Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väistääkö ihmiset pientä lasta kadulla? Meidän lasta eivät väistä, vaan 3 v joutuu ite väistää.

Vierailija
05.03.2009 |

Aika outoa minusta. Siis että me kävellään omalla puolella tietä, niiin joku mies (yleensä aina mies) kävelee suoraan lapsen eteen uhkaavasti tuijottaen. Eihän se pieni lapsi nää kuin isot jalat, jotka sitten joutuu kiertämään.

En oo aiemmin tajunnu että täällä vihataan lapsia ihan näin paljon...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapselle hämmentävää kun pitää puikkelehtia ihmisten edestä kokoajan, ikäänkuin heitä ei olisi olemassakaan.

valitettavasti tämä on yksi niistä asioista jotka aina huomaa suomessa käydessään...

terkuin ulkosuomalainen

Vierailija
22/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä keskustelu alkanut nimenomaan siitä että tahallaan ei väistetä, vaan tietentahtoen kävellään eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapselle hämmentävää kun pitää puikkelehtia ihmisten edestä kokoajan, ikäänkuin heitä ei olisi olemassakaan.

valitettavasti tämä on yksi niistä asioista jotka aina huomaa suomessa käydessään...

terkuin ulkosuomalainen

Vierailija
24/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne Helsingin keskustan Stockmannin (varsinkin herkkuosastolla) mummot saavat raavaankin miehen vapisemaan kauhusta. Ne voisivat dementinraivollaan vaikka kaataa koko stockan jos Ellen Svinhufvud-kakku olisi loppu....

Vierailija
25/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vain Suomessa. Saattaa riippua vähän kulttuuritaustasta eli vaihdella maittain, mutta ei ole todellakaan mikään uniikki suomalainen ilmiö.

Vierailija
26/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä käytöksellä, niin että pää kolahtaa portaaseen/katuun ja käykin huonosti..? Kuka ehtii soittaa poliisin paikalle ja milläs todistat että oli tahallista?

Miehet todella on sikoja. Mitä pienempi sitä siampi.

Vierailija
27/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eipä tämä kovin ole edes niin erilainen kulttuuri,

mutta kuitenkin sen verran erilainen että huomaa miten lapset ei kodin ulkopuolella liikuttaessa ole niin negatiivinen asia kuin suomessa.

ravintoloissa, pubeissa, puistoissa, ostoskeksuksissa yms liikuessa niitä lapsia ei tartte pyydellä anteeksi keneltäkään, ne on osa normaalia elämää. naapurit ja ventovieraatkin juttelee niille ja hymyilee.

eikä todellakaan kukaan kävele niitä kumoon. joskus jos lapsi ajatuksissaan lampsii niin että melkein törmää aikuiseen, se vaan hymyilyttää muita. lastenvaunuja väistetään ja annetaan tietä.

ei tämä silti mikään täydellinen paikka ole tietenkään, ei sitä ole mikään maa. mutta me ainakin viihdymmen ihan hyvin täällä ja kestämme ne englantilaisten hassutkin tavat ja piirteet kun taas muuten ilmapiiri on suvaitsevaisempi ja rennompi kuin suomessa.

Hu-huu, ulkosuomalinen? Missä maassa asut? Onko siellä erilaista liikkua pienen kanssa?.

Vierailija
28/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "vaikka mittaa on vaan metri niin ei tarvi silti päälle kävellä" kun joku tampio rynni melkein tytön yli käytävällä

Vierailija
29/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin useimmissa Euroopan maissa ainakin ihmiset osaa kummasti enemmän väistää toisiaan. Ja jos sattuu toiseen törmäämään, tulee suusta liuta anteeksipyyntöjä.

Suomessa tuntuu olevan vähän sellainen vahvemman oikeus kävelytiellä(kin). Mä olen pieni nainen, mutta osaan olla aika määrätietoisen näköinen. Huomaan kyllä selvästi eron päinkävelyissä kun en kiinnitä huomiota siihen, kuinka hyökkäävän näköinen olen kävellessäni. On aika surullista, että mun pitää olla aggressiivisen näköinen, ettei äijät (tai teinitytöt!) kävele päälle. Lapsi ei tietenkään tähän kykene, joten oman neljäveeni ohjaan aina kävelemään taakseni, kun näen tällaisen "jyrän" lähestyvän. :(

Vastakysymys: Väistättekö TE lapsia liikenteessä? ;) Omasta puolesta voin vastata, että kyllä väistän. Ja olen myös niitä pellejä, jotka alkavat ilveillä ja jutella tuntemattomien lasten kanssa kauppajonossa. Ulkomailla oppii pahoja tapoja. :D

Vierailija
30/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans törmänny näihin päinkäveliöihin. Mun kohdalla vaan yleensä ne on ollu just noita keski-iän ylittäneitä naisia. Mummot pahimpia, niitä tulee välillä jopa kolme rinnan puörätiellä kera rollaattorin eivätkä väistä sitten milliäkään. Kaupassa kulkevat myös yleensä rinnakkain tai ovat pysähtyneet juttelemaan keskelle käytävää ja siinä jos erehdyt ihan ystävällisesti pyytämään anteeksi että mahtuisi ohi niin haukut siitä saa kovaan ääneen. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan=). Tuossa vaiheessa yleensä kehun miehelle (joka muutaman metrin päässä yleensä) hieman kovemmalla äänellä kuinka on "ihania" mummoja, äänensävy yleensä kertoo asian todellisen laidan... Myönnän, olen hieman ilkeä välillä...

Vierailija
31/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä täälläkään kävellä lapsia päin, todellakaan! Kaikki varoo, hymyilee ja juttelee ja pusuja satelee...

Vierailija
32/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ukko pysäköi kaupan eteen suoraan jalkakäytävälle, peräti suojatien kohdalle siten, ettei jalkakäytävällä ohitse päässyt kuin ajoradan kautta kiertämällä. Kahden metrin päässä olisi ollut ihan oikea parkkiruutu!

Kuka idiootti parkkeeraa tällaiseen paikkaan?

Ei leikkaa järki ei. Minäminäminä maailman napa!

Vierailija
33/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on käynyt itselle samalla tavoin ruuhkassa, että korjasin justiin olkalaukun asentoa, niin eikös se osunut suoraan yhtä lasta päähän, niin että hänellä meni pipokin vinoon. Pyysin heti kuuluvasti anteeksi, tytön kasvoille levisi hämmästynyt hymy ja vanhempansa kääntyivät oikein katsomaan perääni ystävällisesti hymyillen.

Vierailija
34/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oltiin just lähdössä bussista pois kun takaa rynni mies kovalla vauhdilla ja tönäisi lastani niin että se jalka jäi jumiin bussin oven väliin, itse olin just nostamassa vaunuja bussista ulos.

Vierailija
35/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä täälläkään kävellä lapsia päin, todellakaan! Kaikki varoo, hymyilee ja juttelee ja pusuja satelee...

Vierailija
36/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanon silti että kyllä varsinkin ostoskeskuksissa näkee myös sitä että 2-3 naista menee vierekkäin lastenvaunujen kanssa eivätkä näytä ollenkaan välittävän minkä tilan vievät, saati sitten väistävän ketään.

Vierailija
37/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen just tämä asia oli taas ajankohtainen.

Noin 40 vuotias ura nainen käveli 5 vuotiaan poikani nurin.

En sitten viittinyt ite tuota tätiä väistää kun kävelin joitakin metrejä pojan perässä.

Kiukkuisia katseita sain kun olkapää kolahti tätin olkapäähän.

(olen siis 180cm/90kg atleettinen mies. Irokeesillä )

Vierailija
38/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä suurkaupungissa on valtava kirjo kulttuureja ja niiden mukana tapoja. Sen ainakin olen huomannut, että nuoret arabimiehet, varsinkaan porukassa liikkuessaan, eivät ainakaan väistä tällaista vaatimattoman näköistä, keski-ikää lähestyvää naista.

Vierailija
39/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

totaalisesti siihen, että mun piti kauppakeskuksessa kävellessä olla koko ajan se, joka väistää. Päätin sitten, että seuraavaa en väistä. Niinpä me sitten törmättiin tämän naisen kanssa, joka sitten mussutti miehelleen siitä, kun mä kävelen päin. Mitenköhän kummassa mä olen just se, kenellä on väistämisvelvollisuus? Miksi se toinen nainen ei olisi voinut väistää mua? Argh...

Vierailija
40/40 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

totaalisesti siihen, että mun piti kauppakeskuksessa kävellessä olla koko ajan se, joka väistää. Päätin sitten, että seuraavaa en väistä. Niinpä me sitten törmättiin tämän naisen kanssa, joka sitten mussutti miehelleen siitä, kun mä kävelen päin. Mitenköhän kummassa mä olen just se, kenellä on väistämisvelvollisuus? Miksi se toinen nainen ei olisi voinut väistää mua? Argh...

Ihan viitaten tuohon "ulkomaiseen" (ei siis päde kaikkiin muihin maailman maihin mutta ymmärtänette tarkoitukseni) käytäntöön. Se törmäilemisen vähyys tulee siellä siitä, että KUMPIKIN vastaantuleva väistää vähän. Ihmisvirrassa mennään toiset huomioon ottaen, ikäänkuin tanssien. Kun _kuka tahansa_ ajattelee, että on _toisten_ velvollisuus väistää, harmonia rikkoutuu ja alkaa törmäily.