Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsi rikkoo kaupassa vahingossa jotain arvokasta, joudunko maksamaan sen?

Vierailija
03.03.2009 |

Onneksi näin ei ole käynyt, mutta kahden pienen kanssa kaupassa käynti on välillä hikistä puuhaa kun pitäisi yrittää itse keskittyä ja samalla vahtia, etteivät lapset tuhoa kaikkea. Mietin vaan, että jos vahingossa jotain kävisi niin kuka sen maksaisi? esim. pöydältä tipahtaisi joku kallisarvoinen vaasi tms. johon ei olisi itsellä edes varaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monilla kaupoilla on vakuutus noita varten, koska eivät halua pelotella asiakkaita, mutta lain mukaan sä olet siitä vastuussa, jos sitä vakuutusta ei satu olemaan.

Vierailija
2/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minun vanhempana korvattava lapseni aiheuttama vahinko kaupassa?

Pienten lasten vanhemmat voivat joutua vastuuseen lasten aiheuttamista vahingoista, jos ovat laiminlyöneet lapsen valvomisen. Kuitenkin elinkeinonharjoittajan tulee huolehtia siitä, että kaupassa on turvallista liikkua. Kaupassa sattuvat vahingot ovat yksittäistapauksia, joten riitatilanteessa niiden tulkitsemiseksi tarvitaan todennäköisesti kunnallisen kuluttajaneuvojan apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varman kaupasta ja tuotteen arvosta... Kerran siskontyttöni rikkoi jonkun kipon ja kiikutettiin sitten se kassalle niin ei tarvinnut maksaa. Myyjä oli jopa vähän hölmistyneen oloinen kun tarjouduttiin se maksamaan. Tosin ei ollut mikään aaltovaasi kyseessä...

Vierailija
4/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen se vahinko pitäisi kärsiä, jos et sinä?

Lähtökohtaisesti pitäisi olettaa, että sinä olet vastuussa. Sitten jos käy tuuri, kaupalla on vakuutus, mutta sitten olettekin onnekkaita.

Jos on tarve menää kauppan jossa kallista irtaimistoa, eikä voi olla varma että lapset pysyy kurissa, niin sitten on varmaan parasta mennä ilman lapsia tai jättää kokonaan menemättä.

Jään todellakin ihmettelemään tuota ...." vaasi johon ei itselläkään ole varaa..."

Siis köyhät eivät ole vastuussa tekemisistään?

Vierailija
5/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole niin sitten on omaa tyhmyyttä ja saat kyllä ihan itseäsi syyttää kun lasku kolahtaa postiluukusta. Vakuutushan korvaa alle 12-vuotiaan tahallaankin aiheuttaman vahingon.

Vierailija
6/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen aloitus. Olet varmaan 80-luvulla syntynyt?

Minä, 80-luvulla syntynyt, ei-ap, pidän aloitusta ihan yhtä outona. Ei kannata yleistää ja tehdä väkisin kaikesta ikäryhmäkysymyksiä.

Jotkut ihmiset vain ovat, iästä huolimatta, sitä mieltä, että aina on löydyttävä "joku, joka korvaa". Esim. 58-vuotias isäni kuuluu tähän ryhmään.

Vierailija
7/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa lapsi onnistui vetämään lasikupin alas. Ei se aina ole huonoa kasvatusta ja silmällä pitämättömyyttä, vahinkoja sattuu aikuisillekin!

Vierailija
8/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö tiputti kaupassa vesiväritt lattialle (no, joo, ei ole arvokas mutta kuitenkin), otin hyllystä toisen paketin ja vein ne molemmat kassalle maksaakseni rikkoontuneen ja ostaakseni ehjän. Myyjä sanoi ihmeissään ettei tietenkään meidän tarvitse niitä maksaa.

Vierailija
9/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vain ovat, iästä huolimatta, sitä mieltä, että aina on löydyttävä "joku, joka korvaa". Esim. 58-vuotias isäni kuuluu tähän ryhmään.

Vierailija
10/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä aloitukseni. Mutta ihan yhtälailla voisin kysyä jos itse vahingossa särkisin jotain kallisarvoista. Ja nyt puhun siis puhtaasta vahingosta. Toki otan vastuun jos se minulle kuuluu mutta siksi juuri kysyin kun en tiedä kuinka nämä yleensä menee. Vahinkoja sattuu varmasti kaikille. Anteeksi tyhmyyteni

Vierailija
11/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainahan se joku löytyykin. joskus se olet sinä ja joskus minä ja joskus joku muu

Niin, aina löytyy joku korvaaja, tietysti. Jos olisit yrittänyt ymmärtää kirjoittmaani, tarkoitin tietenkin, että joidenkin ihmisten mielestä on aina löydyttävä joku MUU, joka korvaa heidän aiheuttamansa vahingon, kun eivät itse ole mielestään vastuussa mistään. Ja tähän ryhmään kuuluu 58-vuotias isänsä, joka on aina sitä mieltä, että HÄNTÄ on huijattu/kohdattu kaltoin tms.

Kerran hän esim. jätti Kallion kaupunginosassa auton ovet lukitsematta - takapenkillä minun arvokas kitarani, vaikka olin vannottanut, ettei sitä pidä jättää näkyville edes lukittuun autoon. No, YLLÄTTÄEN kitara varastettiin. Tällöinkään syy ei ollut isäni, vaan korvaajan oli löydyttävä jostain muualta. Tämän nyt oli off topic, enkä tarkoita tässä ap:ta, joka jo puolustautuikin. Eiköhän lapseen päde tässä tapauksessa samat säännöt kuin siihen, että aikuinen rikkoisi jotain vahingossa; lapsen tapauksessa taloudellisen vastuun vain kantaa huoltaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi