatteitakin jo ostellut ja kaikkee muutakin pientä.

Mä en tiiä miten selviäisin jos jotain tapahtuis :(

Onko keskenmeno tässä vaiheessa enää kovin todennäköistä jos sydänäänet kuultu ja np-ultrassa kaikki hyvin?

Vierailija
15/15 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja soitan sille terkkarille ja kysyn kaikki mua vaivaavat asiat :)

Kiitos teille!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme