Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myrkkyä tuttipulloissa ja tuteissa!

Vierailija
03.03.2009 |

linkki: http://www.bebes.fi/tietoa_aitiydesta/imetys/bpa_tiedot e.html

Voiko tässä olla syy lapsettomuuteen ja siihen että työt "aikuistuvat" liian nuorena?

"Bifenoli A on hormonihäiritsijä ja aiheuttaa soluissa samantyyppisen reaktion, kuin estrogeeni hormoni. Jopa vähäisen altistumisen on osoitettu aiheuttavan mm. seuraavia terveysriskejä:

* eturauhas- ja rintasyöpä

* ennenaikainen puberteetti

* siittiöiden määrän väheneminen

* ylivilkkaus

* keskenmeno

* diabetes

* immuunijärjestelmän häiriöt"

Eli ostakaa lasituttipulloja (saa ainakin nettikaupasta) tai MAM ultivent-pulloja.

Jenkeissä on avent airflex pulloja jotka ovat bpa-vapaita, mutta niitä ei ole vielä suomessa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako niitäkin lasisena? Ei ole ollut nokkamukeja meidän perheessä käytössä moneen vuoteen, mutta syksyllä vauva syntyy ja joskus taas tarvii nokkamukejakin...

Vierailija
2/19 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nokkamukeja löytyy varmaan sellaisia jotka ei sisällä bpa:ta, koska niitä kai yleensä tarvi keitellä? Bpa:han tekee muovista keitetettävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku kaivaa sen ketjun?

Vierailija
4/19 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuossa on nyt pikkuisen mainostamisen makua..

Vierailija
5/19 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkky ei nimittäin erity muuta kuin lämmössä. Annan vauvalleni maidon huoneenlämpöisenä.

Vierailija
6/19 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mitä myrkkyä on tuteissa?

Vierailija
7/19 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäkää jos on noin vaikeeta elämä.

Monikohan vauva maailmassa käyttää tuttipulloa? Tuttipullot ovat olleet käytössä kymmenien vuosien ajan, luulisi että JOTENKIN näkyisi syöpätilastoissa. Mutta mikä tahansa uppoaa rahvaaseen kun tarpeeksi dramaattisesti asian ilmaisee... Onneksi sitä itse on saanut vähän älyä syntymälahjaksi.

Vierailija
8/19 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen juottanut lapselleni huoneenlämpöistä ja jääkaappikylmää maitoa silloinkin kun ainut oli käytössä ja nuoremmalle oli avent, ja edelleen huoneenlämmössä ja jääkaappikylmänä

Vierailija
9/19 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikohan vauva maailmassa käyttää tuttipulloa? Tuttipullot ovat olleet käytössä kymmenien vuosien ajan, luulisi että JOTENKIN näkyisi syöpätilastoissa. Mutta mikä tahansa uppoaa rahvaaseen kun tarpeeksi dramaattisesti asian ilmaisee... Onneksi sitä itse on saanut vähän älyä syntymälahjaksi.

ja bpa on siihen iso syy. Kannattaa työntää pää sinne pensaaseen ja sormet korviin niin välttyy kaikelta pahalta.

Vierailija
10/19 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasisia pulloja on käytetty sitä ennen ja rinnalla muovisten kanssa.

niin, ja kyllä vaikuttaa tosiaan tämän lainaamani tekstin kirjoittaja älykkäältä niinkuin itse mainostaa! ja oikein ymmärtäväiseltä ja suvaitsevaiselta ihmiseltä!

Vierailija
11/19 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselleen juota! Pullo keitetään, se jäähtyy ja sen jälkeen siihen laitetaan maitoa, jota lapsi juo. Mitään liukenemista ei käsittääkseni enää tässä vaiheessa tapahdu. Pestäänhän lasten astioita fairyllakin, mutta ei sitä fairya lasten suunun asti mene.

Eli vääntäkää nyt mulle rautalangasta, miten tuota myrkyllistä ainetta päätyy maitoa juovan lapsen elimistöön? Ja siis vielä tuossa määrin, että sillä voisi olla terveysvaikutuksia?

Vierailija
12/19 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viistoista (ilmeisesti tyhmä?) odottelee edelleen vastausta siihen, miten tuota myrkyllistä ainetta pääsee lapsen kehoon. Siis jos sitä alkaa liueta siinä vaiheessa, kun pullossa olevaa nestettä lämmitetään yli 80 asteiseksi.

Pikkasen taas shokeeravalla otsikolla varustettua hysterisointia? Eikä yllätys, että löytyy joltain imetyssivustoilta...

Vierailija
13/19 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole 15, mutta luin sentään viestin kunnolla. Sitä 80 asteeseen lämmitettävää nestettähän EI JUODA, joten kysymys on ihan aiheellinen.

Vierailija
14/19 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäni tyhmäksi, kun en tajua, miten normaaliin - suunnilleen kädenlämpöiseksi lämmitettävään tai korkeintaan hieman lämpöiseen - maitoon voi liueta tuota myrkyllistä ainetta.

15 eli 16

Vierailija
15/19 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas siis vain paniikkihakuista mouhkaamista?

Vierailija
16/19 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ovat kuumia pullossa, vaikkei niitä 80-asteisena lapselle syötetäkään.

artikkelissa mainitaan että tuota muoviyhdistettä käytetään muissakin tuotteissa kuin tuttipulloissa. aion itse ainakin tarkastaa kaikki muovilautaset ja mukit kotona...

Vierailija
17/19 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan vellejä lämmitetä. Lapsi juo ne pillillä purkista.

Mutta jos nyt ihan hysteeriseksi alkaisi niin tarkistaisi esim. muoviset paistinlastat jne. kun niissäkin on tuota myrkkyä. Olikos se niin, että jos on kolmion sisällä 7 se tarkoittaa, että "myrkyllinen". Itse säikähdin aluksi asiaa, mutta koska uutinen jo niin vahna olen jo rauhoittunut ja samat pullot ja tutit on vielki käytössä. Mikroon, en vain enää viitsi laittaa muka mikron kestäviä muovilautasia.

Vierailija
18/19 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei kannattaisi käyttää BPA-vapaita tuotteita jos se kerran on mahdollista? Miksi puolustella henkeen ja vereen myrkyllisiä aineita?

Voisin hyvin kuvitella vastaavan vauvapalstan Kiinassa kun joku kertoisi että maitojauheesta on löytynyt melamiinia. Heti ryntäisi kymmenen äitiä puolustelemaan myrkyllistä tuotetta että kun he ovat sitä käyttäneet esikoiselleen jo vuonna yksi niin eihän siinä voi olla mitään vikaa, ihan turhaa hysteriaa vaan.

Vierailija
19/19 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tekniikkatalous.fi/kemia/article57671.ece

tuolta voi lukea imetyspuolueetonta faktaa.

jos hiukan on järkeä päässä niin varmaan kannattaa välttää tollaisia myrkkyjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi