Onko Helsingissä leikkipuistoja, josta saa ruoan?
Olen joskus kuullut näistä, mutta onko se vain puhetta?
Jos on ruoka, niin paljon se maksaa ja mitä ruokaa yleensä?
Onko taustalla jokin yhdistys/järjestö vai kaupunki?
Ihan mielenkiinnosta, koska ei meillä ole koskaan ollut mitään vastaavaa, vaikka asukkaita kaupungissa n. 60000.
Kommentit (5)
Meillä on Espoossa kans kesäruokailu. On ollut jo siitä lähtien kun mä olin pieni. Meilläkään ei maksa mitään, mitä olen Espoon ja Helsingin ruokalistoja seurannut, niin Espoossa on ruokaisammat ruuat, ehkä vain kerran viikossa vain keittoa, kun Helsingissä on useammin keittoa ja puuroa.
Talvisin samaisissa asukaspuistoissa on yleensä välipalamahdollisuus koululaisille korvausta vastaan, olisikohan joitain kymppejä, sanotaan vaikka 50-60 euroa kuussa.
koululaisten välipalamaksu leikkipuistoissa on 30,80€/kk tälle lukuvuodelle 08-09.
t. yks jonka lapsi syö välipalan helsinkiläisessä asukaspuistossa :)
Varmaan riippuu kävijöistäkin. Kahdessa puistossa tiedän olleen aktiivisia äitejä, jotka kerran viikossa kokkasivat jotain. Vuorollaan kukin halukas. Muut saivat sitten ostaa ruokaa.
Kävin kurkkaamassa Espoon sivuilta ja meillä asukaspuiston välipala on näköjään 45 euroa kuussa.
Kesäisin ainakin meidän lähipuistosta saa, talvesta en tiedä. Itse täytyy ottaa mukaan ruokailuvälineet ja juoma, ruoka tarjotaan. Tarjolla nk. perinteisiä kotiruokia esim. jauhelihakeittoa, makkarasoppaa jne. Usein joku keittoruoka. Leipä ja juomat mukaan. Taustalla on ollut kait Helsingin kaupunki.