<3 <3 Kesäkeijujen viikko 10 <3 <3
Kommentit (20)
Taas uusi viikko käynnistymässä...aika menee kovin nopeesti, jo maaliskuu!!Ihanaa, kesäkuu lähenee kovaa vauhtia!!:)
Mä soittelin eilen kättärille niistä mun kivuista sitten varmistaakseni et kaikki ois hyvin. Ja sen kätilön mukaan on liitoskipuja...sanoi et tää raskaus on vähä sellanen laji, jotta siinä ei ihan selviä sääntöjä ole. Et toisil alkaa noi liitoskivut aikasemmin, toisilla niit ei tyyppiin ole ollenkaan jne. Mutta nyt on sitten itelläkin hiukan rauhallisempi mieli kun tietää et se on tavallaan ihan normaalia. =) Musta tuntuu et aina stressaa jos ei tiedä mikä vaivaa...!
Mut nyt tästä on kai alettava valmistautuu töihin lähtöön...
Muksaa alkanutta viikko kaikille!! Hyviä vointeja masujenne kanssa:) <3
Anneh ja pieni 23+1 <3
Piti vielä kysyä että oletteko jo hankkinut turvakaukaloita? Minkä merkkisiä ja mallisia? Täytys varmaan ruveta niitä katteleen että on valmiina kun vaavi syntyy. Oliko se autoliiton vai minkä sivuilla niitä testituloksia noista kaukaloista, tietääkö joku?
Tulen tässä koulujuttujen lomassa tännekin kuikuilemaan:) Pakko pitää välillä taukoa...Aamulla oli tentti ja nyt pitäis ruveta lukeen seuraavaan ja viimeisteleen vihdoinkin tuo kandi valmiiks. Ei innosta...:)
Mä tässä odottelen milloin se äitiyspakkaus mahtaa saapua postiin. Viikko sitten tuli päätös ja siinä oli että toimitetaan kahden viikon kuluessa, josko tulis jo tällä viikolla. Mun mielestä kelan sivuilla olevissa kuvissa tavarat oli niin kivan näköisiä etten edes ajatellut ruveta kikkailemaan sillä, saanko uuden vai vanhan pakkauksen. Varsinkin kun vertaa neljän vuoden takaiseen niin näyttää huomattavasti nätimmältä.
Meillä on masussa vaihteeks ollu hiljaista. Muutaman päivän potki oikein urakalla mutta nyt on taas muutaman päivän ollut hiljaisempaa. Tai liikkeitä tuntuu silloin tällöin, mutta ovat paljon heikompia ja pehmeämpiä. Ja tietysti stressaan taas siitäkin...
Eipä tässä muuta. Palaan luentopapereideni pariin.
Hippiainen rv 24+5 muistaakseni
nyt olis lomat pidetty ja oli kyl aika ihanaa kun sai viettää vapaapäiviä pojan kanssa. Hiihtoa, luistelua, mäenlaskua yms. Luistimillekin vielä uskalsin, mutta taitaa olla kyl etten enää mene. Sai kokoajan jännittää et mitäs jos kaatuu.
Keskiviikkona olin sokerirasitukses ja siinä kuulemma arvot hyvät. Sitten pääsinkin pikana lääkärille kun soittelin neuvolaan et on ylävatsa kipeä. Samantien verikokeita lisää ja lääkärintarkastus. Ei onneksi löytynyt viitteitä raskausmyrkytyksestä mut nyt sit ultrataan ylävatsa ettei vaan olisi sappikivet kivun aiheuttajana.
Hampaatkin on taas alkanut kiukuttelemaan et kyl tää raskaana olo on ihanaa. vaivaa vaivan perään. Odotan kesää kuin kuuta nousevaa.
Kaveri masussa potkii kovasti. On hauska katsoa kun potkut näkyvät vatsan päälle. välillä tuntuu et itsekin kokonaan heilahtaa kun kunnon potku iskeytyy. Pääasia et hällä kaikki hyvin. Kyl täs nyt itse jaksaa kärvistellä tän 13 viikkoo vielä. onhan jo 27 takana. Nyt jos alkaa verenpaineet uudelleen nousee niinkuin keskiviikkona teki niin saikulle sit. Nyt täytyy vaan joka päivä mittailla ja pitää seuranta korttia.
Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa viikonalkua.
t.tr02 26+6
hippiäinen oli kerennyt laittaa tällä välin kyselyä. Eli meille tulossa tuttavien vanha kaukalo. Mutta se mitä lähinnä nyt lähdinkertomaan niin oli se että ostettiin esikoiselle se hts:n istuin joka on muistaakseni 18kg asti. Se siis käy ihan vauvoillekin jos ei halua kaukaloa ostaa. Meillä siis laitetaan toiseen autoon tämä hts ja sit miehen autossa käytetään kaukaloa, kun meillä on isompi istuin jo valmiina toiseenkin autoon.
Onhan se kaukalo kätevä jos menee kylää tms mutta itse en kovin paljoa esikoisella käyttänyt kaukaloa. Poitsu oli siis yksinkertaisesti niin painava etten voinut kuvitellakaan että olisin sitä kanniskellut siinä kaukalossa esim kaupoilla tms.
Toivottavasti löydätte hyvän teille sopivan kaukalon. Noista testeistä en kyllä tiedä.
hippiäinen oli kerennyt laittaa tällä välin kyselyä. Eli meille tulossa tuttavien vanha kaukalo. Mutta se mitä lähinnä nyt lähdinkertomaan niin oli se että ostettiin esikoiselle se hts:n istuin joka on muistaakseni 18kg asti. Se siis käy ihan vauvoillekin jos ei halua kaukaloa ostaa. Meillä siis laitetaan toiseen autoon tämä hts ja sit miehen autossa käytetään kaukaloa, kun meillä on isompi istuin jo valmiina toiseenkin autoon.
Onhan se kaukalo kätevä jos menee kylää tms mutta itse en kovin paljoa esikoisella käyttänyt kaukaloa. Poitsu oli siis yksinkertaisesti niin painava etten voinut kuvitellakaan että olisin sitä kanniskellut siinä kaukalossa esim kaupoilla tms.
Toivottavasti löydätte hyvän teille sopivan kaukalon. Noista testeistä en kyllä tiedä.
Olen kärvistellyt täällä yli viikon jo kamalassa taudissa, alkoi pahana flunssana ja nyt viikon verran ollut poskionteloissa tulehdusta. En ollut tiennyt, että poskionteloiden tapauksessa kivut olisivat näinkin kovat.. ollut kamalaa päänsärkyä, kasvosärkyä ja hammassärkyä yhtaikaa.
Tänään raahauduin sitten lääkäriin uudestaan, ja nyt olikin nenä ja kurkkulääkäri, joten ultrasi ontelot ja suihki nenäsumutetta ja imi limaa pois. Sain kortisonisuihketta ja nenähuuhdetta, toivotaan että viikon sisällä hellittää. Alkuraskaudessa olisi voinut olla hyötyökin tästä, kun mitään en siis haista enkä maista.. Esikoinen saa olla rauhassa kakkavaipassaan, kun ei sano siitä mitään, enkä minä haista.. :P
Masuvauva on toivon mukaan hengissä, ja hyvissä voimissa, ainakin potkuttelee. Tällä viikolla taas sen puolesta lääkäriin.
Täällä Hippiäinen kyseli kaukaloista. Meillä Gracon vanhan mallinen kaukalo esikoiselta, ja siihen kuuluu jalusta. Eli kaukalon saa painettua jalustaan kiinni, ja jalusta on sitten turvavöillä autossa kiinni. Oli erittäin kätevä yhdistelmä, eli voin suositella! Ainakin se udempi Graco Logico kaukalo vaikutti oikein hyvältä (tämä meidän Autobabykin on ok, mutta vauva voisi olla enemmän makuuasennossa..). Myös Römerin Baby-Safe kaukalot ovat erittäin hyvät, ja musta voittaneet kaikissa testeissä. Lisäksi Maxi-Cosin kaukalo testivoittajia.
Itse olen vielä ihan huuli pyöreänä vaunujen suhteen, millään en viitsisi maksaa taas hurjasti rahaa uusista vaunuista (esim Phil&Teds), mutta joku ratkaisu kahdelle pienelle pitäisi löytyä.
Me vielä muutetaan tässä maalis-huhtikuun vaihteessa, joten puuhaa riittää....
Mukavaa viikonjatkoa!
tinky 24+6h
tuli tuohon r-viikoiksi että 24+6h, ei tosiaan täällä tunteja lasketa kuitenkaan :). Päiviä siis.. just tarkastin :D
Anneh tuolla kyseli, että tuliko uusi vai vanha äitiyspakkaus...eli vanha siis tuli, vuoden -08. Mutta on todella ihana, mun mielestä kivemman näköinen kuin kuvissa! :) Enkä tajunnutkaan, että siinä on noin paljon tota kamaa. 9kg paketti oli.. :D
Me saadaan turvakaukalo, vaunut, pinnasänky ja vauvanvaatteita kasa miehen siskon ja niiden tuttujen kautta. Eli en vielä tiedä minkä merkkisiä ja mallisia ovat, mutta hyvä että säästää siinä monta sataa. :) Sain myös ton Anita babybeltinkin äitiysvaatteiden mukana tutuilta, en kyllä tykännyt siitä niin paljon kuin noista carriwellin..
Täällä alkoi tänään 28. raskausviikko, eli ei enää kuin 3kk kun saa pikkuisen syliin! :) Toki olen varautunut, että menee yliaikaiseksi, kun se kerran on niin yleistä ensisynnyttäjillä.
Pikkuinen myllertää toooosi hurjasti välillä masussa, yötkin menee melko huonosti nukkuen, kun aina herää jo noihin kumautuksiin ja möngerryksiin..vähän verottaa sit tätä päiväsaikaa.. :/ Mutta pikku päikkärit aina pelastaa.
Huomenna on tuo joku pakollinen lääkärintarkastus, missä tehdään joku gynekologinen tarkastus ja nuo perus mittaukset.
Maha on jo ihan hurjan kokoinen, mutta paino ei ole tainnut nousta enää. Huomennahan se sitten selviää! :)
Hyvää viikonjatkoa kaikille tasapuolisesti! :)
-Meevi ja pikkuinen 27+0-
Mä nyt vähän kattelin noita turvakaukaloita ja maxi cosi vaikuttaa ihan hyvältä. Totta kyllä on että ei tuossa turvakaukalossa kauheesti jaksa pientäkään vauvaa kanniskella. Esikoisella oli joku perusmalli tuttavilta lainassa ja sitä joutu ainakin kantamaan jotenkin vinossa kun osui kantajan jalkoihin ja portaissa mun kaltaisella tumpilla portaisiin jos ei nostanut sitä oikein korkeelle. Toisaalta juhlissa tmv. on kätevää kun vauvan voi välillä laittaa kaukaloonkin makoilemaan (jos vaavi siihen suostuu:).
Toisaalta sitten olen miettinyt, että mahtaakohan sellaisella yhdistelmällä olla käyttöä jossa vaunun runkoon saa tuon kaukalon kiinni. (esim Britax) Vai onko se sitten sama kuljettaa mukana myös vaunun koppaa jossa vauva voi rauhassa olla, eikä tarvi miettiä sitä kuinka kauan vauvaa kaukalossa uskaltaa pitää. Meillä tosin on esikoisen jäljiltä vaunut tallessa. Ne vaan on tosin sellainen halpismalli, joten jousitukset on aika huonot ja muutenkin vähän kömpelöt. Niin ja yhdessä renkaassa on reikä, pitäis paikata. Eli totta puhuen mä kuolaan uusien vaunujen perään, mies pitäis vielä saada vakuuttuneeks että uudet vaunut tarvitaan:)
Tulipa pitkä sepustus tarvikemietteistä....
Me ostettiin Akta Gracon logico S turvakaukalo, kun ei vaadi isofix-kiinnitystä(meidän auto ei tue sitä, eikä niitä tarvittavia systeemejä löydy autosta). Mä itse halusin ehdottomasti tollasen telakallisen mallin sen kätevyyden vuoksi, ei tarvii aina söhlii niiden vöiden kanssa. Muutenkin suht edullinen (tarjoukses 169€) verrattuna esim. oisko ollu maxi-cosi, jossa telakka+kaukalo lähes 400€!!! Mun mielestä vaikutti hyvältä kaukalolta...kaltevuutta saa säädeltyä ja muutenkin kivan näkönen. Kummipojalla on käytössä vanhempi malli ja hänen vanhemmat tykänneet kovasti. Että sellanen meille hankittiin...
Anneh ja muru 23+2 <3
Meiltä löytyy vielä esikoisen vanha kaukalo (2 vuotta vanha). Silloin päädyin Römer Baby-Safe kaukaloon. Pohdin ensin noita telakallisia malleja (autossa ei ollut isofixiä), mutta tuon Baby-safe:in sitten ostin. Se oli ainakin silloin pärjännyt kolaritesteissä parhaiten ja siksi siis siihen päädyttiin. Ajattelin, että on pieni aika värkkäillä joka kerta turvavöiden kanssa minuutti, kuin että penkki on sitten kunnollinen... Ja penkkiin olen vieläkin tosi tyytyväinen (tosin ei tyttö ole siinä kohta enää vuoteen istunut).
Järkkäilin/lajittelin tänään tytön vanhoja vaatteita. Päivä siinä meni, mutta onpahan nyt vanhat vauvanvaatteet laitettu koon mukaan järjestykseen eri laatikoihin. Samalla sai vähän taas kartutettua, mitä sitä on ja jos jotain pitäisi ostaa (-> ei tartte, kaikkea on, ellei sitten satu löytämään jotain tosi ihanaa ;) ).
Esikoiselle pitäisi ostaa isojen tyttöjen sänky, että pinnis vapautuisi uudelle tulokkaalle. Lisäksi pitäisi hankkia kaksostenrattaat. Esikko täyttää juuri toukokuun lopussa 2 vuotta, joten ei varmaan jaksa vielä kävellä kun vauva syntyy...
Eilen tuli äitiysavustuspakkaus ja 2008 pakkaus tuli. Tosin se näytti kuvissakin niin hyvältä, että juuri sen halusinkin (tosin voisihan se 2009 pakkaus olla vielä ihanampi, mutta en uskaltanut ottaa riskiä). Ja pakkaus oli mielestäni vielä kivempi kuin kuvissa.
ON: käytiin kontrolli ultrassa viikko sitten, ja kaikki oli vauvalla kunnossa. Nyt on seuraava neuvola parin viikon päästä. Oma vointi on melko hyvä, mitä nyt jalat pakkaavat väsymään päivän päätteeksi ja mahaa vähän "vihloo" jos kävelee enemmän (olen siis tytön kanssa kotona, enkä töissä).
T:Fay 26+1
Olen kahteen otteeseen viimeaikoina kirjottanut tänne romaanin alun,muta jostain syystä kumpikaan kerta ei mennyt läpi..nyt uusi yritys.
Joku kyseli kaukalohankinnoista. Meillehän siis tulossa esikoinen, joten omakohtaisia kokemuksia ei ole. Ystäviltä olen kuitenkin kuullut, että nuo telakka-mallit ovat todella näppäriä, olivatpa sitten turvavyö tai isofix versioita. Joten eiköhän mekin joku sellainen hommata.Todennäköisesti joko Maxi cosi tai Britax merkiltään, että käy sitten myös noihin meidän vaunujen runkoihin. Gessleineihin kun saa liitettyä vain jommankumman merkkisen kaukalon adapterin avulla. Olen myös kuullut pelkkää positiivista tuosta mahdollisuudesta liittää kaukalo vaunuihin. On kuulema kätevä esim. kauppareissuilla, kun ei tarvitse nukkuvaa vauvaa välttämättä lähteä siirtämään kaukalosta pois ja herättelemään kesken unien.
Tänne muuten ihan hyvää, papu potkii masussa jo melkoisesti. Äsken sai jo tietokoneenkin mahan reunalla "hyppimään" kun oikein osuvasti muutaman kerran futaisi. Mulla henk. koht. pukkaa pientä stressiä gradun etenemisestä ja valmiiksi saamisesta kun kämä viikot viilettää aivan mieletöntä vauhtia!!
Nyt on ensimmäiset vaatehankinnatkin tehty, kun Me & I kutsuilta tilaamani housut tulivat postissa ;-) tästä se sitten lähtee!
Hyvät viikonjatkot kaikille,
Helmi ja papu 25+0
Vaikka päivittäin käyn kuulumiset lukemassa ni ikinä "ei oo aikaa" kirjoitella...
Kaukalokeskusteluun meidän näkökulma. Kolmas tulokas matkustaa isoveljien tapaan Gracon autobabyssa, joka ostettiin telakalla syksyllä 06... Se on todettu hyväksi, vaikka joku muuki oli sitä mieltä, et sais olla vähemmän pystyssä... Vauva jää siinä aika lailla pystyyn kyllä...
Mut meillä on tykätty. Ja sit ku meillä on gracon matkarattaat (ykköset ja kakkoset) joihin kaukalon tosiaan saa kivutta kiinni, ni ei tosiaan tarvi kanniskella sitä kohtalaisen painavaa vekotinta ja toisaalta nukkuva vauva saa jatkaa kaukalossa uniaan, vaikka automatka päättyisikin...
Ja Anneh:lle mun on pitäny vastata tästä meidän asuinpaikasta jo pitkään, et tiukasti radan varressa itä-Vantaalla ollaan. Halu olis muuttaa kaupungin vuokra-asunnosta (on kovin värikästä tää elämä näissä), mut sijainniltaan asunto on ihan priima! Poikien hoitopaikalle 5minsaa kävellen ja tosiaan toi K-juna kuljettaa tosi kätevästi ko kauemmas tarvii päästä :)
( . ) Meidän Oiva on päättäny toistaiseksi majoittua yksiöönsä poikittain... Kaikki potkut ja nyrkkeilyharjoitukset tulee siis kohti lantiota ja rakkoa... Välillä sanoisin, et tuntuu jopa pahalta! Ja kun edelliset kaks on olleet sievästi pylly kohti kylikaarta pystyasennossa, niin nyt tuntuu oudolta, kun ei saa silittää vauvaansa pyllystä! Mä en osaa edes tunnustella, mistä se nyt vois löytyä, ko Oiva sukeltaa niin syvällä!
Mä aina huokaillen luen, ko te toiset laitatte jo vauvalle vaatteita valmiiksi ja kaikkea... Mä kun oon kesällä vieny siskon varastoon kaiken (viiden poikavauvan vaatevarannot) odottamaan, josko niitä joku joskus tarvii... Ja se varasto on 550km:n päässä pohjanmaalla! Ja sitte vielä, jos meidän vauva todella onki tyttö, ni sit pitää mennä kälyjen varastoille, jotka molemmat on vuoden sisään saaneet pienet prinsessat...
Mut tarvii lähtä nukkumaan, ko aamu tulee muutenki aina liian aikasin... Mä voisin vaan nukkua, mut puurot porisee kasin jälkeen tässä huushollissa :)
Hyvää vointia Keijukaiset!
Luuk@ ja Oiva 23+5
painamatta enteriä välissä.
Hippiäinen kyseli kaukaloista. Me saadaan Suomessa ollessamme (touko-heinäkuu) lainaan I'coon vaunut ja niihin kiinnitettävä kaukalo. Tänne Ranskaan me ostetaan Britaxin baby safe isofixillä ja Britaxin vaunut, joihin ko istuimen saa kiinnitettyä. Meillä on tosi pieni auto (jossa tosi pieni takakontti), joten vaunujen valinta on ollut haasteellista. Onneksi toi Vicour 3+ menee tosi pieneen tilaan, on mun silmää miellyttävä, käytännöllinen sekä tosi hyvän tuntunen työntää.
Mä shoppailin tänään vauvanvaatteita :) en tosin Somalle (joka saa vaatteita aivan älyttömästi), vaan kaverin huhtikuussa syntyvälle vauvalle. He päättivät jättää äp:n ottamatta, joten lupasin katsella mitä kivaa täältä löytyy (ja löytyyhän sitä).
Mutta aikuisten vaatteista alan saada näppylöitä. Meillä on nimittäin häät sekä ennen Soman syntymää että sen jälkeen. Häihin tulee eri ihmiset, joten sama vaate käy sen puolesta hyvin. Ja mieluusti hankkisinkin vaan yhden uuden vaatteen.. Mutta millaisen ja mistä? Tosi hankalaa. Ihania mekkoja on vaikka kuinka, mutten tahtoisi maksaa siitä paljon, sillä toiveissa on pienentyä takaisin entiseen kokoon :)
Eilen kävin lääkärissä, toiseksi viimeinen kerta täällä ja sitten pääsenkin taas neuvolaan! Saimme taas kurkistaa Somaa ultrassa (jo 7. kerta koko raskauden aikana, eikä mitään ole ollut vialla!), sillä viime kerralla, "rakenneultrassa" lääkäriltä jäi Soman asennon takia saamatta joitain mittoja tms sydämestä. Kaikki oli siis hyvin ja onnistui tällä kertaa. Lääkäri myös otti kasvoista "4d" kuvan, jonka aikoi printata, mutta just sillon kone tilttasi. Jäi sitten kuva saamatta :(
Ei tänne sitten muuta kummaa kuulukaan. Aurinko paistelee ja kirsikkapuut kukkivat, kevät taitaa olla siis matkalla :)
Mukavaa viikonloppua ja voikaa hyvin!
m_maitoparta ja Soma 26+5
kun ollaan kokoajan tuolla hännänhuippuina...
m_maitoparta: Vai siellä kukkii jo kirsikkapuut...voih, täällä on vieläkin lunta vaan..no plussan puolella osittain, mutta mä ainakin toivon jo hartaasti kevään saapumista tänne...talvitakki ahistaa, eikä viittis enää uutta ostaa!! No jospa noi lumet kohta lähtis menemään... =)
Tänne kuuluu sellasta, että kävin eilen sitten lääkärissä, kun ne liitoskivut on ollut niin kamalia ja sain 2 viikkoa sairaslomaa. Sinänsä ihan hyvä kun pk:ssa kuitenkin olen töissä niin ei siellä vaan pysty olemaan kumartelematta/kävelemättä yms. Katellaan nyt mitä nää 2 seuraavaa viikkoa sitten tekee...et onko helpompaa vai ei! Muuten vointi kyllä hyvä ja vauva aktiivinen!!=)
Mitäs muille?! Itse kukin on täällä ollut aika hiljasina viime aikoina...
Mut mukavaa viikonloppua ja vointeja:)
Anneh ja muru 23+6
Muistanko oikein, että asut Länsi-Vantaalla? Ootko myös siellä töissä? Uteliaisuus heräsi, sillä sama ala mullakin.. Ja Vantaalla asunut miltei koko ikäni :)
m_maitoparta
Itä-vantaalla asustellaan:) Ja töissä olen itseasiassa Espoossa(kauhee matka, varsinkin julkisilla, argh:( Itepähän oon valinnut...!!!)!!
Ootko lh vai lto?
Nyt lauantai-saunaan:)
Kirjottelemisiin=)
Ärsyttää kun tää palvelin tökkii niin usein! No mutta asiaan.
Pari viikkoa on taas vierähtänyt viime sitten kuulumisteni...
viikon siitä vietin Tunisiassa reissaten. Reissu oli ihana ja erittäin tervetullut pysähdys arkeen! Kylmä siellä vaan oli... yöt saatiin nukkua pipot päässä kahden peiton alla =) Saharassa kävin ja kamelillakin ratsastin vaikka pelottikin.
Torstaina jäin viikon sairaslomalle ja ens viikolla neuvolan lääkäri sitten päättää jatkosta. Vaivana on häntäluun seudun kipuilu sekä todella tukala tilanne töissä mikä aiheuttaa työvuorojen aikana puristavan tunteen vatsaan, ihan niinkuin vanne puristais koko ajan sekä pelko väkivaltatilanteista... Toistaiseksi olen pystynyt väkivaltatilanteet välttämään, mut tän viikon aikana uhkaavia tilanteita oli niin paljon että ajattelin ettei mun enää kannata jäädä odottamaan ett jotain sattuu.. Ja onhan se varmasti vauvallekin stressaava tilanne.
Nyt nää pari päivää olen nauttinut kotona olosta ja miehen&pojan kanssa puuhailusta. Häntäluu vihoittelee lähes koko ajan, mutta onneksi olen saanut levähtää tarpeen tullen. Tänään kävin leffassa katsomassa Kielletyn hedelmän. Se oli paljon parempi kuin odotin, todella kauniisti kuvattu. Suosittelen!
Mahassa potkutellaan pitkin päivää, aika alhaalla Popi vaan viihtyy ja syvissä vesissä :)
Anneh: Asustelen Länsi-Vantaalla, ihan Espoon rajan tuntumassa. Ollaan asuttu täällä nyt pari vuotta ja hyvin viihdytään, palvelut ja luonto lähellä.
-rainy & popi 25+2-
linkki viime viikon keskusteluihin....(toivottavasti onnistuu, koska en oo viel aikasemmin onnistunut sitä näkyviin saamaan!Toivos on hyvä elää;)
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]