*******MAALISMASUT VKO 10 ja OMA KUU :) *******
Noniin möhömahat :) Meidän kuukausi!!
sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS
AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS
kolmekamua---2.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28--- NKL tai HYS
maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS
mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS
Mimmiu---4.3.---3---Pohjanmaa---36/38---VKS
minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL
Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS
Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS
sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS
ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS
Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS
Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???
Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS
hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS
Lilja09---8.3.---1.---Pori---24/39---Stks
Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL
Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL
keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS
Viiventti--- 9.3.---2.--- KOS
Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS
Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi
kaptus---12.3.---1.---Pikanmaa---23/25---TAYS
kellohelma---13.3.---2.---27/39---KOS
eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS
Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS
Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS
kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa
kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi
Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi
veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS
inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS
Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS
Pikkanen09---20.3.---1.---Kainuu---28/29---KaKS
Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS
Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS
LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS
Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS
Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS
sallap84---24.3.---2.---Nurmijärvi---24/27---Hysa
Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS
Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS
Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS
annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA
Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS
iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS
kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS
jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi
Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS
Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS
Tylleröx3---29.3.---3.---Tampere---28/36---TAYS
POIKIA 3
TYTTÖJÄ 1
SYNTYNEET:
10.2.09 (37+0) Mammuter, POIKA 3360g, 49 cm
13.2.09 (37+0) ansku85, POIKA 3495g, 49cm.
14.2.09 (37+0) sunny08, POIKA 2710g, 47cm
26.2.09 (38+2) Äiti 1983, TYTTÖ 3220g, 50cm
Kommentit (91)
Maaliskuisten eka tyttö syntynyt, paljon onnea :) Toivottavasti laitoin listaan tietosi oikein..
Nyt on yli viikko siitä kun limatulppa lähti irtoamaan. Joitakin kipeitä supistuksia ollu tänään mutta vain ihan muutama. Niinhän siinä sitten taas kävi että kaikki synnytykseen viittaavat oireet hävisi kun laskettu aika koitti. Nyt sitten mennään niille bonuspäiville, jälleen kerran. Tänään ei oo ollu lonkat niin kipeät ku eilen, onneks.. Yö on nukuttu taas tosi huonosti enkä mä saa enää unta sitten kun mies on noussu sängystä. Se nousee jo klo 6 ja lähtee töihin joten mun päivät käy aika pitkäks valvoessa.. Toistaiseks saa vielä päiväunet nukuttua, ja niistä onki yleensä apua. Nyt vaan odotellaan.. ja odotellaan.. ja odotellaan.. ja HUOAH!
-kolmekamua ja "Käpy" rv 40 TASAN!!
Selvästi täällä alkaa olla epätoivoa ilmassa muillakin- "joko olis aika?" Mulla tuli viime perjantaina kl 17-22 säännöllisiä, erittäin napakoita supistuksia 4min välein (yksittäinen saattoi jäädä välistä pois). Niin säännöllisiä, että pystyi jo etukäteen sanomaan paljonko kello on kun supistus alkoi (klo 17:18, 17:22, 17:26 jne). Ei vaan ollu kivuliaita. Saunassa tuli pari niin kipeää, että piti jo keskittyä hengittämiseen. Sit ne vaan loppu. Viime raskaudessa kävi melko samalla lailla 1vko ennen kun synnytys käynnistyi. Eli, tämän perusteella meille syntyy vauva ens lauantaina 7.3. Saapi nähdä...
Koska olo on niin kärsimätön, yritin viime viikolla kehittää kovasti ohjelmaa, että ei aika kävis niin pitkäski. Kyläiltiin jne. No, se selvästi auttoi, aika meni nopeaan ja olokin oli parempi.
Uskon että tää vauva on melko kookas normaalipainoisesta kokoarviosta huolimatta. Viimeksi en muista saaneeni potkuja kylkiluiden alle, nyt niitä kyllä tulee! Ja vauva "muljuu" tosi voimakkaasti jatkuvasti, maha kumpuilee kovasti. Viime yönä en saanut nukuttua kuin vasta klo 4 koska mulla oli joku ihme rintapistos joka sattui niin kovasti. Esikoinen sit herätti klo 6... Lisäksi vauva ilmeisesti ollut tuon nukkumisajan melko aktiivinen, koska näin sellaista unta, että se potkas mua niin kovaa, että joku sisäelin repes. Ehdin vaan saada verenmaun suuhuni ja sanoa: soittakaa ambulanssi... Jo toinen tämän tyyppinen uni tässä raskaudessa, viimeksi nahan läpi työntyi verinen kantapää.
Joo, ei tässä muu auta kuin päivä kerrallaan! Hyvää vointia vaan kaikille, hyviä yöunia ja kivuttomia päiviä. Ja tietenkin toivotaan niitä kivuliaita supistuksia!
Ja paljon onnea myös Äiti1983!
Onsku76 rv 39+0
Hyvää maaliskuuta!!!
Huisia että täällä alkaa varmaan nyt sitten todenteolla tapahtua tässä kuussa. Aika menee vauhdilla, vaikka se välillä tuntuu matelevankin.
Itse päätin lopettaa synnytyksen odottamisen tälle viikolle. Limatulppa irtosi perjantaina, mutta kun kerran mitään ei lauantaisten supistusten jälkeen ole tapahtunut, niin olkoonsa sitten vielä viikon. Hermoja raastavaa odottaa ja toivoa kokoajan.
Nyt sit vaan ootellaan sitä sunnuntaista polikäyntiä jossa lupasivat aloitella käynnistystä... Tajusin just, että siihen on enää kuus yötä. Uskomattoman vähän! Eilen se 7 tuntui melkein ylitsepääsemättömän pitkältä ajalta... Näin ne mielialat heittelee :) Tällasta voi varmaan ymmärtää vaan toinen raskaana oleva. Luulis että yö sinne tai tänne, mitä väliä...
Mutta ei muuta kuin päin uutta päivää ja ensi yötä... Supistuksia kaikille :)
Ja huomenna sitten enää 5... hui... Pitää varmaan askarrella "joulukalenteri!"
Piiperö 78 ja rv 37+2
Terveiset Keski-Suomesta!
Mä ehdin äsken kirjoitella jo pitkät ritirillat, mutta sitten kone yllättävää kyllä meni jumiin ja kaikki katosi bittiavaruuteen. Otettaan siis uusi yritys!
Kotona oli pitkästä aikaa kiva käydä, vaikka äiti jakelikin joka välissä ohjeita ja neuvoja vauvaa ajatellen. Lisäksi se kyttäsi silmä kovana, mitä kaikkea syön ja miten paljon ja onko suolaa liikaa. Isäkin innostui antamaan miehelleni lastenhoitovinkkejä, vaikka isä ei koskaan ole ollut erityisen lapsi-ihminen. Ainakaan sen jälkeen kun ollaan pärjätty ilman vaippoja ja yletöntä hyysäystä. No en tiedä, ehkä siitäkin on hauskaa, kun titteli vaihtuu.
Tai molempia jännittää, ensimmäinen lapsenlapsi kuitenkin kyseessä.
Mä olen kovasti koittanut löytää olemuksestani erilaisia tuntemuksia, mutta mitään ei oikeastaan ole. Välillä supistelee kerran päivässä ja joskus jomottaa, mutta siinä kaikki. Eihän mun ole tarkoitus synnyttääkään vielä vähään aikaan. Ottaen huomioon sen, että äiti on synnyttänyt kaikki kuusi melkein laskettuna päivänä, joten eipä taida olla meidänkään pienellä kiire ulos. Ihan hyvä niin. Ehdin leipomaan kakkusia ja muita makeisia ja suolaisia.
Voisin ottaa myös tavoitteekseni, että siivoan edes yhden tavarakaapin ennen syntymään.
Miehelläni on tämä viikko hiihtolomaa, joten olen suunnitellut, että käydään ostamassa mulle imetysliivit ja sen lisäksi voidaan tehdä suursiivous ja pestä lattiat ja sellaista.
Olen oikea orjapiiskuri :D.
Keskiviikkona olisi synnytystapa-arvio ja jostain syystä musta tuntuu, että lapsi olisi nyt kiinnittynyt tuonne lantioon, ainakin välillä syrtsää niin kovasti tuolla alhaalla, ettei se voi olla kuin yhden pää joka tunkee ihan väärille urille. No en tiedä, mä saatan myös kuvitella :D.
No nyt menen tekemään kodin pikkutöitä ja sitten kaupoille. Hauskaa päivänjatkoa teille ja toivottavasti syntyneisiin päivittyy pian kolmekamua ja muut sitä toivovat :D.
Terveisin
Kaisa_kissa ja Reijo 36+6
Lämpöiset onnentoivotukset Äiti1983:lle pikkuprinsessasta!
Tänään oli viimeinen neuvolalääkäri. Totuttuun tapaan se oli taas reilun tunnin myöhässä. Arvot ym. olivat kohdallaan. Paino oli noussut 800g viikossa, mutta edelliset kerrat se on mennyt alaspäin, joten ei huolta. Kohdunsuu pehmeä ja kiinni vielä, että eipä taida olla meidän napero vielä hetkiin syntymässä. Nyt sitten täytyy ravata viikon välein tuolla viimeisissä neuvolatarkastuksissa.
Hyvää meidän kuukautta minunkin puolestani!
Nasuliini 36+6
Tulin nopsaan kurkkaamaan, mitäs tänne kuuluu. Ja mitä luinkaan; ensimmäinen tyttö syntynyt maaliskuisille, ONNEA ONNEA!
Vähiin käy ennen kuin loppuu tämä raskaus. Ja kyllä saisikin jo loppua, alkaa tosissan käydä työstä ja ahdistaa tämän masun kantaminen. Esikoinen syntyi muutama päivä la:n jälkeen, kun oli ensin korkean vedenmenon jälkeen odoteltu ja käynnistelty. Nyt koko ajan vain odottaa, että koska ja miten ja joko joko..;) Selkää juilii, epäsäännöllisesti supistaa ja jos jonkinlaista limaa tulee, mutta siinä se sitten onkin, niinkuin monella muullakin täällä notkuvalla.. Ja yöt on ihan hirmu vaihtelevia; välillä nukkuu kuin possu aamuun asti ja välillä ramppaa koko yön juomassa, veskissä, juomassa, veskissä...
Hohhoi, eikun vaan kunnolla tsemppiä ja jaksamisia viime metreille meille kaikille!
Mies ja tyttö lähtivät kaupoille, joten enköhän mene tekemään kotihommat loppuun. Sohvalle tekisi mieli, mutta sekä pyykinpesukone että astianpesukone odottavat tyhjentäjää.. huokaus.
Tosiaan jaksamisia ja vointeja kaikille!!
Toivottelee, Kumkwatti rv 39+
ensimmäinen maalistyttö!
Meillä vähemmän onnellisissa merkeissä. Esikoinen kehitti oksennustaudin :(. Todella todella toivon ettei tarttuis meihin muihin... Olen edellisessä raskaudessa oksentanut rv 28 ja sekin oli ihan riittävän kamalaa....Nyt varmaan lähtisi synnytys käyntiin jos joutuisi oksentamaan.
Viime neuvolakäynnillä kaikki edelleen ok. Paino oli tasaantunut hieman nyt nousua vain 90 g vko. paineet ja pissat ok. vauva on hieman laskeutunut, mutta kyllä tässä alkaa taas olla aikalailla maha täynnä vauvaa. Supistelut on alkaneet hieman lisääntyä, Vähänkin rasitusta ja heti kiristää mahaa ja painaa rakkoon. Onneksi voi jo sanoa että tässä kuussa vauva tulee kaikille kyselijöille. Olen niin kyllästynyt mahan tuijottelijoihin ja siihen kuinka se on NIIN suuri... ei tässä nyt kuitenkaan ole mikään maailman suurin pötsi kyseessä.
Aikalailla olis valmista vaavin tulla. Kaikin puolin...
kotilo 37+5
Kolmekamua: on tiedot aivan oikein! Kiitos!
Synnytyksestä...tosiaan tiistaina aloitettiin käynnistely kypsyttävillä tableteilla alakautta. Niitä saa maksimissaan 3 pilleriä päivässä ja tiistaina ehdittiin laittaa kaksi, kun eivät enää kuuden jälkeen illalla niitä laita. Muutama pikkuinen supistus tuli toisen tabletin jälkeen. Keskiviikkona sain sitten kaikki kolme tabua ja supisteli jo vähän enemmän. Ke-to yöllä sain sellaista lääkettä joka lopettaa lääkesupistukset, mutta jos synnytys olisi ollut käynnissä niin niitä "oikeita" supistuksia se ei olisi lopettanut...no siitä ne sitten hiipuivat vähemmän kivuliaiksi ja to aamuna loppuivat kokonaan. Sitten to sain taas tabletteja...juuri ennen kolmatta pilleriä meidän kotijoukot tulivat mua sairaalaan katsomaan, siis mies ja lapset...no mulle laitettiin se päivän viimeinen pilleri 17.50 ja piti vartti olla aloillaan, jotta ei lähde valumaan pois ja meidän piti sit lähtee kaikkien yhdessä kanttiiniin jätskille....noooooh....klo 18.00 tuli aivan kamala supistus. Seuraava kahden minuutin päästä siitä. Lähetin miehen ja lapset keskenään jätskille kun olivat sen verran kovia suppareita. He menivät ja sovittiin että tulevat sitten takaisin osastolle. En todellakaan vielä silloin ajatellut, että synnytys olisi käynnissä.
Ja tarina jatkuu...kuuntelin siinä muutaman supistuksen ja alkoivat olemaan todella kovia ja jouduin sit jo soittamaan hoitajan paikalle...ja päätettiin lähteä saliin samontein, jotta saan kipulääkettä. No tässä vaiheessa mies ja pojat olivat siellä jätskillä...yritin sitten miehelle soittaa, että lähtee viemään poikia hoitoon (matkaa 60 km yhteen suuntaan) mutta sillähän oli puhelin äänettömällä!!!!! Yritin soittaa vaikka kuinka monta kertaa eikä vastaa, toivoin että sillä olis edes värinähälytys päällä...mutta ei...sitten anoppi juuri pääsi töistä ja soitti kyselläkseen kuulumisia ja mä käskin sen heti lähteä ajamaan sairaalaa kohti, ja yrittää soittaa miehelleni, että mä lähden saliin NYT! No, sain sit luvan ottaa puhelimen saliin, jotta saisin mieheni kiinni. Yritin sit joka supistuksen välissä soittaa ja lopulta kun vastasi niin olivat juuri olleet mun huoneen ovella ja oli huomannut että 12 puhelua oli tullut ja kurkannut varovasti ovesta sisään ja huomannut että mun sänky on poissa. Sanoin sit vaan että oon jo salissa ja että sen äiti on tulossa vastaan hakemaan poikia että soittaa sille ja tulee äkkiä takaisin! Ne olivat sit puolimatkassa treffanneet ja vaihtaneet vaan lapset autosta toiseen ja mies ehti kuin ehtikin mukaan synnytykseen. Jos olisi vienyt itse lapset anoppilaan saakka niin ei olisi ehtinyt millään!
Spinaalipuudutus mulle laitettiin (ensin väärään kohtaan =( )ja sit kohdunkaulanpuudutus. Hetkeksi meni kivut, mutta loppu oli aivan yhtä tuskaa! Spinaali ei auttanut mitään. Pudentus kyllä oli hyvä. En muista että pojista olisin niin kipeä ollut...ehkä aika on kullannut muistot...
Kokonaisuudessaan hyvinkin siis kipeä, mutta nopea synnytys. Neljä tikkiä, en pitänyt pahana ollenkaan. Niin, ja napanuora oli todella lyhyt, vain noin 35 cm!
Nyt kotona on aivan ihanaa olla! Ja tyttö on todella kiltti (ainakin toistaiseksi) vaan nukkuu eikä yhtään turhia kitise...välillä mietin jo että nukkuuko nuo todella noin paljon. Kun ei sitäkään noista pojista muista. Maitoa tulisi vaikka naapureidenkin lapsille ja juuri nyt lähden suihkuun helpottamaan oloani, kun mulla ei tuota rintapumppua ole!
Oikein paljon tsemppiä teille loppuraskauteen! Nyt on tosiaan se maaliskuu!!! =)
Äiti1983 japrinsessalla kasvanut perhe =)
Ihanan paljon luettavaa! Alkaa olla aktiivista porukkaa, kun h-hetki lähestyy..
Haastattelu ohi, ihanaa! Valitsivat työkaverin ,joka sitä paikkaa tekeekin. Eli meni ihan oikein. Haluuvat kuulemma mut ehdottomasti takaisin äippäilyn jälkeen.. Eli nyt voin hyvillä mielin alkaa nauttimaan äitiyslomasta täysillä!
Käytiin kylpylässä tänään kuntosalilla, uimassa ja syömässä. Päätin vielä viimeisen kerran käydä uimassa. Oli tosi ihanaa. Nyt on maha liian täynnä tietenkin ,kun ei noutopöydässä osaa syödä niin vähän, ettei tää vauvan täyteinen maha täyttyis liikaa.. Mä en paljoa siellä kuntosalilla tehny, mut lapset heilu hiki päässä.. Kyllä mäkin sen verran jalkoja ja käsiä tein et varmaan saan lihakset vähän kipeäksi. Se oliskin aika kiva tunne saada sellanen liikunnan aiheuttama lihaskipu..
Nyt nauttimaan telkkarin ja miehen seurasta. Lapset menee kohta nukkumaan..
Supistuksia niitä toivoville! Toivottavasti joku jo löytäis aamulla itsensä sairaalasta vauva kainalossa...
Iiiik ja pikkuinen 36+5
Olipa mahtava uutinen! Onnea koko perheelle! Hienoa, että miehesi ehti synnytykseen, on se vaan niin rankka ja toisaalta ainutlaatuinen juttu. Ihan jo alkoi synnytyskertomusta lukiessa jännittämään, että saatko miehesi kiinni / ehtiikö hän ennen h-hetkeä.
Onnea vielä!
t. mammutter
(Hurjaa muuten tuo kasvu kohdun ulkopuolella. Meidän poika -huomenna 3 vk- oli tänään neuvolan mittausten mukaan 54,7 cm (syntyessä 49cm) ja 4010g (3360g). Päänympäryskin on kasvanut sentin viikossa, eli tänään 37 cm)
Onnea Äiti1983!!!!!!!
Tänään olen leiponut pullaa pitkästä aikaa. Ei mitenkään vieras varaksi vaan menee varmaan kaikki täl viikolla. Oli vaan ylitse pääsemätön halu leipoa jo toista päivää. Ihan hyvin korvapuustit onnsituivat. Mutta kyllä vaan veti mehut kun oli ekaksi käynyt kaupassa ja kirjastossakin. Yleiskone olisi kiva niin tulis tehtyä enemmän leipomuksia, en tykkää taikinan alustamisesta olllenkaan.
Olen ihan kypsä jo tähän mahaa. Talvitakki alkanut kiristään, joten kävely putoaa minimiin jos ei ihan nolla kelejä ala kuulumaan. Enkä tod. ala ostamaan uutta takkia max. 4 vkon takia.
WC:ssä on juoksuttanut yöllä, mutta vkonlopun turvotukset poistuivat viime yönä. Olen yrittänyt skarpata veden juomisen kanssa, mutta en ihan ole onnistunut. Tai on tänään mennyt enemmän kuin eilen, mutta ei mielestäni tarpeeksi.
Supistuksia tänään muutamia, eilen ei ollenkaan. Mies menee keskiviikkona käymään päiväreissun Tallinnassa 07 lähtö,16 takas Hesassa. Mun tuurilla käynnistyy silloin...
Vacsuli ja papu 37+5
Toinenkin maaliskuinen tyttö ehti juuri ja juuri syntyä helmikuun puolella. Suloinen tummatukkainen tytär syntyi lauantaina 28.2. rv 39+3. Strategiset mitat 50 cm ja 3640g. Synnytyskertomusta tulee sitten paremmalla ajalla. Kotiduimme tänään ja ihanaa on!
Mimmiu ja tyttö
Onnittelut prinsessojen tuoreille äideille.
Täällä oma napa paisuu vaan, neuvolasta laittoivat uuteen painoarvioon tyksiin. Eivät ole sieltä vielä soitelleet, että koska sinne pääsis. Kohdunpohjan korkeus kun on 38,5 ja jatkanut kasvuaan viime viikosta. Vatsa on siis valtava, kuulen useammin kuin kerran päivässä, että olenko varma kuinka monta sieltä tulee... niinpä niin.. kiitos vaan kanssaihmisille kohteliaisuudesta. Terkkari oli sitä mieltä että vauva olisi selvästi isompi kuin mitä oli esikoinen (3400, 52cm) mutta parin viikon takaisessa ultrassa painoarvioksi saatiin 2,3 kg silloin, tosin vain päänympäryksen ja vartalonympäryksen perusteella. Nyt olenkin vähän hämmennyksissä, että iso vai pieni vai normaali?? Tuntuu kuitenkin että vatsa on täynnä vauvaa, peppu köllöttää tuossa heti kylkien alla ja pää tuntuisi olevan tuolla alhaalla, että ehkä hän on sit pitkä vauva? Muutama viikko pitäisi vielä ¨jaksaa, toivottavasti ei mene yliaikaiseksi, olo on kyllä jo niiiiiin tukala.
Hyviä vointeja kaikille maalismasuille!
t: Veksuli 37+6
Ihanaa, kun on meidän kuu ja vauvauutisia satelee!
Ulkona kauhea lumipyry. Mä olen kärvistellyt jo puoli kuudesta asti hereillä, kun suppailee säännöllisen epäsäännöllisesti ja selkää juilii. Lapset vielä kömpivät aamusella viereen, seiskalta nousin ylös, oli niin tuskaista olla. Nyt olo vähän parempi, selkä juilii, mutta supparit vaan sellaisia tiukkoja vatsan kovettumisia. Jospa eilinen peittojen heiluttelu sai jotain aikaiseksi, mutta ei tästä tosiaankaan vielä synnytttämään lähdetä. Varsinkaan tänään en edes halua, koska kaikki mahd.lapsenvahdit ovat kipeitä, töissä tai reissussa.
Viime viikolla oli neuvolalääkäri, kohdunsuu pehmennyt ja vähän lyhentynyt, ei muuta. Paino noussut taas huimat 900g/viikko, mut minkäs mahtaa. Ei tässä nyt huimia kiloja enää toivottavasti ehdi kertymään.
Talvitakki minullakin ahdistaa ja menee vielä nippanappa kiinni, uutta en myöskään osta.
Hyi kun väsyttää, mahtaisko sohvalla vielä uni maittaa, kun lapsetkin vielä nukkuvat. On vaan niin epämukavat sohvat tämän mahan kanssa makailla.
Ajatus ei nyt oikein kulje, ehkä poistun takavasemmalle.
kupla3 ja aarre rv 36+6
Onnea Mimmiu!!!!
Huh mikä aamu! Esikoinen saa kyllä sellasen ärsytyksen aikaiseksi kouluunlähtötaistelullaan.. Loman jälkeen meinaa olla taas hieman vaikeaa..
Pitäs siivoilla tänään. Kauheen näköstä..
Lupasin tehdä tytön kanssa hänen tanssikassiaan (vohvelikankaaseen pujottaa lankaa) tänään. Aloitettiin jo joulukuussa ja se on vaan seisonu tuolla laatikossa.. Jospa sais sen vaikka pian käyttöönkin. KAuhea innostus on kyl noita käsitöitä kohtaan.. Mulla olis vauvan trikoota iso pala tuolla kaapissa. Siitä tekis mieli jotain tehdä..
Kuin moni meinaa käyttää kestovaippoja?? Mä oon niitä muutamia tehny ja kirppikseltä ostin muutaman. Innostusta on, mut saa nähdä, kariseeko se kovinkin äkkiä.. Koskaan ennen en ole edes ajatellut koko asiaa.. Mies jo sanoi, että olen tainnut hurahtaa siihen touhuun, vaikka omasta mielestä on ihan järkitasolla tää homma.. ;)
Ihanaa, kun on saanu nyt nukuttua vähän paremmin ku viime viikolla. Heti on ihan erilainen olo.
Eilen illalla ja tänään aamulla tullu muutamia suppareita. Muuten ei kyl mitään. En mä vielä edes haluis synnyttämään, mut jotenkin odotan niitä supistuksia.. Mä jotenkin kuvittelen voivani nyt hallita sitä kipua paremmin ku ennen.. Voi olla, että on kuvitelmaa vaan...
Nyt pitäis vähän reipastua ja alkaa järjestelemään tätä kämppää, jotta mies pääsee imuroimaan..
Mukavaa tiistaipäivää kaikille! Saas nähdä, kuka seuraavaksi ilmoittaa vauvauutisia!!!
iiiik 36+6
sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS
AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS
kolmekamua---2.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28--- NKL tai HYS
maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS
mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS
Mimmiu---4.3.---3---Pohjanmaa---36/38---VKS
minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL
Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS
Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS
sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS
ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS
Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS
Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???
Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS
hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS
Lilja09---8.3.---1.---Pori---24/39---Stks
Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL
Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL
keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS
Viiventti--- 9.3.---2.--- KOS
Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS
Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi
kaptus---12.3.---1.---Pikanmaa---23/25---TAYS
kellohelma---13.3.---2.---27/39---KOS
eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS
Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS
Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS
kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa
kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi
Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi
veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS
inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS
Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS
Pikkanen09---20.3.---1.---Kainuu---28/29---KaKS
Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS
Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS
LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS
Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS
Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS
sallap84---24.3.---2.---Nurmijärvi---24/27---Hysa
Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS
Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS
Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS
annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA
Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS
iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS
kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS
jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi
Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS
Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS
Tylleröx3---29.3.---3.---Tampere---28/36---TAYS
POIKIA 3
TYTTÖJÄ 2
SYNTYNEET:
10.2.09 (37+0) Mammuter, POIKA 3360g, 49 cm
13.2.09 (37+0) ansku85, POIKA 3495g, 49cm.
14.2.09 (37+0) sunny08, POIKA 2710g, 47cm
26.2.09 (38+2) Äiti 1983, TYTTÖ 3220g, 50cm
28.2.09 (39+3) Mimmiu, TYTTÖ 3640g, 50cm
Alkaa kohta olemaan syntyneet tytöt ja pojat tasoissa :) Onkohan AnniHelena jo käärönsä saanut? Eikös hänellä ollut eilen käynnistys?
Innolla odotan koska pääsen tästä mahasta eroon.. Voi sitä onnea ja autuutta kun näkee taas varpaansa sen enempää alaspäin kurkkimatta. Mites te, vauvan jo saaneet, onko kaihomieli mahaa kohtaan vai onni ja ihanuus kun sitä ei enää ole esteenä?
Meillä on kestovaipat hyllyssä odottamassa. Anoppi ompeli tosi hyvänmallisia taskuvaippoja. Ne on tosin niitä M-kokoisia (6-12kg) mitä hän ompeli mutta toisaalta, ne pienet menee vaan niin vähän aikaa että niitä olis ollu vähän turha alkaa tekemäänkään. Muutaman oon ostanu sit ihan uutena, kaikki S-kokoiset oon saanu lainaks käytettynä, ja parihan oli ä-pakkauksessa. Tosin ne äitiyspakkauksen kestovaipat vähän epäilyttää.. Ei vaikuta kovinkaan imukykyisiltä. Meille tulossa tosiaan kolmas lapsi ja tää on nyt eka kenen kohdalla oon innostunu kestoilusta. Kai se johtuu sit siitä et ku ekan kanssa ei imetys onnistunu ja tokan kanssa onnistui niin huomas että siinähän säästi ihan todella rahaa kun ei tarvinnu korvikkeita ostaa. Nyt sit oon päättäny säästää vähän vielä enemmän kun ei tarttis ostella niin paljoa vaippoja :) En mä ihan fanaattisesti ala kestoilee.. Sit jos tuntuu siltä ettei joku päivä jaksa kestoilla niin sit ei kestoilla.
Pientä juilimista tuntuu vatsanseudulla, muuten olo on mitä mainioin :( Lapset lähtee tänään iltapäivällä serkkujen luo ja sitten mummin luo ja tulevat sit torstaina kotiin. Ja mummi jää torstaina meille yöks. Et nyt olis taas kaikki sit niin hyvin sitä ajatellen et vois lähteä synnyttään ku lapsetkin on valmiiks hoidossa.. Noh, oon melko varma siitä että perjantaina kun mummi lähtee meiltä niin mulla on edelleen iso maha :( Eilen just sanoin miehelle et jännä miten sitä ajatukset muuttuu kun laskettu aika tulee ja menee.. Eiliseen asti sitä toivorikkaana vaan odotti et syntyis jo mut nyt sillä ei sit oikeastaan ole enää mitään kiirettä..
Täällä kanssa lumipyry.. Saa nähdä koska tulee loskakelit.
-kolmekamua ja Bonuspäivät rv 40+1
Ja onnea Äiti1983:lle ja Mimmiulle pikkuruisista prinsessoista!
Käväisin eilen siellä neuvolassa ja neuvolantäti oli hieman huolissaan vauvan alhaalla käyvistä sydänäänistä ja pasittikin mut sitten synnärille käyrille... Syke kyllä nousi välillä 130:kin ja olin syönyt aamusta vain vähän muroja joten epäili, että saattaa vain vauvan verensokeri olla vielä alhaalla... No ajelin sitten synnärille ja köllöttelin puolisen tuntia käyrillä... Oli ihana seurata pikkuisen elämää tuolla lailla :D. Syke vaihteli 96 ja 160 välillä, joten kaikki oli vallan mainiosti. Tekivät vielä sisätutkimuksen ja ultrasivat ja kaikki oli ok. Ultran perusteella arvioivat vauvan 3,3kg ja sisätutkimuksessa paikat oli pehmentyneet, mutta kiinni... Kovasti sitten illalla toivoin nukkumaan mennessä, että jos vaikka "ronkkiminen" olisi vähä vauhdittanut asiaa, mutta pask.... Tämä mamma heräs aamulla ja oli nukkunu koko yön ku pikkuinen possu... :D.
Vitsi ku osaiskin olla odottamatta synnytystä sen kummemmin, mutta kun koko ajan tarkkailee ja kuuntelee itseään, jos vähäkin jotain tuntemuksia vattan seudulla ;D. Mutta jatketaan siis odottelua ja iloitaan muiden uutisista!!
Anzi ja kaiffari 39+5
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=f...|http://http://www.vauva.fi/…]