Milloinkohan tapahtuu ensimmäinen kouluammuskelu, jossa ampujana onkin opettaja?
Mietin vaan, kun luokkakoot kasvavat, sijaisia ei palkata, työterveyshuolto tökkii, opettajia ei arvosteta ja heidän työtään arvostellaan julkisesti koko ajan, lomia kadehditaan jne. Milloinkohan eka ope pimahtaa?
Kommentit (5)
milloin terveyskeskuslääkäri alkaa ammuskella asiakkaitaan tai alepan kassa, linja-auton kuljettaja... Emmekai me opettajat ole niitä kaikkein väkivaltaisimpia tyyppejä kaikista ammattiryhmistä? Opettajaksi tuskin hakeutuu, jos ei osaa selvittää asioita puhumalla/pohtimalla. Mehän olemme ihmissuhdetyöläisiä! Emme ole niitä umpimielisiä ihmisiä, jotka ratkovat ristiriitoja väkivallalla. Umpimielinen henkilö ei kykene toimimaan opettajana.
kun juuri kaikkein häiriintyneimmät kiihkofasistit hakeutuu opettajiksi. Ne ei myöskään osaisi suorittaa kouluammuskelua ilman että joku niille ensin toimittaisi oppaan "Näin opettaja suorittaa kouluammuskelun"...
Muuten agressiivisiä bussikuskeja on. Taannoin täällä Tampereella eräs nuori bussikuski sanoi mummoille, että nyt saatte kunnon kyytiä. Antoi kunnon kyydit ja osa matkustajista joutui sairaalaan. Murtumia tuli ja kuski sai potkut.
Mummot olivat valittaneet kuskille huonosta ajotavasta.
Jonain päivänä joku pph tai opettaja sekookin, mutta ei nyt varsinaisesti varmaankaan tappamaan rupea, toivottavasti.
En pidä kovin todennäköisenä. Olen itsekin opettaja ja olen kärsinyt lapsesta asti mt-ongelmista, (ei opettajatkaan ole täydellisiä!) mutta luonteeltaan opettajat eivät ainakaan minun kokemukseni mukaan ole niitä, jotka suunnittelisivat edes mielessään tuollaisia kauheuksia.
milloin terveyskeskuslääkäri alkaa ammuskella asiakkaitaan tai alepan kassa, linja-auton kuljettaja... Emmekai me opettajat ole niitä kaikkein väkivaltaisimpia tyyppejä kaikista ammattiryhmistä? Opettajaksi tuskin hakeutuu, jos ei osaa selvittää asioita puhumalla/pohtimalla. Mehän olemme ihmissuhdetyöläisiä! Emme ole niitä umpimielisiä ihmisiä, jotka ratkovat ristiriitoja väkivallalla. Umpimielinen henkilö ei kykene toimimaan opettajana.