Väistääkö ihmiset pientä lasta kadulla? Meidän lasta eivät väistä, vaan 3 v joutuu ite väistää.
Aika outoa minusta. Siis että me kävellään omalla puolella tietä, niiin joku mies (yleensä aina mies) kävelee suoraan lapsen eteen uhkaavasti tuijottaen. Eihän se pieni lapsi nää kuin isot jalat, jotka sitten joutuu kiertämään.
En oo aiemmin tajunnu että täällä vihataan lapsia ihan näin paljon...
Kommentit (40)
Mietin jo että onko meissä jotakin vikaa.
että kun varmasti kuljen oikeaa puolta niin joku tulee vastaan eikä varmasti väistä. Sama tilanne toistuu esim. ostoskeskuksissa
Usein tilanne on kyllä se, että aikuiset eivät huomaa pientä lasta. Meillä tyttö kävelee minun vieressä ja pitää kädestä kiinni eli ei todellakaan hypi missä sattuu. Ottaa päähän kun ihmiset eivät yhtään katso eteensä, jos paljon ihmisiä saa koko ajan siirrellä tyttöä joko minun eteen tai taakse suojaan, koska muuten aikuiset jyräävät hänet ihan täysin. =/
ei siinä ole naisia ja lapsia ajateltu pätkääkään.
ihmetyttää kyllä aikuisten ja nuorten miesten loputon uho. että ihan kaikille pitää uhota. jopa naisille ja lapsille. säälittävää jotenkin.
Se on ikävää! Aletaanko vastarintaan? Aletaan me naiset kävellä vaan suoraan ja annetaan miesten väistää! Lapsia tietysti väistämme :-)
On tosi kurjaa. Tänään viimeksi mies käveli päin ja kääntyessään vielä huitaisi 3v poikaani laukulla päähän.
Sen verran kovat hartiat niillä on.
En kyllä käsitä miksi suomalaiset miehet käyttäytyvät näin. Varmasti tätä esiintyy muissakin "sivistyneissä" länsimaissa, mutta en usko, että ihan tässä mittakaavassa. Toivottavasti olen oikeassa, muutoin ei edes muutto auta asiaan. :-(
Minulla taas ei oikeastaan koskaan ole tuo päällekävelijä ollut mies vaan lähes poikkeuksetta keski-ikäinen nainen....
masentuneita. Varmasti tämäkin asia osaltaan vaikuttaa. Jos ympäristö suhtautuu negatiivisesti ja lapsi kokee olevansa kirjaimellisesti ylikäveltävä.
Tytöillä se väistely jatkeluu vielä naisenakin, mutta pojat mieheksi varttuessaan irtautuvat siitä ja jatkavat sitä samaa pahaa mitä itse ovat lapsena saaneet osakseen.
Bussissa tulee ihmiset rattaiden päälle, kadulla ei väistetä lapsia ei rattaita. Tosi surullista. Lapsi vaille 3v on muutaman kerran kysynyt, minne setällä/tätillä on kiire, kun ollaan jääty jalkoihin.
Sanonkin usein miestäni "kaksivuotiaaksi" kun ei osaa väistää vaikka mulla olis kuuma kattila käsissä.
ja minä en siis tosiaankaan väistä,on mulla sen verta hartioita että tulkoon vaan... Oonki saanu pari kertaa "vitun lehmä"-huudot,kun pissikset ei viitti väistää... Mun mielestä aika järkkyä... =)
koen samaa kuin sinäkin. Hivenen siihen auttaa jos muistan kävellä ns. nokka pystyssä. Leuka ei saa yhtään laskea kun vastaantulija tulee kohdalle. Se auttaa joskus, mutta ei ole mulle luontainen asento, joten aika usein unohdan sen, kävelen pää alaspäin ja taas olkapäät rytisee kuin äijät törmäilee. *huokaus*
Vanhukset menevät ihan "iholta" ohi vaikka tilaa olisi muille jakaa, miehet tosiaankin kävelevät päin vaikka olisivat väärällä puolella tietä jne.
Niitä tulee lauma fillareilla vastaan ja mihinkään päin ei väistetä. Siinä saa sitten itse hypätä ojaan ettei jää alle.
kyllä ne aikuiset miehet niitä pahimpia tönijöitä, eteentunkijoita ja selästä puskijoita on, ei siitä mihkään pääse. ja nuoret miehet ottaa mallia.
Ainoastaan paikoissa, joissa on paljon ihmisiä pitää huolehtia lapsesta, koska ei ihmiset hoksaa katsella lattianrajaan. En minäkään, myönnettäköön.
Väljemmissä paikoissa, kuten kävelyteillä, puistoissa jne. en ole ongelmaan törmännyt, mutta voi toki olla siitäkin kiinni, että meidän 3-v reippaana tyttönä käy jututtamaan jokaista vastaantulijaa... Sulattaa nimittäin yrmyimmänkin ukkelin ilmeen kun reippaana tervehtii ja kyselee kuulumisia.
Kun taas nuoret pojat ovat aina auttamassa, tulevat vaikka sieltä linja-auton perästä kysymään voiko auttaa. Me asutaan täällä keski-suomessa, onkohan täällä vaan niin v''ttuuntuneet keski-ikäiset naiset ;) Huomasin kyllä saman Helsingissä, varsinkin Stockmannilla ne mummot on ihan kamalia!! Hui, en sinne kyllä toiste lasten kanssa tohdi mennä, ihmisvihaajia suorastaan!
tai ostoskeskuksissa tai muussa kaupassa.. monta kertaa oon saanu ilkeet mulkasut,kun huudan tytölleni kovaan ääneen,että väistä vähän,kun ei ne aikuiset ihmiset osaa!!! Raivostuttavaa... oikein rupes v-ituttaan...