Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäriinkö? 3-vuotiaan vatsataudista.

Vierailija
03.03.2009 |

Alkoi viime yönä, kahden kolmen aikaan, rajuna alusta asti. Oksuakakkaa on tullut koko ajan, n. 25-30 kertaa kumpaakin, juonut ei ole paria desiä enempää. Vointi oli kohtalainen tuohon ip neljään, sitten väsähti, nyt nukkunut tunnin ripuloimatta ja oksentamatta. Kuumetta on n. 38.

Mua huolestuttaa, mutta uskallanko antaa nukkua vai herätänkö ja käyn näytillä? Painoa mennyt eilisestä reilu kilo.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nipistä vatsanahkaa ja jos ei palaudu takaisin kertoo kuivuudesta.

osta Osmosal tms. ja liuota mehuun, sitä ne sairaalassakin antavat

Vierailija
2/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun herää juottaisin vaikka väkisin.

Minä en kyllä ole mikään hoitoalan ammattilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osmosalia en saa menemään enkä mitään muutakaan. Kolmivuotias on hieman hankalan ikäinen, ei ymmärrä asiaa ja on kumminkin tarpeeksi fiksu kieltäytyäkseenkin.

Oksentaa samoin tein kun jotain antaa. Menen nyt nipistämään nahkaa.

Vierailija
4/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä kumminkin osmosalia vaikka millä lahjonnalla! Ruiskulla tai nokkamukista, jotta näet paljonko menee! Maku ei kuitenkaan ole kovin voimakas.

Vierailija
5/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan täysi torvi, mutta en pysty pakottamaan lasta juomaan. En Osmosalia, en mehua, en mitään. Ei pidä mehujäistä, ei ota edes lahjonnalla. Onko teillä oikeesti ollut sellaisia kolmivuotiaita, jotka tosi_rajussa taudissa ottavat kiltisti juomat???

Ei onnistu ei.

Vierailija
6/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin osmosalia joi mieluusti. Videota olen käyttänyt lahjontaan "valitse video ja pannaan päälle, kun olet ottanut tämän määrän juomaa". Ja sitten sopivaan kohtaan pausea päälle ja taas lähtee video käyntiin, kun on juotu. Tepsi meillä.

3-vuotias voi olla kyllä aika tomera. Kysy häneltä, mitä hän haluaisi oikein kovasti (ei ruokaa). Mehujää voisi tosiaan olla hyvä idea!

Vierailija
7/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes pahin oksentelu ja ripulointi loppunut, sitten antaisin juotavaa. Ei kolmivuotias nyt niin nopsaan kuukahda. Eri asia olisi vauvan kanssa. Ei kai pieni juo jos on vielä niin paha olo, että se tulee heti ylös.

Vierailija
8/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin siihen tarvittiin isänsä apua. Poika toisen jalkojen väliin seisomaan tiukasti kiinni käsistä ja jaloista. Toinen piti nenästä kiinni ja ruuttasi ruiskulla suuhun sen jälkeen suu kiinni.

Myönnetään että oli ihmisrääkkäystä mutta 5v veli oli juuri päässyt sairaalasta tipasta kun oli kuivunut, ei kerta kaikkiaan jaksettu enää mennä valvomaan sairaalaan lapsen vierelle

Vierailija
9/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne siellä sairaalassa muuta tee kun antaa äidille ruiskun käteen ja sanoo 5ml 4-5min välein jos tulee ylös niin pieni 8min tauko ja uudestaan tai vähän pienentää kerta annosta. Ohje sielläkin on jos ei vapaa ehtoisesti niin sitten väkisin. Nyt viereen istumaan ja toimi tuon ohjeen mukaan. Itse olimme kaksi viikkoa sitten 3vuotiaan kanssa saman asian takia sairaalassa ja tuo oli ohje sieltä. Tärkeää on että lapselta tulee jonkin verran pissaa päivän aikana.

Vierailija
10/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on monesti oksentanut heti juotuaan - ja sen jälkeen kieltäytynyt juomasta pariin tuntiin. Yleensä (meillä) ekana päivänä lapsi juo heikosti ja seuraavana päivänä juoma maistuu paremmin - ja pysyy sisällä.

Pitääkö pillimehusta? Tai anna vaikka vedella laimennettua omenatuoremehua mukissa ja pilli mukaan ja pyydä että ottaa huikan. Tai lusikoi sitä mehua lapsen suuhun.

Mutta pieniä määriä, niin näet pysyykö sisällä.

Onko tullut pissaa?

Vierailija
11/11 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vatsatautiselle lapselle sipsejä (saa suoloja ja pistää janottamaan). Mehujäät on hyvä, pillimehut toimii toisilla. Itse annan syödä ja juoda mitä tahansa jos lapsi on vatsataudissa. Jäätelö yms.

Ja pieniä määriä kerrallaan nestettä, muuten tulee ulos.

Ja kyllä pakotan kaikille lapsille nestettä alas, vaikka lääkeruiskulla. On se kuitenkin miellyttävmpää kun joutua sairaalaan tiputukseen.,..