Matematiikanopettaja sanoi tutulle 9-luokkalaiselle pojalle
jolla matikka 10, että ei kannata lukiossa ottaa pitkää matikkaa - se on niin vaikeata, ettei hänkään,opettaja, sitä osaisi. :=O
Kommentit (21)
Tiedoksi vaan tosikoille teineille ja teinien vanhemmille!
t. yläkoulun ope
Tiedoksi vaan tosikoille teineille ja teinien vanhemmille!
t. yläkoulun ope
peesi, tää on aika hauska ketju. Näistä mammoista osa on aika tosikoita... Onkohan toi nyt oikea ongelma...
ja valittaa joskus kun ei tajua alakoululaisemme matikantehtäviä. ;)
ja valittaa joskus kun ei tajua alakoululaisemme matikantehtäviä. ;)
"Alakoulun matikka onkin paaaaljon haasteellisempaa kuin lukion pitkä matikka!
ja valittaa joskus kun ei tajua alakoululaisemme matikantehtäviä. ;)"
Kyllä mies toki lukion pitkästä matikasta selvisi puhtaalla kymppirivistöllä.
Oikeasti jos lapsemme joskus menevät lukioon ja jos heillä on matikkapäätä niin kannustan pitkän matikan valitsemiseen jos yhtään haaveilevat ammateista joiden opinnoissa matikasta on hyötyä (ja niitä on paljon). Itseäni joskus opiskelupaikkaa miettiessä harmitti kun monella alalla jotka silloin lukion kolmannella olisivat minua kiinnostaneet oli käytännössä pitänyt olla lukenut pitkä matikka. Toisaalta olihan se kiva rentoutua lyhyen matikan tunneilla ja saada kuitenkin hyviä arvosanoja.
Minulla oli 9 matikassa, fysiikassa ja kemiassa.
Selvisin ihan hyvin pitkästä matikasta. Mutta se oli 90-luvun alku puolella.
oli 7. Joten aika ihmeellinen kommentti!
ei tuollaista kannata valita. Miksi opiskella jotakin joka ei edes kiinnosta
puhua tuon ikäiselle lukion pitkästä matikasta.
puhua tuon ikäiselle lukion pitkästä matikasta.
et taida olla ihan välkyimmästä päästä....
Etenemisvauhti on mielestäni jopa nopeampi kuin yläasteella ja myös vaikeampaa kuin yläasteella. Mutta jos on numero 10 niin kannattaahan se pitkä sitten valita jos vielä kiinnostaa. Pitkän matematiikan eteen joutuu myös hyvä oppilas tekemään töitä.
Mitäs teet sitten kun palikkamatematiikka kyllästyttää?
Miten ihmeessä se opeksi muuten olisi päässyt, jos ei olisi suorittanut pitkää matikkaa hyvin arvosanoin, ja sitten vielä lukenut matematiikkaa yliopistossa. Ei ole nyt ysiluokkalainen ihan ymmärtänyt keskustelua, tai sitten valehtelee.
Itse opetan matikkaa yläasteella, ja kyllä minulla oli pitkässä matikassa numerot aina vähintään 9, monesti 10, ja kirjoitin siitä laudaturin. Ja yliopisto-opintoja on vaaditut määrät taustalla.
Enkä antaisi kymppiä oppilaalle, jonka taidot tai asenne on sellainen, ettei sillä lukiossa pärjäisi. Ei se lukio niin ihmeellinen ole. Itselläni ainakin nousi keskiarvo lukiossa, kun koulunkäynti oli kiinnostavampaa kuin yläasteella.
Minun miehelläni oli matikka 10, kun hän pääsi ysiltä. Hän valitsi pitkän matikan. Parin kuukauden jälkeen opettaja sanoi, että kandeis vaihtaa lyhyeen, ennenkuin sillä tekemättömyydellä jää kokonaan jälkeen.
puhua tuon ikäiselle lukion pitkästä matikasta.
Joo ei tosiaan kannata ihan purematta niellä kaikkia teinien sanomisia.
Enkä ymmärrä mistä ihmeestä tulee tämä käsitys, että pitkä matikka olisi jotenkin mahdotonta. Siinä se on aine muiden joukossa ja siitä selvitytyy kyllä jos on yhtään matemaattisesti lahjakas.
tuo ei ihan noin mennyt kuten ap kertoi.
- Joko poika pisti vähän omiaan, ehkä pehmittääkseen vanhempiaan ajatukselle ettei ottaisi sitä pitkää matikkaa tai jotain.
- tai sitten yuo oli opelta heitto, tilanteessa josta me ei tiedetä, provokaatio tms.
(se opehan on tietysti aikoinaan suorittanut sen pitkän matikan lukiossa)
se 9-luokkalainen ottamaan pitkän matikan. Nim. itse provosoitu :)
on ihan yhtä pätevä opettamaan sekä yläkoulussa että lukiossa, he vain ovat jostain syystä valinneet tai päätyneet jompaan kumpaan (ja opettaahan monet molemmissakin). Jännä, että aikuisillekin tämä taitaa olla epäselvää...