Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita 7-8-vuotiaita jotka haluaisivat harva se yö nukkua

Vierailija
03.03.2009 |

äidin ja/tai isän vieressä?

Meillä poika nukkuu lähes joka yö äidin vieressä ja nyt kaivataan neuvoja miten "vieroitetaan" poika nukkumaan omassa sängyssään? Tähän tilanteeseen vaan ollaan ajauduttu ja poika ei enää tykkäisi nukkua omassa sängyssään ollenkaan. Tosin silloin kun nukkuu siellä niin nukkuu ihan heräämättä koko yön, että siinä ei ole mitään ongelmaa.

Eilen otin taas asian puheeksi ja poika aloitti valitusvirren siitä miten tylsä nukkua omassa sängyssä jne.

Onko parempi vaan olla kovana ja sanoa että tästä lähtien nukutaan omissä sängyissä ja piste. Vai miten muut samassa tilanteessa olleet olette suoriutuneet tästä ongelmasta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainoa lapsi ja nukuin 7-vuotiaaksi vanhempieni sängyssä. Olin päivät hoidossa 10 tuntia ja läheisyyden kaipuu oli ilmeisesti kova. Kun äitini ilmoitti jäävänsä kotiin, kun aloitan koulun, olin kuulemma samana iltana ilmoittanut, että alan nukkua omassa huoneessani. Ja näin tein. Tosin muistan kyllä välillä hipsineeni vanhempien väliin, kun näin pahaa unta.

Ironisinta tässä on se, että nykyään haluaisin kovasti nukkua YKSIN :) En kestä miehen rohinaa ja pyörimistä ja usein hipsinkin vierashuoneen sohvalle nukkumaan :)

Kokeilkaapa tarrapalkitsemista. Jokaisesta omassa sängyssä nukutusta yöstä saa tarran tai merkinnän ja sitten tietystä määrästä merkintöjä saa jonkin halutun asian.

Vierailija
2/7 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun kaikki 3 lasta nukkuvat samassa huoneessa meidän kanssa,meillä on isohko makkari ja siellä 3 runkopatjasänkyä (80cm) vierekkäin,mulla ja miehellä yhteinen petari ja meidän välissä nukkuu kuopus (kohta 2v) ja sit mun toisella puolella seinää vasten kolmas sänky jossa nukkuu esikoinen (8v) ja sit meillä on lastensänky pienimmillään 4v:llä mut tosiasiassa hän useimmiten kömpii mun ja esikoisen väliin vielä :D

4v on ainoana "omassa sängyssä" ihan koska on itse halunnut.

Asutaan 3h+k asunnossa ja tuo toinen makkari on lasten leikkihuoneena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluikäisellä sosiaalinen paine ajaa vähitellen omaan sänkyyn. Joten en olisi huolissani.

Herääkö poika jos hänet kantaa omaan sänkyyn? Saisitte ainakin osan yötä olla kaksistaan.

Vierailija
4/7 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkoja? Joillain lapsilla tuossa iässä voimakkaita pelkoja ja esim. kuolemanpelkoa. Oman tai vanhempien. Tuo tarrahomma voi hyvin toimia jos kyseessä vain "paha" tapa.

Vierailija
5/7 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokainen on AINA saanut tulla yöllä viereen. Omaan sänkyyn käyvät illalla nukkumaan, mutta saavat yöllä tulla viereen, jos tuntuu siltä.

Nyt isommat ovat jo 13v ja 17v eivätkä halua enää äidin sänkyyn :)

Mutta pienemmät siis tulevat, myös 8v, melkein joka yö.

Hän näkee pahoja unia ja myös "harhoja" yöllä, joten en pakota jäämään omaan sänkyyn, jos kerran pelottaa.

Mitä pahaa siinä on, että hakee turvaa ja läheisyyttä, aika pieniähän nuo vielä tuossa iässä ovat??

Vierailija
6/7 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti kuinka mukava sänky on, onko hyvä yöpöytä ja valo, onko paikka viihtyisä, nukutko itse siinä hyvin? Jos itse nukkuu hyvällä joustinpatjalla, jossa vielä erinomainen pehmeä luonnonkuminen petari, ja mukava valaistus, onko lapsen sänky yhtä hyvä? Itse ostin lapsille kun menivät kouluun korkealuokkaiset sängyt,(DUX) jossa kuka tahansa viihtyisi, eikä taatusti mitään hinkua tulla niistä pois. Nuorin sai ko.sängyn 5 vuotiaana, ja siihen loppui myös yövierailut vanhempien sänkyyn.

Vierailija
7/7 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokainen on AINA saanut tulla yöllä viereen. Omaan sänkyyn käyvät illalla nukkumaan, mutta saavat yöllä tulla viereen, jos tuntuu siltä.

Nyt isommat ovat jo 13v ja 17v eivätkä halua enää äidin sänkyyn :)

Mutta pienemmät siis tulevat, myös 8v, melkein joka yö.

Hän näkee pahoja unia ja myös "harhoja" yöllä, joten en pakota jäämään omaan sänkyyn, jos kerran pelottaa.

Mitä pahaa siinä on, että hakee turvaa ja läheisyyttä, aika pieniähän nuo vielä tuossa iässä ovat??

Eihän siinä mitään pahaa ole jos hakee turvaa ja läheisyyttä, sitä meillä on kyllä muutenkin. Mutta kyllä mielestäni 8v jo voisi nukkua omassa sängyssään. Mutta kun ei illalla suostu menemään omaan sänkyyn, vaan haluaa jo heti äidin viereen. Olen sanonut että jos/kun nukkuu omassa sängyssään ja jos yöllä herää niin saa tulla viereen. Mutta että lähtökohtaisesti mentäisiin omaan sänkyyn nukkumaan.

No, täytyy vielä katsoa josko sen erään kirjoittajan "sosiaalinen paine" kohta ajaisi omaan sänkyyn nukkumaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän