Ottaisitko Shetlamminlammaskoiran 8kk ikainen uros pennun? Meille tarjotaan ilmaiseksi.
Miehen tyokaveri tarjoaa kyseista koiraa, han eroaa kumppanistaan ja heilla oli kaksi koiraa ja toinen jaa heidan naapuriin mutta talle toiselle etsivat kotia.
Olemme olleet etsimassa koiraa, mutta ei kylla juuri tuota rotua. Meilla on kaksi lasta 4v ja 8v, mitenkohan tulisi toimeen jos siis oletetaan etta koira on ihan jarkeva??
Kommentit (15)
en miettisi sen ottamista sen hinnan perusteella.
t. Allerginen
Miten tulee lasten kanssa juttuun? Se on tarkeinta.
Haukkuvatko noin yleisesti paljon?
Ja joo ei ole nyt hinnasta kyse ollenkaan, olin etsimassa pentua (pari rotua oli mielessa) ja nyt tarjotaan tallaista, koiralla ei ole papereita.
ap
en maksais mitään. entisenä useemman sheltin omistajana sanon että kyl ne on aika kovia räksyttään tätä nykyä vielä pahempia kun aiemmin. entistä vilkkaampia mistä en pidä.
mut kukin tyylillään. sekarotusuus ei muhun iske.
"Papperiton= sekarotuinen"
Olet todella huvittava!
-Useamman "sekarotuisen" Irlantiin rekisteröidyn vinttikoiran omistaja.
Koira on laumaeläin. Sille on suuri stressi, kun lauma hajoaa. Nyt siltä pennulta hajoaa sekä sen ihmislauma että koiralauma. Vaikka koira olisi alunperin ihan täyspäinen, ei tuollainen laumojen hajottaminen tee kovin hyvää. En tunne shettiksien fysiologiaa riittävästi, että tietäisin, koska niillä on "murrosikä", mutta noihin aikoihin voi yleensä sellainenkin koiralle iskeä. Murrosikä on siis kausi, jolloin koira ikäänkuin tarkistaa oman asemansa laumassa ja saattaa käyttäytyä hyvinkin uhmakkaasti. Siinä iässä se tarvitsee, ihan kuin lapsikin, vakaan ympäristön ja päättäväiset kasvattajat.
Jos siis ole valmis kohtaamaan tuon koiranuorukaisen kanssa hieman erilaisia vaikeuksia kuin ihan pennun ottamisessa, niin siitä vaan. Itse en ole henkilökohtaisesti tuntenut kuin kaksi shettistä, mutta molemmat olivat erittäin tottelevaisia ja herkkiä koiria. Heidän omistajansa totesi rodusta, että yleensä shettisten omistajilla hihna on jotain, joka roikkuu olkapäällä kaiken varalta. Tämä kaveri nyt tosin on kouluttanut koiria lapsesta asti ja sillä on kaikki koirat olleet, rodusta riippumatta, kuin ihmisen mieli.
Kun menette katsomaan koiraa näette heti onko se arka. Arat Sheltit haukkuvat enemmän ja ne ei oikein sovellu lapsieprheeseen, koska stressaantuvat niin helposti.
Muutenhan nuo ovat luonnostaan hyvin käyttäytyviä koiria. Joita lapsikin pystyy taluttamaan. Tosi oppivaisia ja tottelevaisia. Eivät karkaile.
Kysy pelkääkö se vieraita ihmisiä.
Urokset on yleensä tässä rodussa rohkeampia ja soveltuvat mielestäni paremmin lapsiperheeseen kuin nartut. Nartut on herkempiä luonteeltaan.
Tämä rotu ei kestä kovia otteita. Näillä on keskiverto koiraa parempi kuulo, eikä ne pidä metelistä. Sheltille ei tarvitse koskaan huutaa.
Ottakaa ihmeessä jos vaan teistä koira pitää, kun menette katsomaan sitä.
Aivan ihanan kiltti koira. Ei räksyttänyt, tottui hyvin perheen menoon, ei ollut mitenkään ihmisarka. Olen kuullut, että sheltit saattavat olla arkoja, mutta ei tämä tyttö ollut. Ainoan kerran muistan pelästyneen kun maalla lehmän näki ja lehmä sanoi "MUUUUU!".
ei ole kokemusta. Mutta meillä siis kaksi narttu-shelttiä ja molemmat aistii tosi upeasti kaikkien mielialat ja tulee lohduttamaan jos on surullinen, menee pois jos mies räyhää yms. Pysyvät tosiaankin nätisti metsässä esim ilman mitään hihnoja ja tulee luokse kun pyytää yms.
Negatiivisena puolena mainitsen itse haukkumisen. Meillä kieltämättä kaksi koiraa jotka vielä "yllyttävät" toisiaan! Mutta noin pienen pennun kanssa myös siitä haukkumisesta voi opettaa eroon!
Meillä koirat ovat tottuneet pikkuhiljaa lapsiin kun meille tullut ensin koirat ja vasta sitten lapset. Koirat ymmärtävät että ne ovat lauman alimpana ja lapset heidän yläpuolellaan.
Itse suosittelen kyllä rotua jos koiraa harkitsee
että lemmikkejä EI KOSKAAN saisi antaa ilmaiseksi. Olivat sitten mitä tahansa!
En ymmärrä miten ero voi olla syy luopua lemmikistä. Ja jos eläimestä pitää luopua, ei sitä todellakaan vaan lykätä jollekulle joka sen suostuu ilmaiseksi ottamaan, vaan etsitään koti joka haluaa nimen omaan tuon koiran.
Ei eläimet ole mitään kertakäyttötavaraa mikä vain pistetään eteenpäin kun siitä ei enää tykätä : (
ja muita vastaavia tapauksia tiedän myös
Voi ottaisin, haaaveilen juuri sheltiestä, kun collie tuntuu vähän liian isolta. Ja tuollainen iso pentu olisi ihanteellinen!!! Ellet ota, lähetä mulle :-).