Tupakoivat vanhemmat ja päiväkodin kuivauskaappi!
Hyi mikä haju tarttuukaan lapseni ulkovaatteisiin, kun niitä kuivatetaan päiväkodissa kuivauskaapissa! Tupakoivien vanhempien lasten vaatteet saastuttavat lapseni vaatteetkin haiseviksi.
Onko kukaan kieltänyt lastensa vaatteiden kuivaamista kaapissa tästä syystä? Vai olisikohan aiheellista kieltää vaatteiden kuivatus haisulivanhempien lasten vaatteiden osalta? Allergianikaan ei pidä tästä. en tiedä, että polttavatko vanhemmat sisällä, kun näin haisee...
Kommentit (9)
Tiedän syylliseksi yhden pojan vanhemmat. Tuon pojan vaatteet siis haisevat.
ap
Näin talvi aikaa kun ihmiset lämmitävät takkojaan ynm. kaiken maailman roskalla on ilmassa aika paljon savun hajua joka tarttuu vaatteisiin.
Meillä on täälläpäin on vielä tuo, mikä tuo nyt on missä poltetaan ihmisille kaukolämpöä. isosta piipusta tulee paljon savua.
Kerran töissä asiakas vlitti, kun haisen niin kamalasti ian tupakalle. En polta, eikä meillä polta kukaan. En vietä aikkani tupakan savussa vaan ihan oikeassa saastesavussa.
Tupakoitsijan mielestä tupakointi on hänen oikeutensa ja mahdolliset savu/hajuhaitat muiden ongelmia. Minuakin ällöttää tupakalta haisevien lapsiparkojen vaatteet, mutta...
Miksi ihmeessä tupakoijat ottavat henkilökohtaisena loukkauksena, jos asiasta mainitsee? Toki tiedän, että on olemassa huomaavaisiakin tupakoijia.
Asuin kerran kerrostalossa, jonka alakerrassa oli yksi toimistohuoneisto. Työntekijät tupakoivat ulkona toimiston edustalla melko lähellä pyykkituvan kuivaushuoneen ilmanottoluukkua. Kerran kysyin ihan ystävällisesti ja rauhallisesti, tietävätkö he, mihin ilma tuosta luukusta menee, ja kerroin, että minulla on juuri puhtaat pyykit kuivumassa kuivaushuoneessa. Vastaus noin nelikymppiseltä naiselta oli aika tyrmistys: sössöttävän lepertelevällä äänella "ai on sulla pyykit siellä, voi kun kiva, juu on se kiva että sulla on pyykit siellä..." HÄH? Sitä hämmästyy, kun itse kokee kasvaneensa järkeväksi aikuiseksi (olin silloin muistaakseni 25) ja toimii aikuisten tavoin ja teini-iän temppuilut on takana päin, ja saakin vastaukseksi itseään vanhemmalta jotain noin lapsellista. Uskomatonta käytöstä!
ja inhoittaa oikeasti joidenkin tupakalle haisevien vaatteet kaapissa. Ensin kaikki kosteana ja höyry kiertää ja löyhkää... kyllä haju on ikävä, kun niitä laittaakin sinne.
Yksi mitä ei aina ajattele hajuista, on myös lasten rukkaset. Ne ovat kerta kerran jälkeen hikoilun myötä alkaneet haista, eikä aina kuivu kunnolla. Rukkasista tuleva haju on karmea. Pesun kestäviä rukkasia voisi pestä ja kääntää nurinpäin tai vetää vuoren ulos kuivatessa kotonakin.
Päiväkodissa olen törmännyt ihmisiin jotka laittavat kuivauskaappiin lasten märät rukkaset esim. pyykkipojalla parittain ja tangolle, ilma ei kosteudessa oikein kulje ja lopulta sisäpuoli on märkä. Kurarukkaset haisevat myös, kun ovat jääneet sisältä märäksi. "Paras juttu" oli kun eräs hoitaja laittoi kuivauskaappiin kuivumaan kurarukkaset topparukkasten kanssa päällekkäin, niin kuin ovat ulkoillessakin. Kuivaus oli ihan...
Seuratkaa lastenne villasukkia, onko niitä otettu saappaista pois sisääntulon jälkeen. Minulla on kokemusta ettei, lapset usein itse riisuvat saappaat paikalleen ja sukat saattavat jäädä kosteana saappaaseen.
Eihän nykyään polteta kodeissa tai autoissa, ainakaan lapsiperheissä, joten lasten vaatteetkaan ei siten haise.
Meillä Espoossa löytyi kolme tupakoivaa vanhempaa kerralla päiväkodin kuivauskaapista. Tilanne on nyt vielä akuutti, mutta poliisit on jo paikalla. Ei tietääkseni uhreja tähän mennessä... Haju on hirveä ulos asti.
Tupakka ei haise hyvältä, itse en polta. Koskaan ei ole silti tullut mieleenkään mietiskellä tuollaisia asioita. Tupakoitsijan lapsihan on tosiaan syyllinen vanhempiensa valintoihin, kulkekoon märissä vaatteissa kun on tuollaiset olosuhteen elämälleen valinnut, vai?
Juuri sinunlaistesi vanhempien takia päiväkodissa on miljoona sääntöä eri asioille ja kaikki luovuus ja ex tempore on lopetettu. Sääntö siitä ja sääntö tästä! Muuta muutamaksi vuodeksi Afrikkaan katselemaan todellisia ongelmia!
pieninäkin määrinä.
Jos mainitsee vaikka kuvaamastasi asiasta niin se tulkitaan nipotukseksi.
(Mäkin haistan meidän pihalle asti 60m päähän kun naapuri polttelee tupakkaa... Kesällä kerrostalossa oli raivostuttavaa kun alakerran naapurit imeskeli tupakkaa parvekkeella kun oma vauva nukkui yläpuolella..)
T: entinen tupakoitsija joka havahtui asiaan vasta pari vuotta lopettamisen jälkeen.