Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon 4-vuotias tarvii ulkoilua?

Vierailija
02.03.2009 |

Minulla on 4- ja 5-vuotiaat lapset, ja näistä 5-vuotias on joka 0päivä ulkona muutaman tunnin kavereidensa kanssa (tyttöjä). 4-vuotiaalle pojalle ei vastaavia kavereita lähistöltä löydy ja hän leikkisi mieluiten vain sisällä. Kuinka paljon häntä pitäisi patistaa ulos? Onko jotain haittaa siitä ettei ulkoile päivittän? Mielipiteitä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsee 2 tuntia liikuntaa päivässä. Saako sen, jos on koko päivän kotona? Omat lapseni saavat kyllä silloin tällöin juosta, kiipeillä jne. sisälläkin ollessa, mutta ei kyllä tuota kahta tuntia. Sen takia ulkoillaan joka päivä vähintään se 2 h, jos ei ole jotain muuta menoa (esim. kyläilyä). Lisäksi molemmat lapsemme nauttivat ulkoilusta, eivätkä jaksaisi ollakaan sisällä koko päivää. Jos joskus harvoin ollaan aamupäivä sisällä (mitä ei kyllä tapahdu varmaan kuin kerran vuodessa vuoden huonoimmalla ilmalla), on iltapäivällä pakko mennä ulos. Myös mun itseni on pakko päästä joka päivä ulos. Onneksi on siihen mahdollisuus. En pystyis tekemään jotain klo 8-16 sisätyötä, jolloin en ehtisi puolen vuoden aikana ollenkaan valoisana aikana ulkoilemaan.

Vierailija
2/7 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat ulkoilevat 2-5h päivässä. Olen myös itse ulkona, eli ei muuta kuin pistät itsellesi päälle ja keksit pojalle ohjelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvella vähintään 1-1,5h/kerta ja kesällä ei sit sisällä ollakkaan.....

Vierailija
4/7 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö poikasi ole rauhaton jos on koko päivän sisällä?

Vierailija
5/7 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 4v on sen ulkona arkisin mitä päiväkodissa on.. eli 2-3 tuntia ulkona(?).

vkonloppuisin käydään ulkona 30-45min la tai su. joskus ollaan sisällä la ja su.

eli ei ulkoilla joka päivä...

Vierailija
6/7 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ulkoilee 1-3h viikossa... En oo ikinä ymmärtäny sitä että joka päivä ja säässä kuin säässä on ulos mentävä! Kesällä tietysti ulkoillaan enemmän...

Vierailija
7/7 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kotipäivinä" voidaan olla menemättä aamupäivällä ulos, mutta iltapäivästä käydään vähintään koiran kanssa lenkillä. Itse en kykene olemaan koko päivää sisällä (paitsi ihan kauhealla myrskyllä ja sateella), joten haluan että lapsetkin käyvät edes hieman ulkona joka päivä.

Ja kyllä tuo 5-vuotias on levoton, jos ei ollenkaan ole ollut ulkona, eikä oikein unikaan tahdo silloin tulla silmään illalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä