Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan sairastunut odotusaikana parvorokkoon?

Vierailija
02.03.2009 |

Se on vaarallinen, jos tarttuu sikiöön, voi tuhota sen punasolut. Minulla ollut altistus, ja verikokeissa selvisi, että en ole sitä aikaisemmin sairastanut. Nyt uudet kokeet kahden viikon päästä, että onko tuoretta infektiota.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni huolestuttaa, kun ei olla täysin varmoja oliko lapsellamme parvorokko vai ei (ehkä olikin vain ihottumaa). Ja sitten myöhemmin selvisi, että ystäni on raskaana. Tosin emme tavanneet sinä aikana kun tuo mahdollinen rokko oli, mutta en tiedä itääkö jo paljon ennen oireiden puhkeamista?

Vierailija
2/2 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvorokko tarttuu ennen kuin oireet alkavat. Itse olin puolivälissä raskautta kun oli pientä päänsärkyä ja nivelkipua. Pari viikkoa myöhemmin, lapseni iho-oireiden myötä jouduin verikokeeseen ja oli tuore tartunta. Kävin pari kuukautta viikon tai kahden välein ultrassa katsomassa ettei vauvalla turvotusta yms. Säikäytti kyllä, mutta onneksi ei tarttunut vauvaan. Parvorokolla on pitkä tarttumisaika, joka siis loppuu oireiden ilmaantuessa. Suurin osa on onneksi tietämättään parvon sairastanut, oireet voivat olla niin olemattomat. Kannattaa pyytää neuvolasta otattamaan vasta-aineet jos epäilee olleensa altistuksessa raskauden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla