Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuinka kauan olit kotona lapsen syntymän jälkeen?

Vierailija
04.03.2009 |

Ja miksi juuri sen verran?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi neuvolassa käytiin.

Vierailija
22/31 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä olen kotona, elokuussa pakko kai mennä töihin kun nyt jo rahat loppu ja jouduttiin ottamaan lainaa että selvitään entisistä lainoista. Eli lapsi olisi 1v7kk kun hoitoon menisi.

Syy siis raha, muuten tahtoisin vielä olla kotona sen kanssa. En pidä työstäni, pidän lapsestani. Mutta ei vaan voi velkaantua enää enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion olla vielä siihen asti kun esikoinen menee kouluun ja kuopus täyttää 3v. Keskimmäinenkin on silloin 5v.

Yhteensä siis tulee (ainakin) 7v kotiäitiyttä ja se on ihan hyvä ratkaisu.

Esikoinen ei siis tarvitse ollenkaan päivähoitoa ja keskimmäinen ja kuopus ovat mielestäni tarpeeksi isoja hoitoon menijöitä eikä ole "kuin" kaksi joista maksetaan hoitomaksua.

Vierailija
24/31 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syntyi kesäkuun lopussa ja meni hoitoon elokuun alusta (kun oli siis täyttänyt 2v kesäkuun lopussa). Halusin ehdottomasti olla kotona niin pitkään että lapsi on 2v. Lapsen kummi (ja paras ystäväni) on lto (ja yksityisen pk:n johtaja) ja hänen kanssaan keskustelu aiheesta vahvisti päätöstäni. Halusin lapsen myös aloittavan elokuun alusta pk:ssa koska silloin oli parempi mahdollisuus päästä tiettyihin lähipäiväkoteihin kuin jos olisi aloittanut joulun jälkeen / keskellä kautta. Jos ei olisi ollut tätä "rajoitetta" olisin ehkä ollut kotona vielä siihen asti että lapsi on 2,5v eli joulun yli.

Kolme vuotta tuntui liian pitkältä ajalta ajatellen ihan omaa ammatillista osaamistani. Sen sijaan kun menin töihin tein ekan vuoden 4,5h työpäivää ja lapsi oli hoidossa 8-13:30.

Vierailija
25/31 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olisin ollut varmaan vielä kauemminkin, mutta sain hyvän työpaikan ja saatiin lapsi yksityiselle hoitajalle ihan kodin viereen.

Vierailija
26/31 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kotona esikoisen syntymästä saakka, nyt on kolmas tulossa. Haluaisin olla kotona vähintään siihen saakka kun kolmonen on 3v ja senkin jälkeen tehdä lyhyttä päivää tms. koska sitten meillä on noita pikkukoululaisia ja mies on työnsä vuoksi viikkokaupalla välillä poissa. Itselläni on työpaikka odottamassa mutta työ olisi vuorotyötä, eli ei ole kovin helppo yhdistelmä. Eka-tokaluokkalaiset eivät voi olla yksin kotona esim. puoli kymmeneen illalla. Mutta en sitä vielä murehdi, tässä on aikaa sitten löytää toinen työpaikkakin tai mistä sitä tietää jos lasten hoito illallakin järjestyisi esim. mummovoimin(jos muutamme samalle paikkakunnalle mummon kanssa joskus).

Vierailija
27/31 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti palata opiskelemaan tutkinnonuudistuksen takia ja muutenkin alkoi seinät kaatua kotona päälle. Olen itse mennyt 2-vuotiaana tarhaan enkä koe siitä mitenkään kärsineeni, joten siksikin kynnys oli matala, etenkin kun lapsi pääsi ihanaan, alle 30 lapsen tarhaan jossa ihanat hoitajat. Mieli olisi voinnut muuttua jos olisi ollut joku 130 lapsen jättitarha :P

Vierailija
28/31 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi meni miltei tasan vuoden ikäisenä hoitoon ja minä takaisin koulunpenkille. hyvin on toiminut aina.

Vierailija
29/31 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut olla kotona kauempaa, aloin tulla mökkihöperöksi ja miehenikin halusi jäädä kotiin lasten kanssa.

Vierailija
30/31 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin kun vanhempainvapaa päättyi. Toisen lapsen jälkeen menin töihin n. 1 v 4 kk syntymästä, kiva oli jo mennä töihin tienaamaan.

Sen voin kuitenkin vielä lisätä että lapset ovat aloittaneet hoidossa vasta myöhemmällä iällä, n. 3 vanhoina ja silloinkin vain 2 päivää viikossa.

Ideaalitilanne siis- perheemme on saanut kaiken. Lapset kotihoitoa ja äiti ja isä työn.

Vierailija
31/31 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa meilla edelleen. Toisen lapsen kohdalla onneksi lomat osui juuri siihen, joten olin kotona melkein viisi kuukautta. Tosin tein sitten lyhennettya paivaa jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan