Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Periytyyköhän KARSASTUS tuleville lapsilleni? (ov)

Vierailija
05.03.2009 |

Odotan esikoista ja minua on alkanut huolettaa, että periytyyköhän karsastukseni lapsilleni. Minulla ja siskollani on ollut karsastusta lapsena ja siskollani vieläkin ajoittain (esim. illalla, kun on todella väsynyt). Minulta karsastus on leikattu nuorena ja sitä ei enää ole. Siskon tytöllä on karsastusta.

Mietin nyt, että mistäköhän karsastus on tullut minulle ja siskolleni, kun vanhemmillani ei ole karsastusta. Sen tiedän, että isän puolen suvussa karsastusta on esim. yhdellä pikkuserkullani, mutta tietääkseni ei muilla. Joten mitenköhän se on tullut juuri minulle ja siskolleni, kun isällä on kuitenkin 5 sisarusta, joilla kaikilla monta lasta ja lapsenlapsia.

Miten teillä muilla, joilla ollut karsastusta (tai teidän tutuilla), onko se periytynyt lapsille???

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin oli siis melko haittaavana.

Meillä on kaksi lasta ja kummallakaan ei ole karsastusta. Eli ei aina periydy -onneksi-.

Vierailija
2/14 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin toivon, ettei periytyisi, koska hoito on kuitenkin pienen lapsen kanssa hankalaa.

Miten onkin sattunut, että sinulla ja miehelläsi kummallakin on karsastusta? Ehkä se on yleisempää kuin luullaan. Mutta todella kiva, ettei teidän lapsille ole se periytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä laputtamistahan se karsastuksen hoito lapsilla on. Mitä pienenpänä sen aloittaa niin sen paremmin ne vauvat sen hyväksyy. Ei se niiin maata kaatavaa ole. Nyt odotamme leikkausaikaa!!!

Vierailija
4/14 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten kysyneet lääkäriltä, että onko karsastus kuinka periytyvää?

Mä yritin kysyä neuvolalääkäriltä, mutta eihän se oikein osannut siihen vastata...

ap

Vierailija
5/14 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo (isänäiti) karsastaa, isä karsastaa ja sen molemmat lapset (eli minä ja veljeni) karsastavat. Isällä karsastaa väsyneenä, samoin veljelläni ja mulla karsastaa aina, enimmäkseen piilona eli siis ei näy aina ulospäin. Multa on leikattukin kerran, mutta ei auttanut. Omasta lapsesta en vielä tiedä, kun on vasta alle puolivuotias, mutta ainakaan näkyvää karsastusta ei tässä vaiheessa ole. Toivottavasti ei periydy, vaikka uskon että periytyy. Ikävä vaiva :(

Vierailija
6/14 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja neljästä lapsesta kolme on sen perinyt, vain yhdellä lapsistamme on täydellinen näkö, muut ollaan rillipäitä :-)

no, onneksi tuo karsastus ei ole mikään big deal nykyään.

Vierailija
7/14 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vasen silmä karsasti tosi pahasti sisäänpäin ja silmä oli lähes sokea (ilmeisesti synnytyksessä hapenpuutteen aiheuttama mykiölihaksen halvaus). Olin 11v kun äitini sai tilaisuuden viedä minut akupunktiolääkärille hoitoon. Jo ensimmäisellä kerralla silmä suoristui ja näkökin parani 30%! Silmä on pysynyt suorassa jo 38 vuotta, ja näkökin olisi saatu vielä paremmaksi jos olisin käynyt useamman kerran lääkärin luona. Tärkeintä oli kuitenkin sen kosmeettisen haitan katoaminen.

Omilla lapsillani ei karsastusta ole.

Vierailija
8/14 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina todeta, vaikka karsastaisikin esim. väsyneenä. Ainakaan ennenvanhaan. Minulla on todettu lapsena, mutta en pitänyt laseja kauaa. Näen edelleen erittäin hyvin ilmankin. (38v) Silmän lihakset korjannee tilannetta aika hyvin..

Esikoisen huomasin väsyneenä joskus katsovan kieroon parivuotiaana, lääkäri ei tietenkään karsastusta havainnut, mutta lähetti lopulta eteenpäin. Ja niinpä laseja on käytetty siitä lähtien. Peittohoitoa ei ole käytetty.

Vierailija
9/14 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljeni ja minä karsastamme väsyneenä,siskomme ei.Mulla kaksi lasta ja kumpikaan ei karsasta.Olen huomannut tämmöisen seikan että kun olen tietokoneella ja luen tätä pienellä präntättyä niin luen sen vaan toisella silmällä ja toisen laitan ns.sivuun,heh,kummallista!

Vierailija
10/14 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi !

Vaikeeta oli löytää karsatuksen hoitoon tarkoitettua peittolappua.

Lopulta löysin Caporex Oy joka myi silmälasiin kiinnitettäviä lappuja.

Lappua kun pitää päivittäin niin laika silmä "herää" toimintaan. Jos herää.

Että silleesti.

Tsege

Vierailija
11/14 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on hajataittoisuutta ja lapsella pieni karsastus, silmälääkäri epäili sen menevän ohi iän myötä.

Vierailija
12/14 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on koko ikänsä nähnyt vain toisella silmällä, sokea silmä karsastaa reilusti eteenkin väsyneenä. Minulla ja siskoilla myös karsastusta, itselläni mielestäni todella voimakasta, korostuu väsyneenä. Kummallakaan veljistäni ei ole karsastusta. Itse olen huomannut karsastuksen muutama vuosi sitten, eikä sitä ole millään lailla hoidettu. Olen nyt 20v. ja mietin että auttaisivatko silmälasit. Toivon ettei lapseni peri tätä ongelmaa. Kuinka varhain karsastuksen yleensä huomaa? Meillä muksu nyt 2v.

Vierailija
13/14 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti huomasi ensimmäisenä ja vei tutkimuksiin. Lappuhoidolla ja leikkauksella parani täysin, tai ainakaan mitään ei pysty ulkopuolinen huomaamaan.

Vierailija
14/14 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kahdella vanhimmalla tytöllä on (oli) pienenä karsastusta, toisella myös peittohoito, kummallakin vahvat silmälasit. Silmälääkäri halusi tutkia meidän silloisen 2-vuotiaankin, koska karsastus ja laiska silmä ovat kuulemma hyvin perinnöllisiä. Tytöllä ei sitä kuitenkaan ollut, mutta seuraavalla lapsella sitten taas oli, ja peittohoito tuli myös. Lapset ovat perineet vaivan minulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme